Ελληνική μυθολογία: Τι έχει να προσφέρει σε ένα ενήλικα;

Οινοχόος

Κοινωνός
Ελπίζω να είμαι σε σωστή κατηγορία για να ρωτήσω τη γνώμη σας.
Έχει διαβάσει κανείς ελληνική μυθολογία;
Τι έχει να προσφέρει σε ένα ενήλικα;
Σε συζήτηση με κάποιον ηλικιωμένο κύριο τέθηκε το θέμα και μου είπε ότι υπάρχουν βαθύτερα νοήματα στη μυθολογία μας.
Τι λέτε;
 

Λήδα

Κοινωνός
Την εχω διαβασει δυο φορές. Την πρώτη φορά, όπως ολοι στο σχολείο, σαν ενα χαριτωμένο παραμυθάκι. Οταν τη διαβασα για δεύτερη φορά ,ως ενηλικη (ο τότε boyfriend μου έκανε δώρο το πεντατομο της Εκδοτικής Αθηνών) ήταν μια αποκάλυψη. Είναι γέματη θρύλους, συμβολισμούς και ηθικά διδαγματα, όπως αλλωστε οι περισσότερες μυθολογίες. Επιπλέον ειναι γεμάτη απο καταπληκτικές ιστοριες, φοβερές περιπέτειες και άλλες ιστοριες, όπως του Πριάπου για παράδειγμα, για τις οποίες μάλλον απαιτείται η γονική συναίνεση.
 
Last edited:

Οινοχόος

Κοινωνός
Λήδα ευχαριστώ για την απάντηση.
Μια τέτοια απάντηση περίμενα για να είμαι ειλικρινής.
Μήπως έχεις άποψη για το βιβλίο του kerinuil carl Η μυθολογία των Ελλήνων ;
Γιατί για έργο πολλών τόμων δεν είμαι διατεθειμένος να διαβάσω..
 

Λήδα

Κοινωνός
Αν εννοείς το βιβλιο του Karl Kerenyi 'The Gods of the Greeks', το εχω ακουστά αλλα δεν το εχω διαβάσει. Ο Kerenyi ήταν αυθεντία στην ελληνική μυθολογία, όποτε μαλλον δεν θα απογοητευτείς. Ειχε επηρεαστεί πολύ απο την θεωρία του Carl Jung για την ερμηνεία των αρχετύπων, όποτε να περιμένεις αρκετή ψυχαναλυτική ανάλυση.
 

Σαώρη

Θεραπεύτρια Μαγικών Πλασμάτων
Προσωπικό λέσχης
Καλησπέρα, Οινοχόε!
Η ελληνική μυθολογία έχει να προσφέρει πολλά και στα παιδιά και στους ενήλικες. Διαφορετικά κάθε φορά, γιατί προφανώς είναι διαφορετική η οπτική, τα ερεθίσματα και οι γενικότερες γνώσεις. Σε έναν ενήλικα πέρα από γνώσεις, θα κάνει σταδιακά πιο κατανοητό το κομμάτι της αρχαιολογικής επιστήμης. Τα αρχαία υλικά κατάλοιπα που αφορούν τις τέχνες κυρίως, αποκτούν νόημα και σύνδεση, ειδικά αν ο ενήλικας είναι δραστήριο άτομο που επιδιώκει να επισκέπτεται αρχαιολογικούς χώρους και να εμπλουτίζει τα οπτικά ερεθίσματα.

Η μυθολογία είναι γεμάτη νοήματα και συμβολισμούς προφανώς, όπως και οι υπόλοιπες μυθολογίες του κόσμου (λ.χ. των Vikings). Είναι ο τρόπος να δικαιολογούν οι άνθρωποι αιώνιες (όπως το ζήτημα της δημιουργίας) και μη απορίες. Να δημιουργείται μία παράδοση και μία κοινωνική/πολιτισμική/θρησκευτική αρχή των πραγμάτων.
Δεν ξέρω πώς και πού κύλησε η συζήτησή σας, ελπίζω τα βαθύτερα νοήματα να μην αφορούσαν συνωμοσίες κτλ. Γιατί δεν κρύβεται τίποτα τέτοιο εκεί μέσα.
Ένα πράγμα μόνο να έχετε κατά νου, όταν μελετάμε κάτι που δεν είναι σύγχρονο μ' εμάς. Η ερμηνεία των αφηγήσεων δεν είναι ίδια. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να ερμηνεύουμε με βάση τη δική μας οπτική τα πράγματα και να την θεωρούμε θέσφατη (γενικά μιλώντας και συμπεριλαμβάνοντας προφανώς και τον ερμηνευτή και γράφοντα του εκάστοτε βιβλίου). Να τα διαβάζουμε και να τα γνωρίζουμε ναι, αλλά είναι λανθασμένο να προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε την μυθολογία με τα δικά μας εργαλεία και τις δικές μας εμπειρίες, απ' αυτές όσων έγραψαν τις πηγές που εμείς σήμερα χρησιμοποιήσαμε για να διαμορφώσουμε τα βιβλία των μυθολογιών. Και αυτό αφορά και την επιστήμη της ιστορίας. Πρέπει να υπάρχει όση αντικειμενικότητα δύναται και αυτό πρέπει να επιτυγχάνεται όσο γίνεται και από την πλευρά του αναγνώστη.

Αν και έχω μικρότερα βιβλία από ένα τόμο μόνο για τη μυθολογία, θα χάσεις πολλά από κάποιες θεματικές, γιατί όλα συμπυκνώνονται για να χωρέσουν όσα περισσότερα διαφορετικά κεφάλαια. Τουλάχιστον από τις παλαιότερες εκδόσεις που έχω άλλα αναλύονταν και άλλα όχι. Είναι στο χέρι των συγγραφέων τι θα θελήσουν να αναφέρουν και να προβάλουν.
Πάντως, έχε υπόψιν σου και ξεφύλισσε αν βρεις τα: Οι ελληνικοί μύθοι: Ένας ολοκληρωμένος οδηγός του Richard Buxton και το Ελληνική μυθολογία του Bellingham David (αρκετά πιο συμπυκνωμένο).

Καλές αναγνώσεις και αναζητήσεις!
 

Οινοχόος

Κοινωνός
Καλή σας ημέρα.
Λήδα ο συγγραφέας είναι αυτός που έγραψες αλλά ο τίτλος του βιβλίου όχι.
Λέγεται "η μυθολογία των Ελλήνων".
Σαωρη ευχαριστώ για την εύστοχη απάντηση.
Ο κύριος που συζητήσαμε μου είπε το ίδιο,για την κατανόηση της ιστορίας, που μου έγραψες.
Η συζήτηση είχε να κάνει με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, τη προσφορά του στην ανθρωπότητα και την γελοιοτητα διαφόρων σημερινών πολιτικών και μη προσώπων που τη χρησιμοποιούν για ίδιον όφελος.
Κάπου εκεί αναφέρθηκε η μυθολογία και μου είπε ότι παρόλο που έχω διαβάσει Όμηρο, Ηρόδοτο και Θουκυδίδη θα τους είχα καταλάβει καλύτερα αν είχα "ταξιδέψει" με την ελληνική μυθολογία.
Συμφωνώ απόλυτα για την ερμηνεία μιας ιστορίας ότι δεν πρέπει να γίνεται με σημερινά η δικά μας δεδομένα. Το ίδιο κάνω και με την ιστορία. Για να κατανοήσω τις πράξεις των ανθρώπων μεταφερομαι νοερά σε εκείνη την εποχή,με εκείνα τα δεδομένα και αναρωτιέμαι πόσο διαφορετικά θα είχα πράξει εγώ η ο οποιοσδήποτε.
Τα βιβλία που μου πρότεινες θα τα ψάξω.
 

Σαώρη

Θεραπεύτρια Μαγικών Πλασμάτων
Προσωπικό λέσχης
Δεν χρειάζεται να ευχαριστείς.
Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός δεν ήταν και ο μόνος που προσέφερε στην ανθρωπότητα (μπόλικα δείγματα από τους λαούς της Μεσοποταμίας που αποτέλεσαν βάση για τον ελληνικό πολιτισμό και σημαντική επιρροή, την Κίνα κ.ά.). Προφανώς «έδωσε» αρκετά, ιδίως λόγω της γεωγραφικής του θέσης, στον δυτικό πολιτισμό. Όσο για την γελοιότητα διαφόρων πολιτικών και μη προσώπων φαίνεται συχνά και φάνηκε και παλαιότερα. Από τη Μενδώνη (που θέλει να λογίζεται και αρχαιολόγος τρομάρα της και έχει ξηλώσει το μισό ΚΑΣ για να περάσει η απόφαση για τη μεταφορά των αρχαίων στην Θεσσαλονίκη) έως και το επικοινωνιακό παιχνίδι τότε με τις ανασκαφές στην Αμφίπολη πού τα μίντια το εκμεταλλεύτηκαν υπερπροβάλλοντάς το, ενώ έτρεχαν και άλλα σημαντικότερα ζητήματα τότε. Δυστυχώς, η αρχαιολογία και η ιστορία, όταν δεν είναι στα χέρια κάποιου που επιδιώκει αντικειμενικότητα και αποστασιοποίηση, τα πράματα δεν πάνε καλά.

Και γι' αυτό που σου είπε για τους συγγραφείς είχε πάλι δίκιο. Ειδικά για τον Όμηρο. Θα μπορούσες να καταλάβεις περισσότερα για τη νοοτροπία του κόσμου του φημισμένου αοιδού, αλλά την εικόνα που είχαν για τους μυθικούς προγόνους και το πώς αντιλαμβάνονταν τη θεϊκή παρέμβαση και ύπαρξη.
Δεν σε ζαλίζω άλλο. Καλές αναζητήσεις και πάλι! Είναι το μόνο που αξίζει και πρέπει να κάνουμε συνέχεια! :ματιά::γεια:
 

Οινοχόος

Κοινωνός
Ναι,έχω καταλάβει ότι δεν είμαστε οι μόνοι που προσφέραμε,αυτό είναι σίγουρο.
Αφού υπήρχαν οι Αιγύπτιοι και οι Κινέζοι για παράδειγμα.
Το πιο ωραίο είναι ότι ο κύριος ήταν κάποιας ηλικίας και όταν τον ρώτησα με τι ασχολούνταν πριν βγει στη σύνταξη μου είπε υδραυλικός.Το χάρηκα πολύ!!
Μάλλον έχω καταλήξει στον Richard baxton . Δείχνει μια καλή επιλογή.
Θα ενημερώσω μόλις το πάρω.
 
Last edited:

Πίκος Απίκος

Κοινωνός
Ειναι σχεδον αστειο να συγκρινουμε την προσφορα του Αρχαιου Ελληνικου πολιτισμου σε σχεση με παλαιοτερους. Με σεβασμο παντα προς τους προγενεστερους πολιτισμους ομως οι Αρχαιοι Ελληνες εμαθαν τον κοσμο να σκεφτεται. Καλλιεργησαν τον ορθο λογο, εδωσαν φωνη στο λαο, υμνησαν το καλλος. Ολα αυτα ηταν αγνωστα στις προηγουμενες κοινωνιες. Αγνωστα και μερικως ακατανοητα. Οταν μιλουσε ο Σοφοκλης για αγραφους νομους ανωτερους των Βασιλεων και ο Αριστοτελης για τον ορθο λογο ο κοσμος δεν ηταν ουτε καν ετοιμος να τα δεχτει αυτα. Τοσο μπροστα ηταν η αρχαια Ελλαδα. Η Δημοκρατια, η συμμετοχη του λαου στα κοινα, η επιστημονικη σκεψη ανθισαν εξαρχης στην Αρχαια Ελλαδα.

Πολιτισμοι σαν τον Κινεζικο και τον Αιγυπτιακο ηταν μεν προγενεστεροι αλλα ουτε καν διπλα δεν μπορουν να σταθουν στον δικο μας. Γιαυτο και πλεον πηγαν στην ακρη. Ο δικος μας παραμενει τόσες χιλιαδες χρονια. Ουτε οι Ρωμαιοι ουτε οι Βυζαντινοι δεν μπορεσαν να τον καλυψουν Αντιθετως τους καλυψε ο δικος μας πολιτισμος. Ο δυτικος πολιτισμος πηρε την δικη μας σκεψη και προόδεψε σε σχεση με τους υπολοιπους 1000 χρονια νωριτερα.

Επισης ο Ομηρος δεν ηταν συγγραφεας. Ηταν ποιητης. Δεν εγραψε κατι. Συνένωσε μυθους και θρυλους της εποχης.

Η Μενδωνη θα επανεκινησει την ανασκαφη του ταφου της αμφιπολης, ενα εργο που απαξιωσε εντελως η κυβερνηση Συριζα που θελουν τρομαρα τους και να λεγονται ανθρωποι της κουλτουρας.

Σαν βιβλιογραφια θα προτεινα την 5τομη μυθολογια του Κακριδη και το Μυθοι και Θρυλοι της αρχαιας Ελλαδας του Κουν.
 

Σαώρη

Θεραπεύτρια Μαγικών Πλασμάτων
Προσωπικό λέσχης
Καλησπέρα!
Μ' αυτά που αναφέρεις δεν φαίνεται να δείχνεις τον πρεποντα σεβασμό στους αρχαίους πολιτισμούς εν γένει. Οι υπόλοιποι πολιτισμοί πέραν του ελληνικού και όχι μόνο της Αιγύπτου ή της Κίνας, αλληλεπίδρασαν και έθεσαν τις βάσεις ο καθένας στους γειτονικούς του για διαφορετικά πράγματα. Είτε αφορούσε το αλφάβητο, είτε αφορούσε τις θεότητες, είτε αφορούσε την υλικοτεχνική κληρονομιά, είτε την γεωργική/κτηνοτροφική εξέλιξη. Αν ξέφευγες μάλιστα από την κλασική εποχή άντε και με το ζόρι από την αρχαϊκή ίσως το αντιλαμβανόσουν περισσότερο. Όπως το ανέφερε και ο Πλάτωνας και άλλοι, η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Αν δεν υπήρχαν οι βάσεις λοιπόν αυτός ο πολιτισμός δεν θα υπήρχε όπως υπήρξε και δεν θα εξελισσόταν εκεί που εξελίχθηκε.

Όλα αυτά που αναφέρεις σαν εξελίξεις βέβαια υπήρξαν σε έναν τόπο, μία συγκεκριμένη περίοδο έναν περίπου συγκεκριμένο αιώνα. Από ανθρώπους που μάλιστα είχαν συχνά είτε αριστοκρατική καταγωγή ή απλά πολύ εύπορες οικογένειες. Είχαν λυμμένα τα θέματα επιβίωσης, ανθρώπους να τους επηρεάζουν ως προς τη σκέψη πολιτικά και φιλοσοφικά και ένα πολιτειακό σύστημα που μέσω της συμμαχίας πάταγε πάνω στα μέλη της και ήταν ακλόνητο. Αλλά ακόμα και οι εξελίξεις είχαν τα όριά τους και δεν ήταν όλα τόσο ανθηρά και ωραία όσο θες να τα παρουσιάζεις πολιτικά και πολιτισμικά.

Είναι άτοπο, λοιπόν, να συγκρίνεις την εξέλιξη του κάθε πολιτισμού, βάζοντάς τους δίπλα δίπλα σαν να τρέχουν μαραθώνιο και κάποιος πρέπει να παραβγεί. Πρέπει να εκτιμάμε ό,τι μας έδωσε ο κάθε πολιτισμός χωρίς υπερβολές, χωρίς συγκρίσεις άτοπες και με την υπεροψία ότι ο δικός μας έδωσε περισσότερα ή καλύτερα, και δεν υπάρχουν άλλοι σαν εμάς στο πνεύμα κτλ κτλ. Η μετριοφροσύνη ώρες ώρες είναι χρήσιμη.

Και ο Όμηρος ήταν συγγραφέας. Γιατί η έννοια του συγγραφέα περιλαμβάνει και την έννοια του ποιητή, του πεζογράφου και των γραφόντων των άλλων λογοτεχνικών ειδών. Λανθασμένα έχει ταυτιστεί μόνο με την έννοια του πεζογράφου. Ο Όμηρος για να καταλήξουμε λοιπόν ήταν ραψωδός, και όπως οι περισσότεροι της περιόδου του έκαναν προφορική διάδοση των έργων τους ή των παραδοσιακών ιστοριών.

Η Μενδώνη θα ξεκινήσει την ανασκαφή της Αμφίπολης γιατί τους συμφέρει εργαλειακά προφανώς. Ειδικά αν υπάρχουν ακόμα ευρήματα να φέρουν στην επιφάνεια και να τα «ρίξουν» στα μμε, για να κινείται πλέον η ενημέρωση γύρω από την πανδημία και τα αρχαιολογικά ευρήματα. Πώς αλλιώς θα κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του κόσμου αλλού.
Ενώ για τα χρήματα και τις μίζες από τα έργα του μετρό στην Θεσσαλονίκη ας χαθεί το context των αρχαιολογικών ευρημάτων και ας τα αποκόψουμε από τον χώρο ερμηνείας τους. Και επειδή το ΚΑΣ μας φέρνει αντίρρηση ας ξηλώσουμε όσους αντιστέκονται στην απόφασή μας για να υπάρξει πλειοψηφία στο να περάσει το έργο.
Κατανόησε ότι υπάρχει δεύτερο επίπεδο και δεν είναι καλοί και αγαθοί, αλλά όλα τα κινεί το χρήμα. Η σημερινή κυβέρνηση είναι τα ίδια και χειρότερα από την προηγούμενη στην αντιμετώπιση τους προς τον πολιτισμό. Δες μόνο πως αντιμετώπισε τους ανθρώπους του πολιτισμού εν καιρώ πανδημίας, και όχι μόνο αυτούς βέβαια.

Καλή συνέχεια!
 

Πίκος Απίκος

Κοινωνός
Καταρχην δειχνω σεβασμο διοτι αναγνωριζω οτι προυπηρχαν αλλα αυτο δεν λεει και κατι. Αντιθετως εσυ φαινεται πως δεν καταλαβες ακριβως τι λεω. Τα παντα συγκρινονται μεταξυ τους ετσι και οι πολιτισμοι. Ο Αρχαιος ελληνικος πολιτισμος φυσικα δεν ηρθε απο παρθενογενεση αλλα εξελιξε σε σημειο απιστευτο οτι ηδη ειχε δημιουργηθει.
Αναφερεις το αλφαβητο; Εκει που οι άλλοι ζωγράφιζαν ανθρωπάκια και συμβολα και για να γράψουνε μια προταση ήθελαν 3 ολοκληρους τοιχους οι Ελληνες έγραψαν τα παντα με λιγα μόνο γράμματα. Ουτε καν τίθεται θεμα συγκρισης. Αυτο κι αν ειναι επιτευγμα. Δεν γινεται να ξεφυγω απο την αρχαικη εποχη διότι αυτο ειναι το θεμα μας. Η Ρομιγυ ελεγε ολος ο κοσμος διακατεχεται απο το αρχαιο ελληνικο πνευμα χωρις να το ξερει. Ο Γκαιτε ελεγε οτι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλαδα για την ανθρωποτητα,. Ο Νιτσε ο μεγαλυτερος εκ των συγχρονων φιλοσοφων ασχοληθηκε με το αρχαιο πνευμα και αλλα απειρα παραδειγματα. Τι να λεμε τωρα.

Τωρα αν θες να ζητησουμε για ταξικες διαφορες στην Αρχαια Αθηνα μαλλον βαζεις λαθος βαση. Κι απο την άλλη τι περίμενες; Να εξελιχθεί η επιστημη, η τεχνες και η φιλοσοφια σε χωρες που δεν ειχαν να φανε;
Δεν παρουσιασα τιποτα ανθηρο και τελειο. Λαθος μπαλι καταλαβες. Τα βηματα που εγιναν ειπα στην αρχαια Ελλαδα ητανε τεραστια σε σχεση με οσα ειχαν γινει εως τοτε. Απλα πραματα.

Μα επειδη εχει εκτιμηθει η προσφορα του καθε πολιτισμου τους βαζω πλαι πλαι. Οχι απο μενα. Απο όλους οσους αναφερω πιο πανω και αλλους τοσους κι αλλους τοσους. Η μετριοφροσυνη που κολλαει εδω; Αν πω πως ο Γκαλης εμαθε μπασκετ στην Ελλαδα προσβαλω τους προηγουμενους μπασκετμπολιστες; Τι λογικη ειν τουτη;

Ριξε μια ματια σε οποιο site θες, βιβλιο ή ότι αλλο (εκτος απο Λιακοπουλους, Βελοπουλους και αλλους παρομοιους) και πες μου αν και ποτε βρεθηκε χειρογραφο του Ομηρου. Αν βρεις μια χαρα. Αλλιως το να λες τον Ομηρο συγγραφεα φανερωνει αγνοια.
Στο ραψωδος θα συμφωνησω.

Θεωρεις πως αυτος ειναι ο λογος που η Μενδωνη ασχολειται με την Αμφιπολη; Συνωμοσιολογια φουλ δηλαδη. Ολα καλα. Μην σε προβληματισω αλλο.
Για το ΚΑΣ και τις μιζες εχεις καποια στοιχεια η οτι διαβαζουμε απο την Αυγη και το Κουτι της Πανδωρας;
Και για να κλεισω. Οχι η σημερινη κυβερνηση ειναι πολυ καλυτερη απο την προηγουμενη. Με αριθμους, πραξεις και στοιχεια. Οι ανθρωποι της τεχνης τι παραπονο εχουν ακριβως; Οσοι ειχαν ενσημα πηραν κανονικα τα επιδοματα. Οι υπολοιποι που δουλευαν μαυρα τι ακριβως ηθελαν;
Να σου πω και κατι τελευταιο. Καλα τα λες και χαιρομαι που τα βλεπεις ετσι. Αλλα δυστυχως ο πολυς ο κοσμος προτιμαει εργα κι οχι λογια. Στα γκαλοπ ριξε μια ματια και θα καταλαβεις τι εννοω.

Καλη συνεχεια και σε σενα.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Προσωπικά, δεν πιστεύω πως όλα γίνονται για το χρήμα ή "εργαλειακά", να πω την αλήθεια. Η Ελλάδα έχει αρχαία και πάντα γίνονταν και γίνονται ανασκαφές μεγαλύτερες και μικρότερες. Διαρκώς και ακατάπαυστα. Πιστεύω πως τις τελευταίες δεκαετίες η Ελλάδα βαδίζει με έναν καλό σχεδιασμό για την αρχαία κληρονομιά της. Υπάρχει κατάρτιση, τεχνογνωσία, σεβασμός και αγάπη. Χαίρομαι που βλέπω αυτήν την στοργή που δείχνουμε όλοι, από τον επιστήμονα ως τον απλό επισκέπτη, σε όλα αυτά που βρίσκουμε παντού γύρω μας. Τώρα για το πώς χειριζόμαστε δύσκολες περιπτώσεις, όπως του μετρό, είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση. Ό,τι απόφαση και να παρθεί εκεί, κάποιοι θα το δούμε έτσι, κάποιοι άλλοι αλλιώς, αναπόφευκτα.

Στο ότι πράγματι δεν υπάρχει παρθενογένεση και το καθετί έχει πατήσει σε κάτι προηγούμενο, θα συμφωνήσω. Ομοίως θα συμφωνήσω στο ότι οι Αιγύπτιοι, οι Μεσοποτάμιοι και οι Κινέζοι είχαν πολύ σημαντικούς πολιτισμούς. Και θα συνεχίσω να συμφωνώ στο ότι οι Αρχαίοι Έλληνες έδωσαν μια απίστευτη ώθηση στον παγκόσμιο πολιτισμό βάζοντας θεμέλια σε τέχνες και επιστήμες. Όπως ίσως δεν πρέπει να το ιδιοποιούμαστε, άλλο τόσο δεν πρέπει να το υποτιμούμε.

Θα διαφωνίσω με τον @Πίκος Απίκος, και νομίζω πως θα το δει κι αυτός, πως πριν το φωνητικό αλφάβητο δεν χρειαζόσουν απαραίτητα περισσότερο χώρο να γράψεις. Σε αντίθεση, με τα συλλαβογράμματα, τα ιδεογράμματα και την παράλειψη των φωνηέντων, μάλλον σκάλιζες λιγότερα στον τοίχο. Απλά, υπήρχε μεγαλύτερη ασάφεια.

Για να επιστρέψω στο αρχικό θέμα, αγαπώ κι εγώ τους μύθους, αν και προσωπικά μπορώ να ζήσω και δίχως αυτούς. Οι αρχαίοι μύθοι πορεύονται με την κεκτημένη ταχύτητα των αιώνων. Κάποτε ήταν αυτοί και τίποτα άλλο. Αργότερα ήταν αυτοί και κάτι ακόμη. Σήμερα ο πολιτισμός έχει αποκτήσει μια απίστευτα ποικίλη παραγωγή. Στους αρχαίους μύθους, όπως και στα μετέπειτα παραμύθια, βρίσκω πράγματα όμορφα αλλά και πράγματα παρωχημένα ή και λάθος (π.χ.). Προσωπικά, έχω αφήσει τους αρχαίους μύθους όπως και τις ελληνικές ταινίες άλλωστε, όσο καλά και να 'ναι όλα αυτά, και βρίσκω αυτά που ψάχνω σε πιο σύγχρονα πράγματα.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Αναφερεις το αλφαβητο; Εκει που οι άλλοι ζωγράφιζαν ανθρωπάκια και συμβολα και για να γράψουνε μια προταση ήθελαν 3 ολοκληρους τοιχους οι Ελληνες έγραψαν τα παντα με λιγα μόνο γράμματα. Ουτε καν τίθεται θεμα συγκρισης. Αυτο κι αν ειναι επιτευγμα.
(συγνωμη για το εκτος θεματος)
Σορρυ αλλα απο που προκυπτει αυτο; Δεν παταει πουθενα, ουτε χαριν υπερβολης.

Συμφωνω ομως οτι το φωνητικο αλφαβητο ειναι ισως το τελειωτερο συστημα γραφης, αλλα ισως ειμαι biased
Θα διαφωνίσω με τον @Πίκος Απίκος, και νομίζω πως θα το δει κι αυτός, πως πριν το φωνητικό αλφάβητο δεν χρειαζόσουν απαραίτητα περισσότερο χώρο να γράψεις. Σε αντίθεση, με τα συλλαβογράμματα, τα ιδεογράμματα και την παράλειψη των φωνηέντων, μάλλον σκάλιζες λιγότερα στον τοίχο. Απλά, υπήρχε μεγαλύτερη ασάφεια.
Και το να "σκαλιζεις στον τοιχο" βεβαια δεν ηταν υποχρεωτικο. Εχουμε την εντυπωση οτι τα Αιγυπτιακα γραφονται "σκαλιζοντας στον τοιχο" αλλα αυτο ειναι επειδη τα σκαλιστα (που εχουν κυριως τελετουργικη και καλλιτεχνικη σημασια) εχουν διασωθει πιο πολυ και ειναι πιο ορατα στις καρτ ποσταλ, τις ταινιες, τα Ινσταγκραμς κλπ. Στην πραγματικοτητα η γραπτη γλωσσα των Αιγυπτιων ηταν στους παπυρους, απο τους οποιους βεβαια εχουν σωθει (Σχετικα) πολυ μικροτερος αριθμος, και βεβαια κανενας δεν ενδιαφερεται να φωτογραφιζει και να χαζευει φωτογραφιες με αλαμπουρνεζικα
 

Οινοχόος

Κοινωνός
Χαίρομαι που η ερώτηση μου έγινε αφορμή για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.
Αγοράστηκε το βιβλίο του Richard buxton που μου πρότεινε η Σαωρη και από τις πρώτες σελίδες φαίνεται να με καλύπτει καθώς απευθύνεται στο ευρύ κοινό (αδαείς) όπως είμαι εγώ.
Άφθονο φωτογραφικό υλικό και η έκδοση πολύ ποιοτική!
 

Σαώρη

Θεραπεύτρια Μαγικών Πλασμάτων
Προσωπικό λέσχης
Χαίρομαι @Οινοχόος που βρήκες το σύγγραμμα και ακόμα περισσότερο πού μάλλον θα σου γίνει ένα καλό εργαλείο για τη μελέτη της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας και σε καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερο! Καλές βουτιές στους μύθους! :γεια:
 

Οινοχόος

Κοινωνός
Ωραίο το ταξίδι με τους Θεούς των αρχαίων Ελλήνων. Διαβάζοντας καταλαβαίνω ότι όταν ήμασταν μικροί μας τους ωραιωποιουσαν πολύ.
Θεοί και ημίθεοι ήταν κατά βάση τρομεροί,εκδικητικοί και δολοπλοκοι.
Αρκετές φορές βέβαια ήταν και δίκαιοι ακόμη και φιλεύσπλαχνοι.
Πάντως προτιμώ αυτούς που έχει τώρα η ανθρωπότητα. Τουλάχιστον στον πολιτισμένο κόσμο....
 

Πίκος Απίκος

Κοινωνός
Ολοι οι θεοι εχουν ανθρωπινα παθη για τον λογο οτι τους δημιουργησανε ανθρωποι. Καθ' εικονα και ομοιωση τους. Κι ο θεος της ορθοδοξιας ειναι εκδικητικος, μεροληπτει, τιμωρει και αλλα τετοια που ουσιαστικα ειναι ανθρωπινα. Τουλαχιστον οι Ολυμπιοι θεοι δεν εκρυβαν τα παθη τους και οι Ελληνες τους τιμουσανε για αυτα. Μετα την κυριαρχια του Ιουαδαισμου οι θεοι λιγοστεψανε μεν αλλα γινανε πιο fake να το πω ελληνιστι.
 

Λευκή Σελίδα

Κοινωνός
Ολοι οι θεοι εχουν ανθρωπινα παθη για τον λογο οτι τους δημιουργησανε ανθρωποι. Καθ' εικονα και ομοιωση τους. Κι ο θεος της ορθοδοξιας ειναι εκδικητικος, μεροληπτει, τιμωρει και αλλα τετοια που ουσιαστικα ειναι ανθρωπινα.
Αυτή είναι μια υποκειμενική ανθρώπινη αντίληψη για τον Θεό της Ορθοδοξίας. Συνήθως πράξεις ανθρώπων και αποτελέσματά τους που χρεώνονται στον Θεό.
 
Top