Αξίζει να υπάρχεις για ένα όνειρο κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει. (Βασίλης Παπακωνσταντίνου)
Δύσκολο το θέμα που έθεσες Αριάδνη.
Νομίζω πως δεν είναι εύκολο να αναλυθεί μέσα σε λίγες γραμμές, μα θα κάνω μια προσπάθεια.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή... Γιατί γράφει κάποιος; Για να λευτερωθεί, για να πει πράγματα που δεν μπορεί να τα εκφράσει αλλιώς, γιατί απλά ξεδίνει;
Όπως και να έχει γράφει γιατί το γουστάρει.
Ας συμφωνήσουμε λοιπόν πως κανένας δεν ξεκινάει να γράφει για να βγάλει λεφτά.
Για να φτάσει στο σημείο να σκέφτεται πως μπορεί από τα γραπτά του να βγάλει χρήματα, αυτό σημαίνει πως έχει δώσει ένα δείγμα γραφής και αυτό είναι θετικό.
Έχουν υπάρξει δηλαδή 5-10 άνθρωποι (ειδικοί ή μη) που έχουν εκφραστεί θετικά για το αποτέλεσμα.
Αν το δείγμα αυτό λοιπόν είναι σε θετική κατεύθυνση (δηλαδή αρέσει) γιατί να πρέπει αν το αλλάξει κάποιος; (Για να αρέσει περισσότερο;)
Δεν ξέρω κάποιον που να έχει ταλέντο στο να γράφει γενικά και απλά να θέλει κάποιον να του ορίζει θέμα, ότι και να είναι αυτό.
Επομένως θα συμφωνήσουμε και πάλι πως αν κάποιος αλλάξει τον τρόπο γραφής του για οικονομικούς λόγους, θα το κάνει με βάρος στη συνείδησή του ή έστω χωρίς να το απολαύσει.
Και εδώ ερχόμαστε και πάλι στην αρχική μου πρόταση: Γιατί γράφει κανείς;
Αν είναι να κάνεις κάτι που δεν σε εκφράζει για να βγάλεις λεφτά, υπάρχουν πολλοί τρόποι και δεν είναι ούτε κακό ούτε κατακριτέο.
Γιατί λοιπόν να τσαλακώσεις κάτι που κάνεις με μεράκι για να βγάλεις χρήματα (χωρίς να είναι βέβαιο) και όχι κάτι που σου είναι αδιάφορο;
Υπάρχει και κάτι ακόμα.
Σε πολλές δουλειές που βασίζονται στην τέχνη ή τις καλές τέχνες όπως συνηθίζεται να τις λέμε, υπάρχει το σενάριο που θέλει ο άμεσα εμπλεκόμενος να πρέπει αν κάνει κάποιες δουλειές κατώτερες ή έστω διαφορετικές μέχρι να έρθει η στιγμή που θα κάνει αυτό που θέλει.
Ένας ηθοποιός θα παίξει σε φθηνές ταινίες μέχρι να του "κάτσει" η υπερπαραγωγή.
Ένας κιθαρίστας θα μπει σε μπάντα που παίζει σε πανηγύρια μέχρι να βρει το ροκ συγκρότημα που ονειρεύεται και λοιπά.
Εδώ όμως μιλάμε για δουλειά... Δεν ευθύνεται ο ηθοποιός για την ποιότητα της ταινίας ούτε ο κιθαρίστας για το επίπεδο της μουσικής που παράγει η μπάντα του. Παίρνουν και οι δυο τα λεφτά τους και φεύγουν.
Ο συγγραφέας όμως υπογράφει το γραπτό του και παίρνει την απόλυτη ευθύνη του αποτελέσματος. Δεν γράφει σε κανένα βιβλίο, κάτω από το όνομα του συγγραφέα το όνομα αυτού που το "παρήγγειλε" στη συγκεκριμένη μορφή.
Ούτε και θα κατηγορήσει ο αναγνώστης ποτέ κανέναν "σπόνσορα" για το αποτέλεσμα.
Ελπίζω να μη σας κούρασα και να έγινα κατανοητός
Την καληνύχτα και τον σεβασμό μου σε όλους σας