Search results

  1. Σ

    Γιατί, και σε ποιες περιπτωσεις, δεν καταλαβαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

    εἰ μὲν τὸ καλὰ ποιοῦν ἐστιν εἶναι, τὸ μὲν καλὸν ἂν εἴη, ὃ ἡμεῖς ζητοῦμεν δηλ: αν ειναι αυτο που κανει να ειναι τα πραγματα ωραία, θα ήταν το Ωραίο, εκεινο που εμεις αναζητούμε. Αναφέρεται στην Ιδέα/Είδος του Ωραίου. Ειναι το Ωραίο αυτο καθαυτό! Που υπάρχει εξω απο τα πραγματα ως αιώνια αλήθεια...
  2. Σ

    Άγγελος Σικελιανός: Η αυτοκτονία του Ατζεσιβάνο, μαθητή του Βούδα

    Επομένως γι' αρχη μπορουμε να πουμε (και να συμφωνησουμε σ' αυτο) οτι μια απο τις υπερτατες αξιες της ζωης (ίσως και η υπέρτατη) ειναι η υπέρβαση του Εγώ. Ωστόσο αυτο που εμενα με προβληματιζει αρκετα στη φραση "μυστικη πρωτη αξια", ειναι η λεξη: "μυστικη". Διοτι παραπέμπει σε καποια μυηση. Και...
  3. Σ

    Παιχνίδια με τη γλώσσα και τη γραφή

    Εναν πρόχειρο πολυ γνωστο αναγραμματισμο θυμαμαι απο το "Αξιον Εστι" του Ελυτη. Στη Γενεσιν λεει τα εξης: ΥΣΤΕΡΑ και τον φλοίσβο ενόησα και τον μακρύ ατελείωτο ψίθυρο των δέντρων Είδα πάνω στο μόλο αραδιασμένα τα κόκκινα σταμνιά και πιο σιμά στο ξύλινο παραθυρόφυλλο κει...
  4. Σ

    Ποιο βιβλίο διαβάζεις τώρα;

    Ουμπέρτο Εκο - "Αναμνήσεις επί χάρτου". Ναι, ξανα και ξανα! Εστω και σαν διαλειμμα απο την "Ελληνιστική φιλοσοφία" του A. A. Long.
  5. Σ

    Γιατί, και σε ποιες περιπτωσεις, δεν καταλαβαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

    Θα παραθέσω, Αντέρωτα, το παραδειγμα που μου ζήτησες. Ιδού: Πλάτων: "Ιππίας Μείζων (ή περι του Καλού)" Ο πλατωνικος αυτος διάλογος έχει ως αποκλειστικούς συνομιλητες τον φιλόσοφο Σωκρατη και τον σοφιστη Ιππία. Το ζήτημα που τίθεται ειναι να δωθει ο ορισμός του Ωραίου ("Καλού" στα αρχαια...
  6. Σ

    Άγγελος Σικελιανός: Η αυτοκτονία του Ατζεσιβάνο, μαθητή του Βούδα

    Παραθέτω το ποίημα του Άγγελου Σικελιανου: Η αυτοκτονία του Ατζεσιβάνο, μαθητή του Βούδα Ανεπίληπτα επήρε το μαχαίρι ο Ατζεσιβάνο. Κι ήτανε η ψυχή του την ώρα εκείνη ολάσπρο περιστέρι. Κι όπως κυλά από τ’ άδυτα του αδύτου των ουρανών μες στη νυχτιά έν’ αστέρι. ή, ως πέφτει ανθός μηλιάς με...
  7. Σ

    Γιατί, και σε ποιες περιπτωσεις, δεν καταλαβαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

    Ναπολέοντα μακρυα απο μενα οποιαδηποτε υπονοια περι εθνικισμου, φυλετισμου και τα τοιαυτα. Δεν ασχολουμαι με αιμα και αιμοπεταλια, ουτε πιστευω οτι παιζουν κανεναν ρολο. Επισης επιτρεψε μου να κανω την εκτιμηση οτι οποιος ασχολειται με τετοια ζητηματα υποτιμα εκεινο που νομιζει οτι υποστηριζει...
  8. Σ

    Γιατί, και σε ποιες περιπτωσεις, δεν καταλαβαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

    Χαχαχα!:) Εχεις δικιο σ' αυτο! Ομως Αντέρωτα με γνωμονα την αντιληψη ενος ομιλητη της σημερινης γλωσσας θα καταλήγαμε οτι όσο πιο παλια ειναι η γλωσσα τόσο και πιο δυσκολη. Απο τη δικη μου πολυ μικρη εμπειρια μπορω να πω οτι αναλογως με την εποχη και τον τροπο σκεψης, φτιαχνόταν και η γλώσσα...
  9. Σ

    Γιατί, και σε ποιες περιπτωσεις, δεν καταλαβαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

    Πιστεύω Αντέρωτα οτι το κείμενο του Ευαγγελιου, για παραδειγμα, είναι πιο εύκολο απο την Καθαρεύουσα (απλα να ξεκαθαρίσουμε οτι αυτο που εχουμε οι περισσοτεροι στο νου μας ως Καθαρεύουσα ειναι απλώς Λόγια, η πραγματική Καθαρεύουσα "δεν διαβάζεται" που λεει ο λόγος). Η δομη ειδικα αλλα και το...
  10. Σ

    Γιατί, και σε ποιες περιπτωσεις, δεν καταλαβαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

    Τρομερα ευστοχο το θεμα που έθεσε ο Αντέρωτας! Η γνωμη μου ειναι η εξης: Το πιο ευαναγνωστο κειμενο ειναι εκεινο που γραφεται στην Κοινη (Λεξιλογιο και Συντακτικο ειναι οικεια) Το δευτερο ευαναγνωστο κειμενο ειναι το ομηρικο (Λεξιλογιο αγνωστο, Συντακτικο οικειο) Το τριτο ευαναγνωστο κειμενο...
  11. Σ

    Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

    Συμφωνώ απολύτως! Απλα περιγράφω οτι το κρατος κανει παντα αυτο που συμφερει τον εαυτο του και οχι τους πολιτες. Εδω κι αν συμφωνουμε απολυτα!! Γι' αυτο Σαλβατόρ θα παρατηρησες οτι στη διαλυση του Εθνους-Κρατους εγραψα τοσες φορες: "ευτυχώς"! Τωρα, το θεμα της Παγκοσμιοποιησης με απασχολει...
  12. Σ

    Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

    Αυτο εννοω κι εγω Διατσέντα οταν γραφω "οράματα συλλογικότητα" και "ικανότητα μεταποίησης".
  13. Σ

    Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

    Άλλο κράτος και άλλο δημόσιο. Η λέξη δημοσιο ειναι και αυτη επιθετο (εννοει δημοσιο συμφερον). Δημόσιο είναι λοιπον το σύνολο των υπηρεσιων που χορηγει το κρατος και που αποβλέπουν στο δημοσιο συμφερον. Το κρατος ειναι ο επιβλέπων, ο επιστατης. Κράτος σημαίνει δύναμη και αρα θα πρέπει να έχει...
  14. Σ

    Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

    Σαλβατόρ, δεν είμαι λάθος...Απλα είμαι νέος στη Λεσχη και φαινεται οτι ειμαι ασαφεστατος... Σου περιγραφω πόσο "πονηρο" ειναι το Έθνος-Κρατος. Σου λέω οτι πρέπει για το καλο του (όχι για το καλο μας!) να επιβάλει τη βούλησή του. "Ωφείλει" λοιπον να αυτοπροστατεύεται, αν θέλει να επιβιώσει. Όσον...
  15. Σ

    Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

    Εντάξει Διατσέντα, ήσουν σαφής πράγματι.:) Θα μου επιτρέψεις εδω βεβαια να παραθέσω τη δική μου αποψη περι συνειδήσεως και να κοντραριστώ λιγο, όχι με σενα, αλλα με τον Descartes. Να με συγχωρει λοιπον ο φίλος Descartes, αλλα δεν βλέπω τη Συνειδηση ως συνειδητοποιηση της ύπαρξης μου (πρβλ...
  16. Σ

    Ερώτηση: ποιά έκδοση για την "Θεία Κωμωδία" του Δάντη;

    Η απόδοση του Καζαντζάκη είναι αξιοπρεπής. Ωστόσο η γλωσσα του φανερώνει θεση απεναντι στο δίλλημα: "Καθαρεύουσα ή Δημοτική;". Με τη σειρά μου θα πρότεινα την απόδοση του Γιωργή Κότσιρα στις εκδ. "Ζαχαρόπουλος". Αναφορικά με το έργο... ναί, είναι αριστούργημα και σηματοδοτει το τέλος του...
  17. Σ

    Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

    Σαλβατόρ, αν ο σχηματισμός "Έθνος-Κρατος" θέλει να επιβιώσει, τοτε ωφείλει να αποφασίζει ποιο είναι το "σωστό" θρήσκευμα!Σε αυτό στηρίζεται. Σημερα βαινουμε προς μια οικουμενικοτητα, που παει να πει πως καπου εδω κλεινει ο κυκλος του σχηματισμου αυτου (ευτυχως κατ' εμέ).
  18. Σ

    Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

    Διατσέντα, απο τον τόνο σου καταλαβα οχι απλως τη διαφωνια σου (σταση βεβαιως νομιμοτατη), αλλα και οτι η αναρτηση μου ηταν μαλλον ασαφης. Ομως αυτο που κανω ειναι να περιγραφω απλα μια κατασταση... Μονο στο τελος της αναρτησης λεω πως "αν θελησουν οι λαοι να συνεχισουν την ενασχοληση με τα περι...
  19. Σ

    Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

    Νομιζω οτι το θεμα εχει να κανει με μια γενικότερη αντιμετώπιση της πολιτείας. Αν κοιταξει κανεις λιγο πισω στον χρόνο θα παρατηρήσει οτι ο σχηματισμος της Νεωτερικοτητας που ονομαστηκε Εθνος-Κρατος ειχε αναγκη να θωρακιστεί απο αυτο που λεμε "Επισημη Θρησκεια". Λεγοντας ομως "θρησκεια" εννοουμε...
  20. Σ

    Καλησπέρα σε όλη την ομάδα!

    Καλησπέρα σε όλους σας! Ευχαριστώ για την αποδοχή!:):):)
Top