Ο Κλωντ Σαμπρόλ θεωρείται ο θεμελιωτής της "nouvelle vague", δηλαδή του κινηματογραφικού "νέου κύματος", και μαιτρ του ψυχολογικού θρίλλερ. Οι ταινίες του με τη Στεφάν Ωντράν, τη δεκαετία του '70, συνδυάζουν ενδιαφέρουσα πλοκή και ανάλυση χαρακτήρων. Τέτοιες είναι: "Ο χασάπης" (Le boucher), "Ο χωρισμός" (La rupture), "Ματωμένος γάμος" (Les noces rouges), "Η άπιστη γυναίκα" (La femme infidele). Το ίδιο και οι ταινίες του με την ετέρα μούσα του, την Ιζαμπέλ Υπέρ: η κλασσική "Μαντάμ Μποβαρύ"(Madame Bovary), βασισμένη στο μυθιστόρημα του Φλωμπέρ, "Η τελετή" (La ceremonie) και το "Ευχαριστώ για τη σοκολάτα" (Merci pour le chocolat).
Ένας άλλος εκπρόσωπος της "nouvelle vague", o Ερίκ Ρομέρ, ωστόσο, λίγο ενδιαφέρεται για την έντονη πλοκή και τις ανατροπές. Πιο πολύ τον νοιάζουν οι ήρωές του, απλοί, καθημερινοί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν συνηθισμένα προβλήματα. Από τις ταινίες του ξεχωρίζω το "Μια νύχτα με τη Μωντ" (Une nuit chez Maud), "Το γόνατο της Κλαίρης" (Le genou de Claire), "Η Πωλίν στην παραλία" (Pauline a la plage) και ο λεγόμενος "Κύκλος των τεσσάρων εποχών", με μία ταινία για κάθε εποχή του χρόνου.
Άλλες γαλλικές ταινίες που, κατά τη γνώμη μου, αξίζουν είναι:
1) "Ο κανόνας του παιχνιδιού" (La regle du jeu) (1939) του Ζαν Ρενουάρ, με τον Μαρσέλ Νταλιό (Το σενάριο της ταινίας από τον Ζαν Ρενουάρ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Αιγόκερως"),
2) "Απαγορευμένα παιχνίδια" (Jeux interdits) (1952) του Ρενέ Κλεμάν, με τους μικρούς Ζωρζ Πουζουλύ και Μπριζίτ Φοσσέ (Το βιβλίο του Φρανσουά Μπουαγιέ στο οποίο βασίζεται η ταινία κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Σύγχρονοι ορίζοντες"),
3) "Η πισίνα" (La piscine) (1969) του Ζακ Ντερέ, με τους Αλαίν Ντελόν και Ρόμυ Σνάιντερ,
4) "Ένας άνδρας και μία γυναίκα" (Un homme et une femme) (1966) του Κλωντ Λελούς, με τους Ζαν-Λουί Τρεντινιάν και Ανούκ Αιμέ,
5) "Οι ομπρέλες του Χερβούργου" (Les parapluies de Cherbourg) (1964) του Ζακ Ντεμύ, με την Κατρίν Ντενέβ,
6) "Οι διαβολογυναίκες" (Les diaboliques) (1955) του Ανρύ-Ζωρζ Κλουζό, με τις Σιμόν Σινιορέ και Βέρα Κλουζό (Το βιβλίο των Πιερ Μπουαλώ και Τομά Ναρσεζάκ στο οποίο βασίζεται η ταινία κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη),
7) "Η Νέλλυ και ο κύριος Αρνώ" (Nelly et Mr. Arnaud) (1995) του Κλωντ Σωτέ, με τους Μισέλ Σερρώ και Εμμανουέλ Μπεάρ,
8) "Εξομολογήσεις πολύ προσωπικές" (Confidences trop intimes) (2004) του Πατρίς Λεκόντ, με τους Σαντρίν Μπονναίρ και Φαμπρίς Λουσινί,
9) "Ανάμεσα στους τοίχους" (Entre les murs) (2008) του Λωράν Καντέ με τον Φρανσουά Μπεγκωντώ (Το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Φρανσουά Μπεγκωντώ στο οποίο βασίζεται η ταινία κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Μεταίχμιο"),
10) "Το κορίτσι που γυρίζει τις σελίδες" (La tourneuse de pages) (2006) του Ντενί Ντερκούρ με τις Κατρίν Φρο και Ντεμπορά Φρανσουά.
Υ.Γ.: Ζητώ συγγνώμη που δεν έβαλα τους κατάλληλους γαλλικούς τόνους στους τίτλους των ταινιών. Δε γνωρίζω πώς.