Εμπειρίες από αυτοέκδοση

Κόρτο Μαλτέζε

Μεγάλος Βεζίρης της Βαγδάτης
Προσωπικό λέσχης
Δεν είμαι εκδότης, αλλά έχω μια δυο ιδέες πάνω στο γιατί ίσως οι εκδότες δεν εκδίδουν βιβλία παιδιών...

Τώρα αν σκοπός σας είναι η τόνωση της αυτοπεποίθησης του παιδιού για να συνεχίσει το γράψιμο και αν μπορείτε να διαθέσετε τα χρήματα που απαιτούνται για την αυτοέκδοση, γνωρίζοντας ότι κατά πάσα πιθανότητα δεν θα τα πάρετε πίσω και αν εξαντλώντας την αυστηρότητά σας στην κριτική θεωρείτε ότι το παιδί έχει ταλέντο και το βιβλίο του θα μπορούσε να διαβαστεί από κάποιον που δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει, και αν το παιδί δεν θα πληγωθεί βλέποντας την πιθανότατη εμπορική αποτυχία του έργου του, και αν το βιβλίο δεν είναι γραμμένο όλο με κεφαλαία όπως το ποστ σας, αν επαναλαμβάνω η απάντησή σας είναι ναι σε όλα τα παραπάνω, προχωρήστε σε αυτοέκδοση, αν υπάρχει έστω και ένα όχι, αφήστε το καλύτερα.
 

Χρυσόστομος

Κοινωνός
ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟΕΚΔΟΣΗ?
Εγω παλι πιστευω οτι το καλυτερο ειναι να μην κανετε τίποτα. Το παιδι αν θελει να γραφει να το κανει για την απολαυση του γραψιματος και σαν μέσο εκφρασης. Οσο για την ενθάρρυνση μπορει να την παρει με αλλους τρόπους. Με την εκδοση μαλλον μια ματαιοδοξια θα ικανοποιησετε και ακομα χειροτερα ειναι πολυ πιθανον να καλλιεργησετε την αλαζονεια του παιδιου. Φιλικά.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Νομίζω πως το καλύτερο είναι να εκτυπώσετε και να δέσετε μόνοι σας 10-15 αντίτυπα και να τα μοιράσετε σε γιαγιάδες κτλ.

Και έτσι να πάρει κι όλη την θετική ανταπόκριση που χρειάζεται και να συνεχίσει να γράφει, εάν του αρέσει.

:ναι:
 

Δομάζ

Κοινωνός
Συνεχίζοντας τη σκέψη του φάρου, θα μπορούσε το όλο εγχείρημα να αποτελέσει μια καλή αφορμή να καταπιαστεί με όλη τη διαδικασία έκδοσης ενός βιβλίου (επιμέλεια, σελιδοποίηση, σχεδιασμός εξωφύλλου κτλ), η οποία έχει τη δική της μαγεία και σίγουρα μπορει να οφελήσει ποικιλοτρόπως.
 

Θεματοφύλακας

Όμορφο Νιάτο
Εκδοτική Mediterra Books

Καλησπέρα/Καλημέρα (ανάλογα πότε το διαβάζει κανείς)!!

Ψάχνω εδώ και λίγο καιρό να βρω εκδότη για το βιβλίο μου και έχω καταλήξει να σκέφτομαι πολύ σοβαρά την αυτοέκδοση.

Μία φίλη μου πρόσφατα, μου έδωσε αυτό το link https://mediterrabooks.com/ το οποίο είναι το site των εκδόσεων Mediterra Books.


Θέλω να ρωτήσω : έχει συνεργαστεί κανείς μαζί τους; Μπορεί να μου δώσει πληροφορίες;


Ευχαριστώ!
 

Βραδύπους

Όμορφο Νιάτο
Καλησπέρα Θεματοφύλακα,

Όταν διαβάζω ή ακούω ανθρώπους να λένε ότι σκέφτονται να καταφύγουν στην αυτοέκδοση, δεν ξέρω αν πρέπει να κρατήσω μία στάση συμπονετικής κατανόησης κι ενθάρρυνσης ή να αναφέρω τους ενδοιασμούς που έχω στο κεφάλι μου. Δεν γνωρίζω κάτι για τη συγκεκριμένη εκδοτική και ίσως να έχεις ασχοληθεί διεξοδικά με το θέμα της αυτοέκδοσης, αλλά, επειδή λες ότι το σκέφτεσαι ακόμα, ας προσπαθήσω να βοηθήσω λίγο.

Αν είχα κάποιο βιβλίο που επιθυμούσα να εκδοθεί σε αρκετά αντίτυπα, δεν θα ακολουθούσα το δρόμο της αυτοέκδοσης αν δεν εκπληρωνόταν τουλάχιστον μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις :

1. Το έργο μου θεωρώ πως πραγματικά αξίζει να δει το φως της δημοσιότητας κι έχει σοβαρές προοπτικές, παρά τις απορρίψεις από τους εκδοτικούς, οπότε η αυτοέκδοση ίσως αποτελέσει εφαλτήριο.

2. Έχω τα μέσα, το χρόνο και την όρεξη να το προωθήσω με τις δικές μου δυνάμεις σε ικανοποιητικό βαθμό.

3. Έχω αρκετή οικονομική άνεση.

Αυτά από εμένα. Κάποιες φορές η πιο συνετή επιλογή ίσως είναι να περιμένεις. Εσύ όμως ξέρεις καλύτερα. Καλή συνέχεια εύχομαι ;)
 
Last edited:

Πίκος Απίκος

Κοινωνός
1. Το έργο μου θεωρώ πως πραγματικά αξίζει να δει το φως της δημοσιότητας κι έχει σοβαρές προοπτικές, παρά τις απορρίψεις από τους εκδοτικούς, οπότε η αυτοέκδοση ίσως αποτελέσει εφαλτήριο.
Φίλε για να καταλάβω δηλαδή.
Αν κάποιος συγγραφέας θεωρεί πως το έργο του δεν αξίζει και δεν έχει σοβαρές προοπτικές μάλλον δεν πρέπει να ασχοληθεί με αυτοέκδοση.
Από την άλλη θα καθόταν ποτέ κάποιος να γράψει κάτι που δεν αξίζει;
Oh well. Μάλλον οι απόψεις έχουν κάτι από επιθεωρητή Κάλαχαν εν τέλει.
 

Θεματοφύλακας

Όμορφο Νιάτο
Αγαπητέ Βραδύπους,

σε απάντηση του 1,2,3 που παρέθεσες.

1. Δεν έχει απορριφθεί το έργο μου απο κανέναν εκδοτικό. Ίσα-ίσα δεν μίλησα ακόμα με εκδοτικούς μιας και το έργο μου δεν έχει τελειώσει (των φρονίμων όμως τα παιδιά...). Σκέφτηκα την αυτοέκδοση λόγω λιγότερων οικονομικών απαιτήσεων (τουλάχιστον, έτσι ξέρω).

2. Έχω τα μέσα, το χρόνο και την όρεξη να το προωθήσω με τις δικές μου δυνάμεις σε ικανοποιητικό βαθμό και

3. ξανά Σκέφτηκα την αυτοέκδοση λόγω λιγότερων οικονομικών απαιτήσεων (τουλάχιστον, έτσι ξέρω).

Αν ξέρεις κάτι παραπάνω, παρακαλώ διαφώτισέ με.
 

Τσίου

Μύστης
Θεματοφύλακα, σε ενδιαφέρει η έντυπη μορφή ε; γιατί αν κάποιον τον ενδιαφέρει μόνο η ψηφιακή μορφή, και έχει βασικές γνώσεις του word (για παράδειγμα, κάθε φορά που αλλάζουμε παράγραφο δεν πατάμε tab αλλά ρυθμίζουμε τα στυλ), μόνο γραφίστα χρειάζεται για να του φτιάξει το εξώφυλλο και μετά το ανεβάζει στο άμαζον.
Βέβαια, δεν ξέρω τι γίνεται με το ISBN... Φαντάζομαι το Mediterra θα αναλάβει και αυτό το κομμάτι. Θα σου πρότεινα να επικοινωνήσεις μαζί τους, να δεις αν τα πράγματα είναι τόσο καλά όσο λένε. Καλή συνέχεια σου εύχομαι, και καλή επιτυχία! :)
 

Βραδύπους

Όμορφο Νιάτο
Φίλε για να καταλάβω δηλαδή.
Αν κάποιος συγγραφέας θεωρεί πως το έργο του δεν αξίζει και δεν έχει σοβαρές προοπτικές μάλλον δεν πρέπει να ασχοληθεί με αυτοέκδοση.
Από την άλλη θα καθόταν ποτέ κάποιος να γράψει κάτι που δεν αξίζει;
Oh well. Μάλλον οι απόψεις έχουν κάτι από επιθεωρητή Κάλαχαν εν τέλει.
Αυτό που πρέπει πρωτίστως να καταλάβεις εσύ είναι ότι είσαι εκτός τόπου και χρόνου. Έχεις παραμορφώσει αυτά που έγραψα και απλά λες τα δικά σου. Πλάκα έχεις. Άραγε γνωρίζεις τίποτα περί αυτοέκδοσης; Επειδή έχουμε καταλάβει για ποιο λόγο σχολιάζεις πολλές φορές εδώ μέσα, με το γνωστό απωθητικό ύφος, ο μόνος λόγος που δεν σε αγνοώ αυτή τη φορά είναι το ότι ο Θεματοφύλακας ζήτησε βοήθεια και θα ήθελα να κάνω μια αποσαφήνιση.

Κατ' αρχάς, η προϋπόθεση που απομόνωσες είναι απλά μία από τις τρεις που ανέφερα. Αν δεν εκπληρώνεται αυτή, μπορεί να εκπληρώνεται κάποια άλλη. Επίσης, δεν υπάρχει κανένα "πρέπει" στα λεγόμενά μου, δική σου επινόηση είναι. Εγώ απλώς παρουσιάζω την οπτική μου γωνία.

Η αυτοέκδοση, λοιπόν, για έναν σημαντικό αριθμό αντιτύπων κοστίζει αρκετά και κουβαλάει και κάποια άλλα σοβαρά μειονεκτήματα. Η προώθηση του έργου από την εταιρεία που την αναλαμβάνει είναι πολλές φορές ανεπαρκής, ενώ τα βιβλία που εκδίδονται με το συγκεκριμένο τρόπο συχνά βιώνουν μια περιφρόνηση. Χιλιοειπωμένα αυτά. Βέβαια, κάποιοι γράφουν σχεδόν αποκλειστικά για εκφόρτιση, χωρίς να τους απασχολεί ιδιαίτερα η ποιότητα ή το πλασάρισμα του έργου προς τα έξω. Σ' αυτήν την περίπτωση, μπορούν κάλλιστα να βγάλουν έναν μικρό αριθμό αντιτύπων για το στενό τους κύκλο και καθάρισαν.

Το θέμα μας δεν είναι αν αξίζει να γράφει κάποιος ή όχι. Αυτό το ξέρει ο ίδιος. Το θέμα μας είναι αν αξίζει να βγάλει από την τσέπη του ένα, δύο ή τρία χιλιάρικα για μία κίνηση που μπορεί να αποδειχθεί μη καρποφόρα και να προκαλέσει εν τέλει απογοήτευση. Τώρα, αν εσύ λόγου χάρη "φίλε" Απίκο γράφεις κουταμάρες, αλλά τις γράφεις στο δικό σου πολυτελές κότερο υπό το φως των αστεριών, μπορείς άφοβα να πλημμυρίσεις τον πλανήτη με τα αντίτυπα του βιβλίου σου, χωρίς να σκέφτεσαι τα χρήματα. Αλλά ο Θεματοφύλακας δεν νομίζω πως εμπίπτει σ' αυτή την κατηγορία κι έτσι η έκθεση προβληματισμών ίσως τον βοηθήσει.

Γεια σου ξανά, Θεματοφύλακα. :) Έμμεσα σου έχω ήδη απαντήσει εν μέρει. Να τονίσω ότι δεν προσπαθώ να σε αποθαρρύνω. Η ελληνική λογοτεχνία χρειάζεται νέο αίμα. Αφού πάντως ακόμη δεν έχεις ολοκληρώσει το βιβλίο σου, μπορείς να δοκιμάσεις την τύχη σου στους παραδοσιακούς εκδοτικούς κι από κει και πέρα βλέπεις.

Όσον αφορά την αυτοέκδοση, από ποια άλλη λύση είναι πιο οικονομική; Αν θες την ταπεινή μου συμβουλή, κάνε αυτό που σου είπε η Τσίου. Προσπάθησε να διαπιστώσεις αν αξίζει να εμπιστευτείς το γραπτό και τα χρήματά σου στην εκδοτική που σου πρότεινε η φίλη σου και φυσικά ψάξε και για εναλλακτικές.
 

Θεματοφύλακας

Όμορφο Νιάτο
Δεν ξέρω φίλε Βραδύπους.

Το βασικό μου θέμα όπως καταλαβαίνεις είναι τα λεφτά, τα οποία δεν τρέχουν κι απ'τα παντζάκια μου. Ο λόγος που σκέφτηκα την αυτοέκδοση είναι κάποιες υψηλές τιμές που έχω ακούσει κατα καιρούς για διάφορες εκδοτικές καθώς και το γεγονός ότι μπορώ να κάνω και κάποια πράγματα "μόνος μου" (έχω φίλη φιλόλογο για την επιμέλεια και φίλο γραφίστα για το εξώφυλλο). Αλλά, θα κάνω και τη προσωπική μου έρευνα στο τομέα των εκδοτικών (και παραδοσιακών και αυτοεκδοτικών(αν υπάρχει τέτοιος όρος)) και ελπίζω να βρω κάτι συμφέρον.

Όσο αφορά το marketing, μπορώ να κάνω κάποια πράγματα μόνος μου ούτως ώστε να μη στηρίζομαι σ'αυτούς.

Ίδωμεν!
 
Last edited:

Νικηφόρος Β

Όμορφο Νιάτο
Δυστυχώς και λυπούμαι που το διαπιστώνω, οι εκδότες φταίνε για πολλά σε αυτόν τον τόπο και το κυριότερο για την ποιότητα της λογοτεχνίας μας διότι οι περισσότεροι έχουν ως μόνον γνώμονα το χρήμα, δεν αγαπούν τον αντικείμενο.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Αυτό γιατί το λες, Νικηφόρε;

Προσωπικά είμαι βέβαιος πως όλοι οι εκδότες αγαπούν το αντικείμενό τους. Από εκεί και πέρα, εννοείται πως για να εκδώσει κανείς κάτι θα πρέπει να πιστεύει πως θα μπορέσει να πουληθεί ειδάλλως, σύντομα θα κλείσει.
 

Νικηφόρος Β

Όμορφο Νιάτο
Έχω εξαιρετικά πικρή πείρα απο τον δικό μου "εκδότη" ο οποίος μου πήρε τα χρήματα και εξαφανίστηκε. Ακόμα οι υπάλληλοι στην βιβλιοθήκη απορούν πως εγώ ο ίδιος πήγα το βιβλίο μου για να πάρω ISBN, δεν πάτησε ποτέ στις τρείς παρουσιάσεις του βιβλίου μου και μάλλον μου χρέωσε και αρκετά το κάθε βιβλίο. Πλήρωσα για εκατό βιβλία 300 ευρώ ενώ στην ουσία εγώ έκανα τα πάντα, απο την επιμέλεια, μέχρι και το στήσιμο, την επιλογή των εξωφύλλων κλπ κλπ. Καμιά υποστήριξη, καμιά διαφήμιση και μάλιστα είχε και το θράσσος να μου ζητήσει αρκετά μεγάλο μέρος απο τα εκατό αυτά ελάχιστα αντίτυπα προκειμένου να με "διαφημίσει" στην σελίδα του. Εκμεταλλεύθηκε πλήρως το γεγονός πως ήταν η πρώτη μου έκδοση και πως τον είχα ανάγκη για να μπορέσω να πουλήσω τα αντίτυπα μου στις παρουσιάσεις. Αλητήριος.

Το σχόλιο μου όμως δεν αφορούσε την δική μου εμπειρία, αφορούσε το γεγονός πως εκδίδεται όποιος έχει να πληρώσει. Σχεδόν κανένα ενδιαφέρον για την ποιότητα των κειμένων, τα μηνύματα τους κλπ. Το μόνο που ενδιαφέρει τους περισσότερους είναι να εισπράξουν απο τον συγγραφέα - ιδιαίτερα όσον αφορά την ποίηση η οποία δεν πουλάει καθόλου και καλά κάνει και δεν πουλάει τέτοια που κατήντησε- και να "πουλάει" το δήθεν έργο.

Αλλά η τέχνη δεν κρίνεται για μένα μόνον απο το πόσο "πουλάει", θα πρέπει να υπάρχουν και άλλα κριτήρια. Δεν θέλω να μιλήσω με παραδείγματα αλλά κάποια στιγμή ίσως το κάνω κι αυτό.
 
Last edited:

Κόρτο Μαλτέζε

Μεγάλος Βεζίρης της Βαγδάτης
Προσωπικό λέσχης
Προσωπικά τα 3 ευρώ ανά βιβλίο δεν μου φαίνεται υπερβολικά μεγάλο ποσό, ειδικά αν (όπως κατάλαβα από τα γραφόμενά σου) τα 100 εκδοθέντα αντίτυπα πέρασαν στην κυριότητά σου και σου δόθηκε η δυνατότητα να τα εκμεταλλευτείς εμπορικά ο ίδιος (με λίγα λόγια για κάθε αντίτυπο που πουλούσες, εσύ εισέπραττες το σύνολο της τιμής του). Άρα σε μια καθαρή περίπτωση αυτοέκδοσης (πληρώνω ένα τυπογραφείο για να εκδώσει το λογοτεχνικό μου πόνημα και τα αντίτυπα που θα εκδοθούν μου ανήκουν είτε για να τα πουλήσω είτε για να τα χαρίσω σε γιαγιάδες θείους και λοιπούς συγγενείς). Επιπλέον μην κοροϊδευόμαστε, σου έδωσε την ευκαιρία να έχεις στο εξώφυλλο του βιβλίου σου την φίρμα ενός γνωστού εκδοτικού οίκου (υποθέτοντας ότι ο εκδότης ήταν αυτός που αναφέρεις σε άλλο ποστ σου). Στο ζήτημα της διαφήμισης από την σελίδα του, πώς θα μπορούσε να το κάνει (ουσιαστικά να πουλήσει τα βιβλία σου μέσω του ηλεκτρονικού του βιβλιοπωλείου), αν δεν είχε διαθέσιμα αντίτυπα; Γενικά στην συμφωνία που κάνατε εσύ (υποθέτω) θα του έδινες ένα βιβλίο έτοιμο για έκδοση και 300 ευρώ και αυτός θα το εξέδιδε σε 100 αντίτυπα που θα σου τα έδινε πίσω. Αλιτήριος θα ήταν αν αθέτησε κάποιο όρο της συμφωνίας σας, όχι αν δεν ανέλαβε υποχρεώσεις που εξαρχής δεν είχε δεσμευτεί να αναλάβει. Ομολογώ όμως ότι το θέμα ISBN ήταν φάουλ του (εκτός αν στην συμφωνία σας έγινε έκπτωση στην τιμή με τον όρο να κάνεις εσύ την διαδικασία για την χορήγηση ISBN). Τέλος θα με ενδιέφερε να μάθω πόσο κοστολογούσες εσύ το βιβλίο σου και πόσα αντίτυπα πουλήθηκαν.

Ακόμα είδα ότι έχεις εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές. Η δεύτερη εκδόθηκε υπό ανάλογες συνθήκες;

Ένα άλλο θέμα που επανέρχεται περιοδικά στη λέσχη και ομολογώ ότι προσωπικά με έχει κουράσει είναι ότι με αξιοσημείωτη συχνότητα (λαμβάνοντας υπόψιν και την δυναμική του φόρουμ) είναι οι ταλαντούχοι λογοτέχνες που οι εκδοτικοί οίκοι τους περιφρονούν. Προφανώς κάποιοι θα είναι όντως ταλαντούχοι, αλλά μήπως η πλειοψηφία απλά υπερεκτιμά την λογοτεχνική αξία του έργου της; Δεν ισχυρίζομαι ότι κι εσύ ανήκεις σε αυτούς (ούτε ότι δεν ανήκεις, αφού το έργο σου μου είναι άγνωστο, άγνωστη μου είναι και η ποιότητά του, βάσει του προσωπικού μου κριτηρίου φυσικά). Πάντως ίσως τα λογοτεχνικά πράγματα εν Ελλάδι να ήταν ελαφρώς καλύτερα αν είχαμε λιγότερους λογοτέχνες και περισσότερους αναγνώστες...

Τέλος για να μην το παρακουράζω, υπάρχει λογοτεχνία διαφόρων ποιοτήτων και υπάρχουν και μηνύματα σε κάθε λογοτεχνικό έργο. Λογοτεχνία όμως που αποκλειστικό σκοπό έχει να προβάλλει μηνύματα δεν είναι λογοτεχνία, είναι διαφήμιση (υπάρχουν φυσικά εξαιρέσεις και σε αυτό αλλά είναι περιορισμένες και προέρχονται από εξαιρετικά ταλαντούχους λογοτέχνες)
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
3 ευρώ το κομμάτι είναι κανονικότατη τιμή.

Όσον αφορά την λογοτεχνική αξία ενός έργου, αυτό είναι θέμα υποκειμενικό κι ο πιο ακατάλληλος να την κρίνει είναι βέβαια ο δημιουργός.
 

Νικηφόρος Β

Όμορφο Νιάτο
Τα 3 ευρώ κόστος για το κάθε αντίτυπο, θεωρώ πάντα πως είναι αρκετά χρήματα σε σχέση με την μη - εργασία του εκδότη επάνω στο κείμενο και γενικώς. Επιμέλεια, στήσιμο του βιβλίου έγινε απο εμένα τον ίδιο. Απλώς πληρώνεις κάποια παραπάνω χρήματα απο οτι σε ένα απλό ίσως τυπογραφείο μιάς και το βιβλίο εκδίδεται στο όνομα κάποιου εκδοτικού οίκου. Θεωρώ λοιπόν πως για την δουλειά που ΔΕΝ έκανε ο συγκεκριμένος, εισέπραξε έναν "αέρα" αρκετά ικανοποιητικό για τα δεδομένα της εποχής. Άλλες εποχές μου έχει τύχει να ζητούν πολλά παραπάνω.

Δεν συνηθίζω να χαρακτηρίζω με βαριές εκφράσεις ανθρώπους του χώρου, αλλά η εν γένει συμπεριφορά του σε κάποιον που άρχιζε την δραστηριότητα του στα γράμματα υπήρξε κατ ελάχιστον αγενής. Το να στήνεις μόνος σου τρείς παρουσιάσεις σε πνευματικά κέντρα, να βρίσκεις το πάνελ των ομιλιτών με κόπο και να μην πατά ο εκδότης ούτε μία φορα, το να πηγαίνεις μόνος σου να πάρεις το πολυπόθητο ISBN (απόρησαν ως και οι υπάλληλοι της βιβλιοθήκης σε αυτό το θέμα), το να μην στηρίζεις με κανέναν τρόπο έκδοση που υποτίθεται εκπροσωπείται απο τον εκδοτικό σου οίκο, δεν περιποιεί τιμή για τον ίδιον πρώτα και αποτελεί ένδειξη αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς.

Απο κεί και πέρα δεν θα μπώ στην διαδικασία να τσουβαλιάσω όλους τους εκδότες σε αυτή την κατηγορία, ούτε και θα πώ πως όσοι εκδίδουν αξίζουν να δούν τα βιβλία τους στα ράφια των βιβλιοπωλείων, αυτό που ήθελα να πώ με το γενικό σχόλιο περί εκδοτών, είναι πως θα πρέπει οι ίδιοι για την προστασία κατ ελάχιστον της επιχείρησης τους, να μην εκδίδουν τον πάσαν έναν μόνον και μόνον επειδή μπορεί να πληρώσει μιάν έκδοση.

Οχι. Σήμερα κατ εμέ, υπάρχουν αμέτρητα λογοτεχνικά σκουπίδια εκεί έξω, κάτι που καταβαραρθρώνει το συλλογικό ένστικτο περί καλαισθησίας και ρίχνει το επίπεδο της λογοτεχνίας ίσως και ανεπιστρεπτί. Συμφωνώ στο περισσότεροι αναγνώστες, λιγότεροι συγγραφείς το λοιπόν. Προσωπικά πιστεύω πως λογοτεχνία κενή νοήματος, δεν είναι λογοτεχνία. ΦΥΣΙΚΑ και πρέπει κάθε έργο να έχει μήνυμα, ειδάλλως ποιός ο λόγος να συνταχθεί, πέραν του να ικανοποιηθεί μιά αδικαιολόγητη φιλαυτία απο μεριάς όσων γράφουν και θέλουν να ικανοποιήσουν τον εγωισμό τους ως "άνθρωποι του πνεύματος" ενώ επί της ουσίας δεν είναι τέτοιοι. Και σε αυτούς περιλαμβάνω και αρκετούς γνωστούς και βραβευμένους.

Το λογοτεχνικό μου έργο, θα στο παραθέσω δέ για να μην φανεί οτι εγώ περιαυτολογώ, σε προσωπικό μήνυμα. Ευχαριστώ για τα σχόλια.


Αναφορικά με τα υπόλοιπα δέ

Έχω ετοιμάσει (δεν έχει εκδοθεί ακόμη) μία δεύτερη - επί της ουσίας τρίτη ποιητική συλλογή μιάς και οι δύο πρώτες συλλογές υπήρξαν στο πρώτο βιβλίο μαζί και θα ήθελα να τις επανακδώσω κάποια στιγμή) δουλεύω επάνω σε μία τέταρτη συλλογή καθώς και μία "Ερμηνευτική" βιογραφία λογίου της προπολεμικής Ελλάδας. Αυτά εφόσον νιώσω οτι είναι έτοιμα θα δωθούν με πολύ προσοχή σε κάποιον ή θα προβώ σε αυτοέκδοση. Το παράδειγμα του "εκδότη" που αναφέρω δεν είναι το μόνον, έχω και έχουμε και άλλοι τέτοιες ιστορίες να διηγηθούμε πιστεύω όπως την ιστορία γνωστού εκδοτικού οίκου όπου κάποιος μου ζητούσε 2000 ευρώ για 500 αντίτυπα κι όταν ζήτησα την γνώμη του για το έργο μου μου απήντησε "ε φαίνεται οτι είναι καλά δε χρειάζεται να διαβάσω και πολλά".
 
Last edited:

Νικηφόρος Β

Όμορφο Νιάτο
Για την τιμή δεν γνωρίζω ίσως και ναι. Αλλά για την λογοτεχνική αξία να την κρίνει ο δημιουργός, κανείς δημιουργος δεν θα παραδεχθεί ποτέ πως το έργο του δεν αξίζει. Χρειάζεται κάποιος άλλος τρόπος επιλογής των έργων απο επαγγελματίες αν μπορώ να τους χαρακτηρίσω έτσι. Αν εκδίδει ο καθείς οτι του αρέσει οδηγούμαστε σε μιά πολύ περίεργη κατάσταση προσωπική μου άποψη πάντα.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
3 ευρώ είναι πάνω-κάτω μια πολύ κανονική τιμή στο κομμάτι. Τα λοιπά έχουν να κάνουν με την συμφωνία που υπάρχει.

Από εκεί και πέρα, ήδη ο εκδότης είναι ένας πρώτος και αρκετά καλός μηχανισμός ο οποίος ξεσκαρτάρει το εκδόσιμο από το μη-εκδόσιμο.
 

Κόρτο Μαλτέζε

Μεγάλος Βεζίρης της Βαγδάτης
Προσωπικό λέσχης
Βασικά όποιος γράφει μόνο και μόνο για να προβάλλει το μήνυμά του είναι αυτός που προσπαθεί να πείσει εαυτόν και αλλήλους ότι είναι άνθρωπος του πνεύματος. Κατά τα άλλα, ο πραγματικός λογοτέχνης γράφει γιατί (νομίζει ότι) έχει να πει μια ιστορία, να εκφράσει ένα συναίσθημα, να δώσει κάτι όμορφο στο κοινό του (κάτι τέλος πάντων που ο ίδιος και το κοινό του θεωρούν όμορφο).

Δεν μου είπες όμως η ποιητική σου συλλογή πώς αντιμετωπίστηκε από το κοινό ή/και την κριτική;
 
Top