Αγαπημένη λογοτεχνική ηρωίδα παγκόσμιας λογοτεχνίας

Αγαπημένη λογοτεχνική ηρωίδα παγκόσμιας λογοτεχνίας

  • Τζέην Ευρ-Τζέην Ευρ ( Μπροντέ)

    Votes: 9 20,0%
  • Ελίζαμπεθ Μπένετ- Περηφάνια και προκατάληψη ( Ώστεν)

    Votes: 9 20,0%
  • Άννα Καρένινα- Άννα Καρένινα ( Τολστόι)

    Votes: 6 13,3%
  • Έμμα Μποβαρύ- Μαντάμ Μποβαρύ ( Φλωμπέρ)

    Votes: 4 8,9%
  • Σόνια- Έγκλημα και Τιμωρία ( Ντοστογέφσκι)

    Votes: 9 20,0%
  • Αμπρα- Ανατολικά της Εδέμ ( Στάινμπεκ)

    Votes: 1 2,2%
  • Μαργαριτα Γκωτιέ- Η κυρία με τις καμέλιες ( Δουμάς υιός)

    Votes: 3 6,7%
  • Ελεν Ολένσκα- Η εποχή της αθωότητας ( Γουόρτον)

    Votes: 1 2,2%
  • Φερμίνα Δάσα- Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας ( Μαρκές)

    Votes: 2 4,4%
  • Εστέλα Χάβισαμ- Μεγάλες προσδοκίες ( Ντίκενς)

    Votes: 1 2,2%

  • Total voters
    45

Μαργαριτα

Κοινωνός
(Πάντως σχεδόν όλοι οι ήρωες των Μεγάλων Προσδοκιών είναι μια συμπαθητικοί στον αναγνώστη και μια όχι.Ακόμη και ο ίδιος ο Πίπ μου προκαλεί αυτό το συναίσθημα. )
 

Αριάδνη

Κοινωνός
Εστέλλα ( πολύ ωραίο παρωνύμιο παρεπιπτόντως), λες η 'αλλη' Εστέλλα του Ντίκενς, να είχε άλλη ψυχοσύνθεση και κοσμοθεωρία, αν δεν μαθήτευε κοντά στην Μις Χάβισαμ και στον κλειστοφοβικό τρόπο ζωή της;

Πάντως το τέλος μας το αφήνει λίγο φλου ο συγγραφέας! δεν μας δείχνει τι απέγινε η κοπέλα αυτή στην ωριμότητα της. Εσεις τι πιστευετε; τα βρηκε με τον ηρωα;
(Πάντως σχεδόν όλοι οι ήρωες των Μεγάλων Προσδοκιών είναι μια συμπαθητικοί στον αναγνώστη και μια όχι.Ακόμη και ο ίδιος ο Πίπ μου προκαλεί αυτό το συναίσθημα. )
Μαργαρίτα αν το τελείωσες πες μου πως σου φάνηκε το τέλος!
 
Last edited by a moderator:

Ιαβερης

Μύστης
(Πάντως σχεδόν όλοι οι ήρωες των Μεγάλων Προσδοκιών είναι μια συμπαθητικοί στον αναγνώστη και μια όχι.Ακόμη και ο ίδιος ο Πίπ μου προκαλεί αυτό το συναίσθημα. )
Κι εγω το ιδιο επαθα με τον Πιπ, Μαργαριτα. Σε ενα σημειο τον αντιπαθησα τελειως, φανταζομαι καταλαβες σε ποιο ακριβως ;). Ο πιο αξιαγαπητος απο τις '' Μεγαλες Προσδοκιες'' ειναι ο Τζο απο την αρχη μεχρι το τελος!
 

Εστέλλα

Όμορφο Νιάτο
Εστέλλα ( πολύ ωραίο παρωνύμιο παρεπιπτόντως), λες η 'αλλη' Εστέλλα του Ντίκενς, να είχε άλλη ψυχοσύνθεση και κοσμοθεωρία, αν δεν μαθήτευε κοντά στην Μις Χάβισαμ και στον κλειστοφοβικό τρόπο ζωή της;



Μαργαρίτα αν το τελείωσες πες μου πως σου φάνηκε το τέλος!
Όχι σε καμία περίπτωση. Γι αυτό αναφέρθηκα και στα σκληρά βιώματα. Όσο για το τέλος... Ο Ντίκενς έχει γράψει δύο τέλη στην πραγματικότητα... όχι ένα...
 
Last edited:

Αλίκη

Κοινωνός
Όχι σε καμία περίπτωση. Γι αυτό αναφέρθηκα και στα σκληρά βιώματα. Όσο για το τέλος... Ο Ντίκενς έχει γράψει δύο τέλη στην πραγματικότητα... όχι ένα...
TI;;;
Εγω θυμαμαι οτι στο τελος συναντιουνται.. Και οτι η Εστελα δεν θα ηταν αλλο σπαστικια κ ψωναρα (σορρυ Εστελλα) κ οτι θα ηταν επιτελους μαζι με τον μοναδικο ανθρωπο που παρεμεινε ερωτευμενος μαζι της απο την πρωτη στιγμη ανεξαρτητα απο το πως του φερθηκε. Ποια ειναι τα δυο τελη;;;;;;;;;
 

Μαργαριτα

Κοινωνός
(Με τις πλοκές σας κορίτσια με κάνατε να έχω τρελή:τρέλα: αγωνία το βράδυ τελειώνω το βιβλίο λίγες σελίδες έμειναν!!)
 

Αριάδνη

Κοινωνός
Αν ξαναείχα δικαίωμα ψήφου, δεν ξερω αν θα τι έριχνα στην Τζειν Ειρ, αυτη τη φορά. Τωρα που διαβάζω ολοκληρωμένο το βιβλίο και όχι στην παιδική του έκδοση βλέπω οτι η κοπέλα είχε πολύ θάρρος και κότσια για τα χρόνια της:), μπράβο κουράγιο, που το βρισκε.
 

Φανφαρλό

Όμορφο Νιάτο
Δύσκολο...Καθεμία τους εχει και ξεχωριστή προσωπικότητα βάση της επόχη που γράφτηκε το βιβλίο.Και έχει διαφορά να το γράφει ένας άνδρας από μια γυναίκα πχ Ώστεν που ηταν εξαιρετικά καταπιεσμενες...Καρενινα θα πω,μου άρεσε πολύ αυτή η γυναίκα!Γενικά με τους κατεστραμένους ταυτίζομαι:ε;: Και μετα η Ευρ αρκετα δυναμική και εκείνη,αλλά στο τελος είχε αυτό που ήθελε...Η Αννούλα είχε εμμονές -κάποιες καλές στιγμες- και ένα πάθος που την σκοτωσε...Πιο ειλικρηνες το τέλος της Άννας,τόσο μεγάλοι έρωτες δεν τελειώνουν αγαπησιάρικά με παιδάκια.αντρούλι και μεγάλη κατοικια στην εξοχη...:)
 
H ΦΑΝΤΙΝΑ απο τους Αθλιους με ετη φωτος αποσταση απο τις υπολοιπες.

Καμια δεν εχει την Αγνοτητα της,καμια δε διαθετει την Ομορφια της (μεσα και εξω) ,καμια δε φτανει το μεγαλειο της,καμια δεν αγαπησε σε τοσο βαθος ,καμια δεν παρεδωσε ακεραιο το Εγω της στην Αληθινη Αγαπη,οπως το ζηταει το Ευαγγελιο κι η ουσια του εξανθρωπισμου μας (πρωτα στο Θολομιε,ως ερωτευμενη και μετα στην Τιτικα ως Μανα)καμια δεν συμπυκνωσε τη θυσιαστικη φυση της ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ,καμια δεν "αγιασε"τοσο "ωραια",οσο η Φαντινα...
Απο τις επιλογες που δινεις ,πιο κοντα στην αγαπημενη μου Φαντινα ειναι η επισης πορνη και τοσο γλυκια και πολυποθη ,ΣΟΝΙΑ ΜΑΡΜΕΛΑΝΤΟΒΑ η οποια επισης ηταν αγνη με μεγαλειο ψυχης και αυταπαρνηση.


Οι πιο πονετικες και αγνες γυναικες στη Λογοτεχνια δε διεθεταν παρθενία στο σωμα αλλα στην Ψυχή κι αυτο ειναι ενα ηθικο διδαγμα για τη φαρισαιστικη κοινωνια.Ολα αυτα μου πυροδοτουσαν σκεψεις σχετικα με το φαινομενο της Πορνειας.

Φυσικα δεν αγιοποιουμε καταστασεις κ υπαρχουν γυναικες που επελεξαν την πορνεια ως τον ευκολο δρομο αναμεσα σε αλλες εναλλακτικες ,αφηνοντας την να τους διαβρωσει την ψυχη ανεπιστρεπτι.Υπαρχουν και συνοδοι πολυτελειας που απο επιλογη προσκολλωνται σε ευπορους ανδρες επι χρημασι για να τους απομυζουν ενω μπορουν ανετα να επιλεξουν μια φυσιολογικη,αξιοππρεπεη ζωη.Αυτες τις περιφρονω βαθια.

Παρολαυτα παντα εβλεπα τις περισσοτερες πορνες με μια λυπη κι ενα σεβασμο.

Σε μεγαλο ποσοστο ειναι βασανισμενες γυναικες.Καποιες εγκλωβισμενες και παγιδευμενες σε κυκλωματα η στην αρνηση της κοινωνιας να της δεχτει "πισω"...

Οι πορνες και αλλοι ανθρωποι του περιθωριου οπως συνηθιζουμε να λεμε,ειναι Πλασματα που η κοινωνια ηδονιζεται να περιφρονει,γιατι της θυμιζουν την αληθεια που θελει ν ξεχναει. Καταχωνιασμενες κι αυτες λοιπον,στο περιθωριο της ,όπως ο αψεγαδιαστος ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΙ εκρυβε το πορτρετο το οποιο αποτυπωνε την ασχημια της διαφθορας του.Αυτες οι γυναικες είναι το Πορτρετο της Συνειδησης μας…Κι όμως ενιοτε στην απολυτη εκθεση τους κ την απαξιωση τους οι γυναικες αυτες εχουν μια ταπεινοτητα απροσιτη στη μακαριοτητα της νομιμοφροσυνης μας

Καμια φορα λεω πως η ηθικολογια μας μοιαζει με τη Μητρια του παραμυθιου στον Καθρεφτη,γιατι ψαχνει αποκληρους να τους λιθοβολει κ να αναφωνει «Εγω ειμαι Ωραιοτερη»...Αυτο το εδειξε κι ο ΟΥΓΚΟ(γιατι πχ η εκπτωση της Φαντινας ξεκινησε απο μια γεροντιοκορη που σκανδαλιστηκε απο το νοθο παιδι της και τη διεβαλε ωστε να τη διωξουν απο την τιμια δουλεια της)

Η αληθεια όμως είναι πως δεν μπορει να υπαρχει πορνη χωρις προθυμο πελατη(που θα μεινει παντα ανωνυμος κι ευυποληπτος με Κεινη μοναχα να επωμιζεται το στιγμα της "βρωμικης"συνευρεσης!) αρα εχουμε κ μεις οι "εναρετοι"να λογοδοτουμε για την εκπτωση τους.Για την αδιαφορια μας ,για το στιγμα που αν το βαλουμε αρνουμαστε να το βγαλουμε απο καποιον που θελει μια δευτερη ευκαιρια...

Επειτα αυτες,επειδη εχουν βιωσει την απολυτη ταπεινωση,απαξιωση ,κατακερματισμο της υπαρξης τους,καμια φορα ειναι και πιο συμπονετικες...με βαθυτερη ενσυναισθηση.

Θα κλεισω το συλλλγισμο μου με μια περιπτωση απο την επικαιροτητα.Πχ για τις πορνες με το Aids στην Αχαρνων που αποκαλυφθηκε στα δελτια οτι κολλησαν καποιους οικογενειαρχες σκεφτομαι.Αυτοι οι "κυριοι" που πηγαν μαζι τους,περαν οτι εξευτελιζαν φυσικα την οικογενεια τους κι ηταν τρις πιο απεχθεις, δεν εβλεπαν πχ οτι επροκειται για εξαθλιωμενες κοπελες???Δεν μπορεσαν να τις λυπηθουν αντι να τις βυθισουν περισσοτερο???Αντι να γινουν "Αλλος Ενας"??

Ας μην παραβλεπουμε βολικα τη δικη μας ευθυνη...Συντηρουμε κι εμεις το φαινομενο.Με τη συναινεση η την ανοχη μας πολλες φορες.Η λασπη τους λερωνει και εμας ανεξιτηλα οσο SKIP κ αν βαλουμε στην πλυση.

Χωρις να εξιλεωνονται τα παντα,χωρις να αγιοποιουμε,ξαναλεω,νιωθω εναν εντονο σκεπτικισμο για το φαινομενο...Κ μια ντροπη...
Τεσπα .συγνωμη για την παρεμβολη,αλλα αφορμης δοθεισης θελησα να τα πω εν ταχει και ολιγον προχειρα,εται για να το βγαλω απο μεσα μου.
 
Last edited:
Κι εγώ θα ψήφιζα Φαντίνα, με σχετική άνεση.

Από ελληνική λογοτεχνία, θα επιμείνω για τη "Θεία Ρουσάκη" από τον "Ηλιο του Θανάτου" (μπας και ψήσω και κανέναν άλλο να το διαβάσει :) ).
 

Αριάδνη

Κοινωνός
Φαντινα πολύ ωραια όσα έγραψες για την άλλη φαντινα:). Η καημένη είχε βαριά μοιρα, περισσότερο δεν γινότανε, κρίμα δεν της άφησε η ζωη ουτε μια ακτίνα ελπίδας ενώ ήταν αγνη και καλή. Η μοιρα της μου θυμίζει την Μαρια Μπροντι από τον τυρρανο του Κρονιν που περνα και κεινη η ηρωιδα πάρα πολλά βάσανα, τουλάχιστον όμως εχει καλό τέλος( κατι είναι και αυτό)
 

Αριάδνη

Κοινωνός
Καλα θα επρεπε να μπει και μια δευτερη δημοσκοπηση ειναι τοσες αυτες που εχουν μεινει απ εξω ! Οπως και η μικρη ντορριτ το ευθραστο μικροκαμωμενο κοριτσι με το περισσιο κουραγιο και την μεγαλη ψυχη❤
 

Τσίου

Μύστης
Θα ψήφιζα Τζέην Έυρ, αλλά μετά την Έλενορ Όλιφαντ (Eleanor Oliphant) το χάος.
 

Αριάδνη

Κοινωνός
Τσιου δεν είναι ρετρό ηρωίδα σίγουρα ή Ολιφαντ, οπότε δεν θα μπορούσε να μπει εδώ. Ζητάμε κλασσικές ηρωίδες. Οπότε και συ από κλασσικές υποκύπτει ς στην γοτθική γοητεία της Ευρ.
 
Top