Γιώργος Λάνθιμος : "Κυνόδοντας"

εγω δεν θα την συμπεριελεβα ουτε στις 50
Πολύ θα ήθελα να διαβασω την 50άδα σου. Ομολογώ οτι δεν το κατέχω το άθλημα (του ελληνικου κινηματογράφου) και ειμαι περίεργη δω 50 τίτλους απο τις καλύτερες ελληνικές ταινίες και τα κριτήρια επιλογής τους.
 
πιστεύω ότι ο Λάνθιμος, μαζί με τον Χάνεκε, αποτελούν ό,τι σημαντικότερο έχει να δώσει ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος. Ο Λάνθιμος θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί σάν εισηγητής ενός ολόκληρου κινήματος (που βέβαια είναι άγνωστο άν θα επιβιώσει αυτού), κάποιου είδους ''νατουραλιστικού σουρρεαλισμού''. Είναι βέβαια και τα ιδιοφυή σενάρια του Φιλίππου. Πάντως, περισσότερο κι απο τον πολυδιαφημισμένο ''κυνόδοντα'' μου είχε αρέσει η ''Αλπεις''.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
τον θεωρω καλο σκηνοθετη και την ταινια πολυ καλη αλλα υπερβολικος ο χαρακτηρισμος η καλυτερη ελληνικη ταινια,εγω δεν θα την συμπεριελεβα ουτε στις 50
πιστεύω ότι ο Λάνθιμος, μαζί με τον Χάνεκε, αποτελούν ό,τι σημαντικότερο έχει να δώσει ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος.
Ο ένας δεν βάζει τον Κυνόδοντα καν στις 50 καλύτερες ελληνικές ταινίες (πράγμα καθόλου εξωπραγματικό αλλά κι εγώ έχω ξάφνου την ίδια περιέργεια με την Έλλη για την 50άδα ταινιών καλύτερων από τον Κυνόδοντα) κι ο άλλος πιστεύει πως ο Λάθιμος (μαζί με τον Χάνεκε) αποτελεί ό,τι σημαντικότερο έχει δώσει ο ευρωπαϊκιός κινηματογράφος. Κι αναρωτιέμαι, γιατί όχι ο πανανθρώπινος; μιας και τον βάλαμε πάνω από τον Ταρκόφσκη, τον Φεντερίκο Φελίνη, τον Μπέργκμαν, τον Μπουνιουέλ, τον Λαρσ Φον Τρίερ, τον Μίλος Φόρμαν, τον Μπερτολούτση, τον Σέρτζιο Λεόνε κτλ κτλ κτλ;

Δηλ. βγαίνει ένας σκηνοθέτης που είναι μόλις στην απαρχή του κι έχει κάνει μια-δυο ενδιαφέρουσες ταινίες και θα πρέπει εμείς να τον έχουμε είτε στα τάρταρα είτε στα ουράνια. Κάτι στην μέση δεν υπάρχει.

Φαντάζομαι πως είναι η γνωστή νηφαλιότητα που μας χαρακτηρίζει σαν λαό. :))))
 
συγγνώμη, αγαπητοί νίκολας και φαροφύλακα, αλλά η δευτερεύουσα πρόταση ''ό,τι καλύτερο ΕΧΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ'' (υποτακτική αορίστου, δηλαδή όπως και το ''΄ΘΑ δώσει''), αναφέρεται στο μέλλον, κι όχι στο παρελθόν (όπως, πχ, η έκφραση ''έχει δώσει'' - παρακείμενος) στη νέα ελληνική.
αυτή είναι η γνώμη μου, και την έχω στοιχειοθετήσει αρκετά σε κάποιο άλλο τόπικ (για το χάνεκε) και εδώ (για το λάνθιμο), ώστε να μή θεωρείται προϊόν ''ελληνικού ενθουσιασμού''.
ας υπενθυμίσω ότι μιά συζήτηση που αφορά στην αισθητική δέν εξυπηρετείται απο κάποιου είδους κοινή ή κρατούσα γνώμη, κι ότι δέν υπάρχει τίποτε οπισθοδρομικότερο του να συγκρίνουμε το νέο με το παλιό.
 
Επειδη απέχει ο Κόρτο από την κουβεντα, με τη συμμετοχή Βέλτσου και Αρανίτση, δημιουργειτε (ή -ται, αν προτιμάτε) Dream Team και αυτόματα γινομαι οπαδός, ουχί φιλαθλος.
:αγαπώ:

Στον πάγκο, βάζω τον Ζουράρι ως αναπληρωματικο.
 
πιστεύω ότι ο Λάνθιμος, μαζί με τον Χάνεκε, αποτελούν ό,τι σημαντικότερο έχει να δώσει ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος .
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το τι άλλο έχει να δώσει ο Χάνεκε που είναι 74 χρονών. Ο Λάνθιμος είναι 43 το καταλαβαίνω, ίσως έχει να δώσει κάτι. Αλλά και πάλι πέραν της ηλικίας τι μπορεί να δώσει ακόμα ο Χάνεκε δηλαδή; Ο Τριερ πχ που είναι 60 χρονών, ναι έχει δώσει, είτε συμφωνεί κάποιος με το ύφος του είτε όχι.
 
Πωπω όλους τους αμφιλεγόμενους πιάσαμε!!!!:))))

Κάποιες ταινίες του Τρίερ τις λάτρεψα!!! (βλ Δαμάζοντας τα κύματα, Dogville κλπ κλπ)! Κάποιες άλλες με ψιλοαπογοήτευσαν (Μελαγχολία, Αντίχριστος)...

Του Χάνεκε το "Amour" τι δημιουργία!!! (μετά κατάθλιψη 2 εβδομάδες)...:)))
 
Καλα, κι ο Θεοδωράκης στα 70κάτι του έγραψε μουσικάρες (κατα τη γνωμη μου πάντα). Ο Κοέν, το ίδιο. Η καλλιτεχνική προσφορά/παραγωγή κλπ μονο από την ηλικία συναρτάται;
Δηλαδή, ντόινγκ!
 
Πωπω όλους τους αμφιλεγόμενους πιάσαμε!!!!:))))

Κάποιες ταινίες του Τρίερ τις λάτρεψα!!! (βλ Δαμάζοντας τα κύματα, Dogville κλπ κλπ)! Κάποιες άλλες με ψιλοαπογοήτευσαν (Μελαγχολία, Αντίχριστος)...
Στο με ψιλοαπογοήτευσαν προσθέτω και το Nymphomaniac, τον Αντίχριστο κάπου στη μέση, δεν με απογοήτευσε αλλά ούτε και τον λάτρεψα.

Καλα, κι ο Θεοδωράκης στα 70κάτι του έγραψε μουσικάρες (κατα τη γνωμη μου πάντα). Ο Κοέν, το ίδιο. Η καλλιτεχνική προσφορά/παραγωγή κλπ μονο από την ηλικία συναρτάται;
Δηλαδή, ντόινγκ!
Θεωρώ πως στον κινηματογράφο είναι κάπως διαφορετικά τα πράγματα, ο Χάνεκε πχ σε αυτή την ηλικία έχει δημιουργήσει περίπου δέκα ταινίες ενώ ο Θεοδωράκης δεν ξέρω και εγώ πόσα τραγούδια,και πόσα άλλα έχει κάνει. Δεν λέω πως το ότι ο άλλος είναι 70φεύγα πάει να πει ότι δεν μπορεί να προσφέρει, ο Jodorowsky πχ είναι κοντά 90 και έκανε ταινία. Αυτό που λέω είναι πως είναι λογικό να έχουν να προσφέρουν, στο μέλλον όπως επισημαίνει και ο Τοστογεύσκυ, οι νέοι άνθρωποι περισσότερο απ' τους, όπως και να το κάνουμε, ηλικιωμένους.
 
εξαίρεσα τον φον τρίερ, διότι πιστεύω ότι δέν προσθέτει κάτι περισσότερο απ' όσα ήδη είχαν πεί οι σκανδιναυοί θεατρικοί και κινηματογραφιστές. Προσωπικά, βρίσκω τις ταινίες του ενδιαφέρουσες, σπάνια όμως εμπνευσμένες.
θεωρώ ότι ο χάνεκε ξεκίνησε μάλλον σχετικά αργά την κινηματογραφική του προσφορά, κι ότι έχει κι άλλα να δώσει ΄ η ηλικία ; ναί ... ασφαλώς το ίδιο θα έλεγαν και πολλοί στον Κάντ το 18ο αιώνα, όταν ξεκίνησε να γράφει στα 58 του την κριτική του καθαρού λόγου, για να γίνει ο τέταρτος μέγας των φιλοσόφων όλων των εποχών. Στο Χάνεκε βλέπω έναν εικαστικό νεοεξπρεσσιονισμό (που αναδείχθηκε ιδιαίτερα στην 'λευκή κορδέλα', επίτηδες ασπρόμαυρη), με αδρή σκαρίφηση προσώπων και τοπίων ή χώρων, που αφήνει τον ίδιο το θεατή να πλέξει γύρω απο αυτό τον φαινομενικά απλό, αλλά άριστα ισορροπημένο ιστό, τη δική του ψυχογραφική περιήγηση.
τέλος, ο λάνθιμος εισηγήθηκε μιά τομή κατα τη μή επαϊουσα γνώμη μου : συνένωσε το σουρρεαλισμό με τον πιό αδίστακτο νατουραλισμό κι έναν ιδιότυπο αμοραλισμό, αδιαφορώντας συχνά για την κινηματογράφηση ή την υποκριτική την ίδια - μερικές εικόνες φέρνουν σχεδόν γέλιο με την φαινομενική κακοτεχνία τους ή με την επίπεδη, σχεδόν συλλαβιστή ανάγνωση απο τους ηθοποιούς.

γουέλλ, φαντάζομαι ότι μερικοί φίλοι θα διαφωνήσουν, κανένας όμως δέν θα μ΄πορέσει να μου πεί ότι δέν τεκμηρίωσα τη γνώμη μου.
 
Θεωρώ επίσης άκυρη την σύγκριση με τον Καντ ή τον Θεοδωράκη, σε σχέση με τον Χάνεκε, αυτό που είπα περί ηλικίας και την αναφορά Χάνεκε και Λάνθιμου στην ίδια πρόταση ως έχει να δώσει ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος. Ο Χάνεκε, ίσως, έχει να δώσει ως Χάνεκε, ο Λάνθιμος, ίσως, έχει να δώσει ως εκπρόσωπος του νέου κύματος των ευρωπαΐων κινηματογραφιστών.
Ο Χάνεκε δεν χρειάζεται να δείξει ή να αποδείξει κάτι, και αυτό του δίνει μια ελευθερία στην δημιουργικότητα του και στο μελλοντικό του έργο, ακόμα και αν προσφέρει κάτι πολύ πιο σημαντικό απ'τον ίδιο ή για τον ίδιο, ως εκ τούτου δεν θα στηριχτώ στον Χάνεκε για το τι μπορεί να προσφέρει ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος στο μέλλον, ακόμα και αν, ξαναλέω, η προσφορά του γίνει πολύ μεγαλύτερη της τωρινής. Ο Λάνθιμος όμως απεναντίας ψάχνει να βρει την θέση του στον κινηματογράφο, να δώσει την οπτική του και την αισθητική του, έχει να δώσει στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο υπό την έννοια του νέου βλέμματος, του κάτι που δεν έχει προσφέρει μέχρι στιγμής κάποιος άλλος.

Υ.Γ: Αν δεν λέγαμε την γνώμη μας δεν θα διαφωνούσαμε και αν δεν διαφωνούσαμε δεν θα μαθαίναμε. :)
 
Last edited:
Παιδιά ένα γεγονός θλιβερό: Βρέθηκε νεκρή η Μαίρη Τσώνη , η 30 χρονη πρωταγωνίστρια του κυνόδοντα την βρήκαν νεκρή στο σπίτι της στα Εξάρχεια , νέα κοπέλα , κρίμα! Στο άνθος της ηλικίας της και της καρίερας της.
http://news247.gr/eidiseis/koinonia/pethane-h-korh-toy-kynodonta-mairh-tswnh.4662313.html
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
(βρε Αριάδνη, τόσο παλιό μέλος, μήπως είναι καιρός να αρχίσεις να βάζεις καλύτερα τους συνδέσμους; ;) )

κρίμα για την κοπέλα
 
Καλά, την γνώμη μου για τον κυνόδοντα δεν θα την πω, εύκολα μαντεύεται.
Η ανάρτηση της φίλης της μου έβγαλε αυτοπροβολή. Δεν αμφιβάλλω για την λύπη της ή το σοκ της, αλλά με έκανε να αισθανθώ λίγο άβολα.
 
Πολύ κρίμα τοσο νέα !! Και ήταν πολύ καλή στον Κυνόδοντα. Όντως έπασχε απο κατάθλιψη ?? Γιατί βγήκαν διάφοροι κακοπροαίρετοι και είπαν το μακρύ τους και το κοντό τους.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Κριμα... αν και δεν ετυχε να δω καμια ταινια της. :(

Ειναι νωρις ακομα, αυριο κατι παραπανω θα πουν
 
Top