Γιώργος Λάνθιμος : "Κυνόδοντας"

Οκτάνα

Ανάστροφη Ταξιδεύτρια
Με πραγματικά μεγάλη καθυστέρηση, είδα επιτέλους τον Κυνόδοντα του Γιώργου Λάνθιμου. Ψάχνοντας σχετικά στο διαδύκτιο βρήκα απο διθυραμβικές κριτικές μέχρι απόψεις γεμάτες δυσαρέσκεια, απογοήτευση και αποδοκιμασία. Προσωπικά η ταινία με ενθουσίασε και άνετα την κατατάσσω αν όχι ως την καλύτερη ελληνική ταινία που έχω δει (προσπαθώ να συγκρατήσω τον ενθουσιασμό μου, βλέπετε :) ) τότε σίγουρα ανάμεσα στις πέντε καλύτερες. Δεν έχω να βρω κάτι αρνητικό στην ταινία αυτή: το σενάριο, η σκηνοθεσία, οι ερμηνείες, η όλη σύλληψη, συνθέτουν αυτό που κατά τη δική μου πάντα αισθητική, θεωρώ άριστο αποτέλεσμα. Φαντάζομαι οτι πολλοί απο εσάς την έχετε ήδη δει και αναρωτιέμαι αν οι απόψεις μας συμπίπτουν. Για όσους δεν την έχουν δει ακόμα, να σπεύσουν! :)

ΥΓ: Δεν παραθέτω σύνοψη της πλοκής γιατί μισώ τα "σπόϊλερ". Το διαδύκτιο είναι άλλωστε γεμάτο με τέτοιες.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Μόλις είδα τον "Κυνόδοντα". Σίγουρα είναι ενδιαφέρουσα ταινία, από αυτές που χρειάζεται ο κάπως αδιάφορος ελληνικός κινηματογράφος τής τελευταίας εποχής. Έχει ψυχαναγκαστική βία (αλλά καί σωματική) που δεν μου αρέσει να βλέπω σε ταινίες όμως την συγκεκριμένη ταινία την έβγαλα παλικαρίσια εις πέρας.

Η ταινία προσφέρεται για διάφορες ερμηνείες. Στο δικό μου μυαλό μια πρώτη αναφορά υπάρχει ως προς την κοινωνία (και όχι την οικογένεια) και πόσο τα περισσότερα πράγματα σε αυτήν είναι θέμα συμβάσεων και συμφωνιών.

Δεν θα ήθελα να το επεκτείνω, τουλάχιστον για την ώρα.

Εδώ το τρέιλερ.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Πάντως, επειδή μόλις ξαναδιάβασα την πρώτη ανάρτηση τής Οκτάνας, στην δική μου πεντάδα δεν μπαίνει. Πέραν τού σεναρίου που μου άρεσε πολύ, η υπόλοιπη αισθητική τής ταινίας δεν πέφτει πολύ πάνω στο γούστο μου. Προσωπικά θα προτιμούσα ένα πιο κλασικό και έμπειρο στήσιμο γι' αυτό το έξυπνο σενάριο.
 
χαχα καλό, Οκτάνα!
είδα τον ''κυνόδοντα'' το καλοκαίρι.. οφείλω να πω πως ήταν από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες που έχω δει από σενάριο και σκηνοθεσία και ερμηνείες αν και τη χαρακτηρίζω μια ταινία δύσκολη για το ευρύ κοινό. πιστεύω πως ανέδειξε στην ακραία τους μορφή κάποιες καταστάσεις και σίγουρα είναι από τις ταινίες που φεύγεις προβληματισμένος και σκεπτόμενος κι αυτό για μένα είναι η μεγαλύτερη επιτυχία ; )
 
Last edited:
Το απόσπασμα ασυνήθιστο και ενδιαφέρον , αλλά μου φάνηκε πως θα είναι λίγο ψυχανωμαλιάρικη η ταινία...
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Εντωμεταξύ αυτή η ταινία έχει άπειρες ατάκες που μπορούν να μείνουν ιστορικές..

Μια μικρή επιλογή:

πατέρας: Σε λίγον καιρό η μητέρα σας θα φέρει στον κόσμο άλλα δύο παιδιά κι ακόμα ένα σκύλο.
[...]
μητέρα: Αν δω βελτίωση στην συμπεριφορά σας και τις επιδόσεις σας μπορεί να μη χρειαστεί να γεννήσω. Αλλά αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση δε μ’ αφήνετε άλλη επιλογή. Όσο για τον σκύλο δεν σηκώνω κουβέντα: θα γεννηθεί το συντομότερο δυνατό!

======= :χαχα:

πατέρας: Ένα αεροπλάνο! Έπεσε στον κήπο!

======= :χαχαχα:

πατέρας: Το ζώο που μας απειλεί λέγεται "γάτα". Είναι το πιο επικίνδυνο ζώο που υπάρχει!

====== :μουάχαχα:

πατέρας: Ένα παιδί είναι έτοιμο να φύγει από το σπίτι του όταν...;
μεγάλη αδερφή: πέσει ο δεξιός κυνόδοντας.
πατέρας: Ή ο αριστερός, δεν έχει σημασία. Μόνο τότε ο οργανισμός είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει όλους τους κινδύνους που παραφυλάνε. Για να φύγουμε από το σπίτι και να είμαστε ασφαλείς έξω πρέπει να πάρουμε το αυτοκίνητο. Πότε είμαστε έτοιμοι να μάθουμε να οδηγούμε;
αδερφός: Όταν ξαναβγεί ο δεξιός κυνόδοντας. Ή ο αριστερός, δεν έχει σημασία.
 
Πάνω-κάτω οι απόψεις κι εδώ διίστανται, όπως συμβαίνει πάντα :)
Πάντως στον συγκεκριμένο κυνόδοντα, "κερδίζουν" αυτοί που είναι ΥΠΕΡ της ταινίας :χαχαχα::γιούπι:
 

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Μολις εμαθα πως η ταινια πηρε υποψηφιοτητα για οσκαρ.. μετα απο πολλα χρονια που προταθηκε ταινια για το ιδιο βραβειο
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Πράγματι. Απ' ό,τι βλέπω οι προτεινόμενοι για το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας είναι:


Στα τρέιλερ όλες φαίνονται ενδιαφέρουσες. Υπερβολική η έμφαση στον Μπαρδέμ, στο μεξικάνικο. Εύχομαι να κερδίσει ο Κυνόδοντας γιατί είναι μια ιδιαίτερη και σύγχρονη ταινία.
 
Την είδα πρόσφατα σχετικά και μπορώ να πω πως ούτε με ενθουσίασε, ούτε τη μίσησα όπως άκουσα από μερικούς. Καταρχάς, οι ερμηνείς ήταν πολύ καλές, ειδικά του πατέρα (μα, με ένα μουστάκι δε σας θύμιζε λίγο τον Παπαδόπουλο;).Βρήκα πολύ έξυπνο που τα παιδιά της οικογένειας ήταν ανώνυμα και κάποιους λοιπούς συμβολισμους.Κατα τ'άλλα πιστεύω πως κάποιες σκηνές τις έβαλαν καθαρά για να προκαλέσουν, αφού δε χρειαζόντουσαν, το νόημα το πιάνει ο θεατής.
 
Απαραδεκτη η ταινια με μηδενικη σκηνοθεσια,ξερω ειναι λαθος ο τροπος που λεω την αποψη μου αλλα μπορω να πω οτι με θυμωσε!
Ελεος με τον καθε ενα που θελει να δειχθει........Δεν ξερω παιδια για εσας αλλα για εμενα ειναι απαραδεκτο αυτο που ειδα.....
 
Απαραδεκτη η ταινια με μηδενικη σκηνοθεσια,ξερω ειναι λαθος ο τροπος που λεω την αποψη μου αλλα μπορω να πω οτι με θυμωσε!
Ελεος με τον καθε ενα που θελει να δειχθει........Δεν ξερω παιδια για εσας αλλα για εμενα ειναι απαραδεκτο αυτο που ειδα.....
Βασίλη με αυτά που έγραψες μου αύξησες το ενδιαφέρον. Το επόμενο DVD θα είναι ο Κυνόδοντας! (υπάρχει σε DVD ε;:ουχ:)
 
εγω να μην την δω καλυτερα απο τα βικτωριανα επη να πας στον κυνοδοντα, ειναι η μεταβαση λιγο τρομακτικη καλυτερα και σοφοτερον να μεινω σπίτι...
 
(...) τη χαρακτηρίζω μια ταινία δύσκολη για το ευρύ κοινό. πιστεύω πως ανέδειξε στην ακραία τους μορφή κάποιες καταστάσεις και σίγουρα είναι από τις ταινίες που φεύγεις προβληματισμένος και σκεπτόμενος κι αυτό για μένα είναι η μεγαλύτερη επιτυχία ; )
Ακριβώς αυτό. Μόλις την είδα κι εγώ για πρώτη φορά. Πολύ καλή και έξυπνα δοσμένη. Όσο για τις δυσκολίες που παρουσιάζει για το πλατύ κοινό, κατ' εμέ είναι δύο: (α) οι πολλές τολμηρές αλλά και ενίοτε απωθητικές σκηνές (β) το κινηματογραφικό ύφος, που ανήκει στην κατηγορία «σινεφίλ» (προτιμώ αυτόν τον άκλιτο όρο απ' τον μειωτικό και ειρωνικό «κουλτουριάρικος»). Δηλαδή το υφος όπου θα βρούμε αρκετά σιωπηλά πλάνα, χωρίς λόγια (και χωρίς σάουντρακ, που συχνά απουσιάζει εντελώς), ενώ επίσης συχνά λείπουν τα εντυπωσιακά εφέ, η έντονη δράση, και το θεαματικό μοντάζ. Όλα αυτά, από την άλλη, συνήθως είναι απαραίτητες προϋποθέσεις ενός κλασικού χολιγουντιανού μπλοκμπαστερ.
 
Last edited:
Τί λέτε για τα σχόλια και κουτσομπολιά που υποστηρίζουν πώς είναι αντιγραφη μεξικάνικου έργού; Δε θα μου προκαλούσε μεγαλη εντυπωση. Το νόημα της ταινιάς το πιάνει κανείς απο την αρχη σχεδον της προβολής. Θεωρώ πως δεν είναι απαραιτητη όλη αυτη η διαρκεια και οι αλλεπαληλες θλιβερες καταστασεις για να καταλληξει τελικά σε ενα κοντινο στο πορτμπαγκάζ. Μου θύμισε λίγο κάτι ανεκδοτα που τελειώνουν και δεν εχεις γελάσει ακόμα, οπότε μένεις κάπως παγωμένος... Οι ηθοποιοί επαιζαν πολυ καλά, το σεναριο μου φάνηκε πρωτοτυπο και διεστραμενο όσο συμβολικό κιαν ήταν. Βασικά θα το χαρακτηριζα εως και ψυχολογικό θλίλερ, για να δώσω τον ίδιο τόνο υπερβολής που έδινε και το εργο, σκοπιμα μάλλον. Δεν ανήκουν στην αισθητική μου τέτοια έργα ίσως..
 
ειδα εχθες την ταινια και πραγματικα διαβαζω τισ απαντησεις σας και οσο και να προσπαθω δεν μπορω να καταλαβω τι σας ενθουσιασε?????!!!!!!!(αποψη μου βεβαια)η ταινια ειναι απαραδεχτη,σκηνοθεσια μηδεν,διαλογοι απαραδεχτοι,σαν ιστορια πολυ καλη αλλα αν ειχαν τετοι σεναριο εξω θα το κανανε ταινιαρα.παρακαλουσα ποτε θα τελιωσει γιατι πραγματικα βαρεθηκα.δεν θα σχολιασω το κλασσικο γυμνο του ελληνικου κινηματογραφου που μονο ετσι πουλαει ταινιες πλεον,την ολη ανωμαλια που ουτε να την παρουσιασουν δεν μπορεσαν οπως πρεπει...την σκηνη με το βαρακι και το δοντι,την αιμομιξια,την κορη που εγλυφε τον πατερα της(συγνωμη για τον τροπο μου αλλα ειμαι πολυ εκνευρισμενη) τους τραγικους και αταλαντους ηθοποιους????????νιωθω πως πηγε αδικα μια ωρα και κατι απο την ζωη μου βλεποντας μια απαραδεχτη ταινια που αν ειναι ποτε δυνατον πηγε και για οσκαρ...τι να πω τοσες καλες και αξιολογες ταινιες υπαρχουν,πολυ φασαρια για το τιποτα...
 
μαργαριτα,ισως εχεις δικιο οτι η ταινια ειναι καπως σκληρη και δεν ειναι για ολα τα ''στομαχια''.αλλα σε σχεση με τις πολλες χαζοκωμωδιες που γυριζονται καθε χρονο και δεν αξιζουν ουτε μα ουτε μια δεκαρα,αυτη η ταινια για μενα αποτελει σταθμος στον ελληνικο κινηματογραφο.εγω προσωπικα βαρεθηκα τις φτηνες αντιγραφες που κανουν τον τελευταιο καιρο οι ελληνες σκηνοθετες κι ακολουθουν κατα γραμμα τα αμερικανικα στερεοτυπα.ο ''κυνοδοντας'' ηταν πρωτοτυπος κια γι'αυτο κερδισε τις εντυπωσεις.απο το ''alter ego'' με τον ''οσκαρικο'' Σακη Ρουβα χιλιες φορες προτιμοτερος ο ''κυνοδοντας'',τον πρωτο τον ξεχνας μολις βγεις απο την κινηματογραφικη αιθουσα,ενω ο δευτερος σου μενει εστω και για την ασχημη γνωμη που σχηματισες,δε σε αφηνει αδιαφορο...
 
το θεμα μου δεν ειναι τοσο οτι η ταινια ειναι σκληρη αλλα πως ο ελληνικος κινηματογραφος δεν εχει τροπο να παρουσιασει μια τετοια ταινια.σκεψου την ιδια ιστορια να την εκαναν στο εξωτερικο???εδω ο ελληνας πιστευει πως αν η ταινια δεν εχει μονο γθμνο δεν πιανει και το κακο ειναι πως αρεσει το γεγονος αυτο και στον θεατη.προσωπικα σπανια βλεπω ελληνικες ταινιες πλεον...οσο για τον ρουβα ισως ειμαι απο τις ελαχιστες 20χρονες που τον σιχαινονται,δεν μπορω ουτε να τον ακουω να τραγουδαει γιατι δεν εχει τιποτα τι ιδιαιτερο η φωνη του αλλα ουτε και να τον βλεπω να χορευει σαν κατσικι φορωντας ποιο πολυ μεικ απ απο εμενα,ειναι τοσο ψευτικος και επισης πολυ αταλαντος:)
 
Last edited:
Top