Νήμα για εφήμερα μηνύματα (που όμως θα μείνουν για πάντα στην καρδιά μας)

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Το να με βρει κάποιος π.χ. στην Γερμανία και να θεωρήσει πως ξέρω συρτάκι, επειδή είμαι Έλληνας... ε, what do you know, ξέρω συρτάκι ... και προφανώς επειδή είμαι Έλληνας, δίχως να σημαίνει αυτό πως κάθε Έλληνας ξέρει συρτάκι. Όμως δεν έχω καλύτερες πιθανότητες να ξέρω εγώ συρτάκι π.χ. από τον Τσάκι Τσαν;
Παροτι συμφωνω με αυτο το σκεπτικο (εγω δεν ξερω συρτακι παντως), εχει κουρασει λιγο το συρτακι. Για μενα αντιπροσωπευει μια συγκεκριμενη Ελλαδα μιας συγκεκριμενης εποχης.

Εκανα share σε μια ξενη φιλη καποια ελληνικα τραγουδια και μου ειπε "Α ωραια η ελληνικη μουσικη τελικα. Νομιζα οτι ελληνικη μουσικη = συρτακι και δεν μου αρεσε"

Αυτο για μενα ηταν ενα παραδειγμα στερεοτυπου. Οχι αρνητικου, αλλα με ενοχλησε. Σε αυτο ευθυνομαστε κι εμεις κιολας, που καθε σποτακι που απευθυνεται σε ξενους (πχ τουριστικη καμπανια) σχεδον παντα επενδυουμε με συρτακι και μπουζουκι επειδη ειναι πιο αναγνωρισιμο.

Δεν ειναι παντα κακα τα στερεοτυπα, αλλα ειναι ενοχλητικο να κολλας σε 1-2 πραγματα, ή αντιστοιχα αυτα τα 1-2 πραγματα να σε κυνηγανε μια ζωη. Ειναι καποια πραγματα που τα θεωρουμε κλασικα και σημαντικα για την ταυτοτητα μας, αλλα πρεπει να ξεκολλαμε καποτε.
 
Last edited:

ΚρίτωνΓ

Κοινωνός
Έχω την αίσθηση, ότι κάπου στην κουβέντα μπερδεύουμε το στερεότυπο με το ας πούμε "σήμα κατατεθέν" -trademark που είναι κάτι, μια εικόνα, ένας ήχος (ίσως βασισμένο σε κάποιο βαθμό σε κάποιο στερεότυπο) που φέρνει στο μυαλό του άλλου συγκεκριμένο πράγμα.
Π.χ. το ότι η φέτα (το στραγγιστό γιαούρτι) ή το συρτάκι φέρνει στο μυαλό Ελλάδα, και ότι χρησιμοποιείται ακόμα και σε διαφημιστικές καμπάνιες δεν είναι στερεότυπο, ούτε πρέπει απαραίτητα να ξεκολλήσουμε από αυτό. Είναι αυτά που φέρνουν στο μυαλό του άλλου (ακόμα και του αδαή) συγκεκριμένο πράγμα, που τον βοηθούν να κάνει σύνδεση. Είναι σαν να λες ότι το σήμα της adidas ή το μπουκάλι της coca cola ή το σχήμα της morgan (Αγγλικό χειροποίητο αυτοκίνητο με αναλλοίωτο κλασικό σχήμα από τότε που κατασκευάστηκε) είναι στερεότυπα και πρέπει να τα αλλάξουν γιατί κυνηγούν τις εταιρίες αυτές μια ζωή. Στερεότυπο είναι, π.χ. να πεις ότι είναι καλύτερο μόνο και μόνο επειδή έχει αυτό το σήμα, μπουκάλι, σχήμα. Στερεότυπο είναι να πιστεύεις, όπως η φίλη ότι όλη η Ελληνική μουσική είναι συρτάκι, αλλά αυτό είναι πρόβλημα της φίλης. Δεν θεωρώ κακό ότι η τουριστική καμπάνια βάζει συρτάκι που το έχει συνδέσει ο Ευρωπαίος τουρίστας με την Ελλάδα (όπως ο Έλληνας τουρίστας έχει συνδέσει το Φάδο με την Πορτογαλία ή το Ανδαλουσιανό Φλαμένγκο με την Ισπανία).
Βέβαια θα μπορούσε να βάλει η καμπάνια και το Βραχνό Προφήτη (που θα χαροποιούσε και τον @Χρυσόστομος ) ή ακόμα καλύτερα (που θα χαροποιούσε εμένα) αυτό
αλλά δεν θα έκανε ο άλλος σύνδεση.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Στην τεχνη της επικοινωνιας (της διαφημισης, του μονταζ, της γραφιστικης κλπ) υπαρχουν πραγματα που μετα απο καποιο σημειο κουραζουν, και θεωρουνται κιτς. Και σε επαγγελματικο επιπεδο αποτελουν την φτηνιάρικη και εύκολη λύση.

Δηλ. οκ ολοι μαθαμε, θα κανουμε κατι τουριστικο, ας βαλουμε τον Δια να χορευει ενα Ζορμπα. Μετα παλι το ιδιο, και παλι, και παλι. Μετα απο ενα σημειο αυτο γινεται πολυ ευκολο πλεον, και η επαγγελματικη μαγκια ειναι να δημιουργεις μεν κατι ελληνικό αλλα χωρις να χρησιμοποιεις την ιδια συνταγη

Εχετε παρατηρησει οτι ο Φαρος, φτιαχνοντας τα γραφικα του φορουμ, καθως και τους αναμνηστικους σελιδοδεικτες κλπ, δε χρησιμοποιει πουθενα βιβλια, πεννες, φτερα, μελανια κλπ;; 🤔

ΥΓ. Η γιαπωνεζα φιλη μου, (μια εχω) με ρωτησε χτες αν ειναι υποχρεωτικο να βαφουμε τα σπιτια μας παντα και μονο ασπρα 😂
 

Τσίου

Μύστης
Στο 'Έγκλημα του Ψυχικού' διάβασα κάτι (: "Εμείς την κάπα μας στη φυλακή την έχουμε στρωμένη") που μου θύμισε μια αγαπημένη μου έκφραση (: "Πρόσεξε, γιατί την κάπα μου την κρέμασα στη φυλακή!") από το 'Παροιμίες του υποκόσμου' του Πετρόπουλου. Άφησα το ένα βιβλίο, έπιασα το άλλο (ως συνήθως) και άρχισα να ξεφυλλίζω το βιβλίο του Πετρόπουλου, όπου (ξανα)κόλλησα στη σελίδα 22:
είμαι γκον. Δηλαδή, είμαι πολύ μεθυσμένος, ή μαστούρης. Σήμερα οι νεαροί λένε: είμαι γκολ [sic].
Αυτό το "είμαι γκον" που για κάποιο λόγο έγινε "είμαι/έγινα γκολ", μου φαίνεται ότι προέρχεται από το "I'm gone", και θα το κουβαλάω μέχρι να το (ξανα)ξεχάσω.
 

Αντίβαρο

Κοινωνός
Πεταλούδα μην ανησυχείς.

Να δεις που για να έχει τζιφ (από όλη τη συζήτηση αυτό αναγνώρισα) τη γριά μάγισσα η Τσίου, μιλάνε για απόκρυφες τέχνες.
Εντομεταξύ αγαπώ το συγκεκριμένο τζιφ, γιατί μου φέρνει vibes βιντεοκασέτας.
Ώρες ατελείωτες να μιμηθω Γλυκοφρύδη και Ελένη Ζαφειρίου

Μέχρι στιγμής κάτι κάνω με βασιλιά Τζούλιαν.
Ειδικά στο "πότε τα κοιμητεί μπρε".
 

Έλλη Μ

Μύστης

Ιαβερης

Μύστης
Έκατσα κι άκουσα χθες τα τραγούδια της Eurovision. Της Ιταλίας μου άρεσε πάρα πολύ και σίγουρα άξιζε να βγει πρώτο, αν και λίγο παραπάνω μου άρεσε αυτό της Γαλλίας. Η Ελλάδα δικαίως βρέθηκε 10η, μη πω ότι άξιζε και πιο λίγο γιατί έχει κουράσει με τα ίδια κάθε χρόνο. Δυστυχώς προσπαθούν να επαναλάβουν τη συνταγή της Παπαριζου, η οποία μπορεί να πέτυχε μια φορά, αλλά οι καιροί έχουν αλλάξει. Δεν γίνεται κάθε χρόνο να στέλνουμε μπούτια και χορό με τον Κοντόπουλο και τον Ευαγγελινό, έλεος. Η Κύπρος αδιάφορη τελείως.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
H μία Γλυκοφύδη, η άλλη Πολυχρονοπούλου, αντικροούμενες πληροφορίες παίρνω.. Για αυτό, όπως πολύ σοφά καθοδηγεί και η γκουρού @Τσίου, σε στάση ζεν (δίπλα στην Κολιάτσου), συνεισφέρω στην κουβέντα με το αρχαίο ρητό: "λα σουσουρελά, λα σουσουρελά".
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης

Αντίβαρο

Κοινωνός
@Τσίου ανέκαθεν έτσι το έλεγα, αλλά κάπως κατοχυρώθηκε νομίζω με -τζ
(Με πρόλαβε ο αντερωτας)

@Ιαβερης συμφωνώ. Δεν είδα για άλλη μία χρονιά τον θεσμό φανατικά. Εντελώς αποσπασματικά.
Αλλά Πορτογαλία και Μάλτα, πιστεύω άξιζαν καλύτερη θέση. Ιδιαίτερες και εξαιρετικές φωνές.
Επίσης της Ελλάδας ήταν τέρμα αδιάφορο, εξεπλάγην με τη θέση που βρέθηκε η κοπελίτσα.
Και για άλλη μια φορά απίστευτος εκνευρισμός με βαθμολογικά αλισβερίσια Ελλάδας-Κύπρου. Καταντάει και αστείο πλέον.

Εντόπισα μια όμορφη ετερότητα στον θεσμό και μου άρεσε φέτος.

(Να ακούσεις το τιτσνικολορ της Αυστραλίας. Γιατί τα δικά μου τα αυτιά δεν. 🙃)
 

ΚρίτωνΓ

Κοινωνός
Αλλά Πορτογαλία και Μάλτα, πιστεύω άξιζαν καλύτερη θέση. Ιδιαίτερες και εξαιρετικές φωνές.
Επίσης της Ελλάδας ήταν τέρμα αδιάφορο, εξεπλάγην με τη θέση που βρέθηκε η κοπελίτσα.
Και για άλλη μια φορά απίστευτος εκνευρισμός με βαθμολογικά αλισβερίσια Ελλάδας-Κύπρου. Καταντάει και αστείο πλέον.

Εντόπισα μια όμορφη ετερότητα στον θεσμό και μου άρεσε φέτος.

(Να ακούσεις το τιτσνικολορ της Αυστραλίας. Γιατί τα δικά μου τα αυτιά δεν. 🙃)
Έχω να παρακολουθήσω αυτό τον υπέροχο καλλιτεχνικό θεσμό από το έτος που η Ελλάδα είχε κατέβει με το ανυπέρβλητο S.A.G.A.P.O με τον Ρακιτζή (δεν θυμάμαι ποιο είναι αυτό το έτος). Ο λόγος είναι ότι μου προξενεί θανάσιμη ανία (και φοβάμαι μη μου δημιουργήσει και εγκεφαλικές βλάβες - καταστροφή της αισθητικής μου). Ωστόσο μάλλον έχω χάσει απίστευτα πολλά επεισόδια, διότι δεν ήξερα ότι συμμετέχει στην οργάνωση και η ΑΣΤΡΑΛΙΑ (που έλεγε η Βασιλειάδου). Εκτός και εάν έγιναν γεωγραφικές ανακατατάξεις που μου διέφυγαν!
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
δεν ήξερα ότι συμμετέχει στην οργάνωση και η ΑΣΤΡΑΛΙΑ (που έλεγε η Βασιλειάδου). Εκτός και εάν έγιναν γεωγραφικές ανακατατάξεις που μου διέφυγαν!
Ξερεις ποσοι σεισμοι και εκρηξεις ηφαιστειων γινανε απο τοτενες;
 
Top