Μ' αρέσει… Δεν μ' αρέσει…

Δεν μου αρέσει ο κατακερματισμός της επιστήμης.
Πριν λίγο καιρό, κοιτούσα τις σχολές ΑΕΙ που έχουν δημιουργηθεί και πραγματικά έξυσα αμήχανα το κεφάλι μου.
Διοίκηση επιχειρήσεων και οργανισμών σκέτο διοίκηση επιχειρήσεων, διοίκηση μονάδων κλπ κλπ

Στο τέλος θα βγει και σχολή "Χημικός χρωμάτων κάλτσας ποδοσφαίρου 5χ5".
Σώνει και καλά να ανοίξουν παντού σχολές, που σίγουρα παράγουν ημιμαθείς πτυχιούχος γιατί πως να το κάνουμε. Μια ξεκάρφωτη σχολή στα Ψαχνά Ευβοία, δεν μπορεί να παρέχει σε κανένα επίπεδο γνώσεις λόγω έλλειψης υποδομών.

Καταλήγουμε να έχουμε "επιστήμονες" που ουσιαστικά δεν ξέρουν καν το αντικείμενο τους και έχουν καθίσει πάνω σε ένα πτυχίο αμφιβόλου αξίας, κατηγορώντας συνεχώς την "άτιμη κοινωνία" που δεν μπορούν να βρουν δουλειά.
 
Πολύ πολύ μεγάλη κουβέντα ανοίγεις.
Υπάρχει ο βαθμός που η επιστήμη (και η γνώση σε ευρύτερο πλαίσιο) αναγκαστικά κατατμείται. Π.χ. είναι φύσει αδύνατο να έχεις homo universalis (σμσ ανθρώπους που κατέχουν περισσότερο ή λιγότερο το σύνολο της γνώσης - έστω του πεδίου τους) στη σημερινή εποχή.
Αυτό το βλέπεις ακόμα και στο επίπεδο συγκεκριμένων επαγγελμάτων / γνωσιακών πεδίων (πχ. θεωρείς δεδομένο ότι ένας ακτινολόγος μπορεί να έχει ελάχιστη έως καθόλου γνώση ψυχιατρικής ή χειρουργικής).
Η εξέλιξη της ανθρώπινης γνώσης έχει αναγκάσει πλέον τους ανθρώπους να λειτουργούν σε "συμπληρωματικές μεταξύ τους ομάδες" για να καταφέρνουν να συνεχίζουν την εξέλιξή της. Στο βαθμό αυτό είναι αποδεκτό πιστεύω.
Το επίπεδο που θίγεις, ωστόσο δεν είναι απλά κατακερματισμός της επιστήμης - είναι πανεπιστημιακή πολιτική και πολιτική μόρφωσης (όχι μόνο της Ελλάδας -αν και στην Ελλάδα το σκίζουμε τελευταία, όπως λες). Το να φτιάχνω τεχνοκράτες με στενά γνωστικά πεδία εξυπηρετεί την αγορά. Εύκολα αναπληρώσιμους, με μικρή ισχύ, εύκολα χειραγωγίσιμους, και επί της ουσίας "αμόρφωτους" διότι αν ξέρεις πολύ καλά το ένα δέντρο - και μόνο αυτό - δεν μπορείς να κάνεις οικολογία του δάσους ή όλου του οικοσυστήματος. Επίσης η πολιτική αυτή δεν προάγει την σκέψη - και νομίζω ότι γενικότερα η αγορά (με την ευρύτερη έννοια του παγκόσμιου οικοδομήματος) δεν θέλει να προάγει τη σκέψη. Την κατανάλωση θέλει να προάγει.

Στο τέλος θα βγει και σχολή "Χημικός χρωμάτων κάλτσας ποδοσφαίρου 5χ5".
Όσο για αυτό, εάν σπούδαζα τώρα (στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτη) - θα σπούδαζα στο αδερφό τμήμα, αυτό για τις κάλτσες των δρομέων.

Το ζήτημα των τμημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων είναι και κάπως διαφορετικό διότι αυτά δημιουργούνται α) για να βολέψουν καθηγητές-φωστήρες του έθνους και β) τοπικές κοινωνίες (μέχρι και η Ναύπακτος ή το Αίγιο έχουν τμήματα και φυσικά στην Κεφαλονιά άλλο τμήμα στο Αργοστόλι και άλλο στο Ληξούρι!)
 
Πολύ πολύ μεγάλη κουβέντα ανοίγεις.
Υπάρχει ο βαθμός που η επιστήμη (και η γνώση σε ευρύτερο πλαίσιο) αναγκαστικά κατατμείται.
Σαφώς. Για αυτό το λόγο υπάρχουν τα μεταπτυχιακά, οι εξειδικεύσεις, στην ιατρική οι ειδικότητες και πάει λέγοντας, αλλά ουκ εν τω πολλώ το ευ.
Το να σκορπάς σχολές σε ξεκάρφωτα μέρη δεν εξυπηρετεί σε τίποτα. Όταν έμαθα πως στην Αλεξανδρούπολη υπήρχε Γεωπονικό Πανεπιστήμιο χωρίς αγρόκτημα, δεν το πίστευα. Μια καθαρά πρακτική επιστήμη, διδάσκεται ως θεωρητική και έχοντας γνωρίσει και συνεργαστεί με απόφοιτους αυτής της σχολής, θα το πω όσο πιο κομψά μπορώ.
Είναι παντελώς άσχετοι από γεωπονία, μαθηματικά, χημεία κλπ. Αλλά το πτυχίο πτυχίο και μάλιστα ισότιμο με αυτά των κλασικών Γεωπονικών Πανεπιστημίων.

Όσο για την αγορά που λες τώρα, επειδή ζω και εργάζομαι εντός αυτής θα σου πω το εξής.
Όντως πτυχιούχοι "βιολογίας και χημείας της πράσινης γουστέρας των Δυτικών Ιμαλάιων":σαςευχαριστώ: είναι αναλώσιμοι, χωρίς πολλές απαιτήσεις και χρήσιμοι σε διάφορους κλάδους.
Εδώ όμως το πρόβλημα είναι πιο βαθύ και ξεκινάει από το σχολείο.
Ένας μαθητής που έγραψε στις εισαγωγικές 3 στη χημεία, πως θα μπορέσει να παρακολουθήσει ανάλογα μαθήματα και να εξελίξει την σκέψη του πάνω σε μια επιστήμη που ο ίδιος δε γνωρίζει ούτε τα βασικά. Ομοίως και σε άλλες επιστήμες...

Και να φανταστείς, κάποιοι υπεραμύνονται αυτού του συστήματος....🤬
 
Googlαρα την πράσινη γουστέρα Δυτικών Ιμαλαΐων 🦎
Μου αρέσει η πράσινη γουστέρα Δυτικών Ιμαλαΐων 🦎 (αν και στο άσπρο χιόνι θα δείχνει πολύ έντονα) - @Έλλη Μ βλέπεις; Παραμένω on-topic.

Και να φανταστείς, κάποιοι υπεραμύνονται αυτού του συστήματος....🤬
Πως λένε στο έγκλημα, ψάξε για το κίνητρο;
Ε! ψάξε για το (προσωπικό) συμφέρον. Όπως έχω αναφέρει και παλιότερα, το ορισμένο (συνασπισμένο) συμφέρον προκρίνεται του κοινού συμφέροντος (διότι το πρώτο εξυπηρετείται - από κάποιους, το δεύτερο όχι).
 
Last edited:
Διεκδηκεις κι εσυ αμοιβη;
Στο ιδιο νομισμα;

Σε μενα αρεσει πολύ που ολοι εκεινοι που εχουν λυσεις και απαντησεις, ξερουν πώς να διορθωσουν τα κακως κειμενα και εχουν σουπερ ντουπερ καταπληκτικες ιδέες, αντι να πολιτευονται και να απαλλαξουν τους υπολοιπους απο αυτο το αχαρο τασκ, πρωταρχικως απασχολουνται αλλου και δευτερευοντως ασκουν κριτικη.😇😇😇🤗🤗🤗


:θρρρ::θρρρ:
Μου αρέσει η πράσινη γουστέρα Δυτικών Ιμαλαΐων 🦎 (αν και στο άσπρο χιόνι θα δείχνει πολύ έντονα) - @Έλλη Μ βλέπεις; Παραμένω on-topic.
Με κανεις τοσο περηφανη,. :ρ
Αν και το πρασινο στο λευκο δειχνει ωραια. Ωραιοτερα δειχνει στο μπεζ/ζαχαρι βεβαια...Λεω να παω για ψωνια σημερα και πειραματιζομαι με χρωματικους συνδυασμους. 🤦
 
Σε μενα αρεσει πολύ που ολοι εκεινοι που εχουν λυσεις και απαντησεις, ξερουν πώς να διορθωσουν τα κακως κειμενα και εχουν σουπερ ντουπερ καταπληκτικες ιδέες, αντι να πολιτευονται και να απαλλαξουν τους υπολοιπους απο αυτο το αχαρο τασκ, πρωταρχικως απασχολουνται αλλου και δευτερευοντως ασκουν κριτικη.😇😇😇🤗🤗🤗
Σπόντα στον @Νικόλας Δε Κιντ που θέλει να καταργήσει το ΕΣΡ; :αργκ:

:μουάχαχα::μουάχαχα::μουάχαχα:
 
Εδώ όμως το πρόβλημα είναι πιο βαθύ και ξεκινάει από το σχολείο.
Ένας μαθητής που έγραψε στις εισαγωγικές 3 στη χημεία, πως θα μπορέσει να παρακολουθήσει ανάλογα μαθήματα και να εξελίξει την σκέψη του πάνω σε μια επιστήμη που ο ίδιος δε γνωρίζει ούτε τα βασικά. Ομοίως και σε άλλες επιστήμες...

Και να φανταστείς, κάποιοι υπεραμύνονται αυτού του συστήματος....🤬
@Νικόλας Δε Κιντ με αυτήν την εύστοχη παρατήρησή σου θα ήθελα να μοιραστώ μια τέτοια περίπτωση. Γιος γνωστής μου οικογένειας έδωσε πανελλήνιες πριν 7-8 χρόνια και όχι απλώς πάτωσε αλλά έκανε τρύπα στον πάτο και πήγε ακόμα βαθύτερα - ενδεικτικά μόνο να σας πω ότι στην Έκθεση έγραψε μόνο το όνομά του ενώ στη Βιολογία ούτε καν πήγε να γράψει γιατί η ψυχούλα δεν μπορούσε να ξυπνήσει. Ε, στα υπόλοιπα μαθήματα φαντάζεστε ότι ζωγράφισε ο μελλοντικός επιστήμων . Κι όμως αυτό το παιδί πέρασε στο Μετσόβιο σε μια σχολή που ήθελε 15-16 χιλιάδες μόρια περίπου, δεν θυμάμαι σε ποιο τμήμα αλλά είχε σχέση με υπολογιστές. Πώς πέρασε όμως; Επειδή ήταν μουσουλμανικής καταγωγής για κάποιο λόγο παίρνει αυτόματα μπόνους κάποια μόρια συν το ότι προέρχεται από πολύτεκνη οικογένεια που αν δε κάνω λάθος μετράει κι αυτό. Κι εδώ έρχομαι σ'αυτό που έθιξε ο Νικόλας. Πήγε το παιδί στην Αθήνα και δύο ολόκληρα χρόνια δεν κατάφερε τίποτα, έπαιρνε τηλέφωνο τη μητέρα του κι έκλαιγε κυριολεκτικά ότι δεν καταλάβαινε τίποτα από όσα διδασκόταν. Κάποια στιγμή άρχισε ιδιαίτερα μαθήματα στα μαθηματικά για να μάθει αυτά που υποτίθεται ότι ήξερε όταν πέρασε στο συγκεκριμένο τμήμα. Δεν ξέρω τι απέγινε το παιδί, έφυγα εξωτερικό και δεν ξανασχόληθηκα με το θέμα.
 
@Ιαβερης Αν δεν ήταν μουσουλμανικής καταγωγής θα ρίσκαρα να σου πω ότι έχει πτυχίο και δουλειά στο δημόσιο. Εναλλακτικά θα ρίσκαρα να πω ότι μπορεί να έγινε συνδικαλιστής ή πολιτικός.
Με το στοιχείο που έδωσες όμως μπερδεύομαι και δεν μπορώ να κάνω πρόβλεψη.
 
Αν και καταλαβαινω (μαλλον) τι θες να πεις, αυτό που δεν καταλαβαινω ειναι τη χρήση που κάνουμε του απροσωπου ρήματος πρέπει, ενώ στην ουσία, η σκληρή συμπεριφορά προς οποιονδήποτε, ακόμη και προς εκεινους που νοιαζόμαστε, προφανώς κρύβει μια βούληση απο πίσω, δηλαδή κάποιος θελει να φερθει αναλογα, ειδάλλως δεν θα το εκανε. Νομιζω οτι, κατα κανονα, πολλοι άνθρωποι χρησιμοποιουν (-ούμε) αυτό το ρηματακι, το πρεπει, ως αλλοθι και πρόσχημα, ως φτηνη και κακή δικαιολογία ακομη χειρότερης συμπεριφοράς και καλό ειναι, πού και πού, να αντιμετωπίζει κανεις τον παλιανθρωπάκο που κρυβεται μέσα του και να τον ΄βαζει στη θεση του, με κάθε τρόπο.

Εστελλ, η ανάρτηση σου σταθηκε αφορμή να εκφράσω τη γνώμη μου, επ' ουδενι δεν επικρινω τη σκέψη σου, ναι; Ναι. :)
 
Εστελλ, η ανάρτηση σου σταθηκε αφορμή να εκφράσω τη γνώμη μου, επ' ουδενι δεν επικρινω τη σκέψη σου, ναι; Ναι. :)
Συμφωνω με οσα ειπες εχω κανει παρομοιες σκεψεις και προσπαθουσα παντα να επικρινω ας πουμε κακη πλευρα αυτην που μας κανει ανθρωπακους οπως ειπες, αλλα οποτε το εχω κανει εχω απογοητευτει γιατι δεν κανει τις περισσοτερες φορες το ιδιο και αλλη πλευρα και ο πληγωμενος ειναι εκεινος που πιστεψε στην καλη προθεση του αλλου την οποια δεν εδειξε εν τελει. Και εχω καταληξει οτι ο καθενας κανει ο,τι καλυτερο μπορει για να προστατεψει τον εαυτο του ακομα και εις βαρος του αλλου οσο ασχημο και αν ακουγεται αυτο πλεον το βλεπω ως "επιβιωση". Σε ευχαριστω οπως και να εχει για την απαντηση σου εκτιμω ιδιαιτερα την γνωμη σου επειδη εχεις πολυ ωραιο και ωριμο τροπο σκεψης ακομα και αν ειναι αντιθετη στην δικη μου.
 
Οσο με αφορά, δεν υπάρχει άλλη πλευρα, δηλαδή αυτά ειναι θέματα που εκαστος κοιτα τι εκανε he himself (οφου, καλά και she/herself) και δεν μπαινουν σε ζυγαρια και δώσε μου ενα να σου δώσω κι εγω κατιτις και τα ρέστα pourboire (πρεπει να το πέτυχα..)
επειδη εχεις πολυ ωραιο και ωριμο τροπο σκεψης ακομα και αν ειναι αντιθετη στην δικη μου.
ειναι που εσχάτως εγινα λιγο μεγαλυτερη, αρα σοφότερη. Ξερεις, κότσος, πέρλα και γυαλια πρεσβυωπίας απο ταρταρουγα. :))))
Δηλαδη, σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Κατ' εμέ, πίσω από κάποιο πρέπει υπάρχει θέλω ή χρειάζεται (ή αλλιώς η διαφορά ανάμεσα στο "σκληρός" από το σκληρός) και το γνωρίζει κανείς γιατί έχει να κάνει με το συναίσθημα που σου δημιουργεί η πράξη ακόμα και στην σκέψη της, φτάνει να είναι ειλικρινής με τον εαυτό του και να το αναγνωρίσει.
 
Top