Γράφει στο ομιλητήριο ο Γλωσσολάγνος «[…] εξυπηρετητή της» και παρατηρεί αμέσως: «Ουφ... πολύ κακόηχο αυτό το /τιτίτισ/ στο "εξυπηρετητή της"!»
Πράγματι, ενδιαφέρον σχήμα. Θυμάμαι πως όταν μάθαινα Ολλανδικά μού έκαναν εντύπωση τα πολλά je που έχει αυτή η γλώσσα. Το je μπορεί να σημαίνει εσύ, κτητικό σου, να δηλώνει αυτοπάθεια στον δεύτερο ενικό κάποιου ρήματος και αποτελεί την βασική κατάληξη υποκοριστικών σε μια γλώσσα που κάνει σχεδόν κατάχρηση του υποκορισμού. Οπότε βάλθηκα να σκαρώσω ένα λογοπαίγνιο όπου να παρηχεί το je και πήγα χαρούμενος στον καθηγητή και του παρουσίασα: herinner je je je jeugd? κάπως στενοχωρημένος που το jeugd (νεότητα) δεν σχηματίζει υποκοριστικόjeugdje* με το οποίο θα σημείωνα άλλον ένα βαθμό στο σκορ. Ο καθηγητής το παρουσίασε στο επόμενο μάθημα στην τάξη προσθέτοντας στο τέλος το αυτονόητο niet meer:
Herinner je je je jeugd niet meer?
Δεν θυμάσαι πια τα νιάτα σου; Με την έννοια: ξέχασες αυτά που έκανες στα νιάτα σου;
Μάλιστα, χρόνια μετά, μία εξαδέλφη μου που πήγε στην ίδια σχολή μού ομολόγησε πως ο καθηγητής χρησιμοποίησε το παράδειγμα προσθέτοντας πως του το παρουσίασε ένας Έλληνας ονόματι Δημήτρης!!!
Όπως βλέπει κανείς υπάρχουν αυτά τα τρία je συν ένα συγκενικό jeu παρέα. Έκτοτε παρόμοιες παρηχήσεις μού φαίνονται περισσότερο σαν παιχνίδι παρά σαν κακός ήχος!
Σας καλώ λοιπόν να γλεντήσουμε και να συναγωνιστούμε με παρηχήσεις σε αυτό εδώ το νημάτιο και ξεκινώ με κάτι που μού ήρθε μόλις:
Ωραιότατα τα τάματά τους!
Κατάφερα τέσσερα "τα" στην σειρά και ένα πέμπτο παραδίπλα!
))
Σειρά σας!
Πράγματι, ενδιαφέρον σχήμα. Θυμάμαι πως όταν μάθαινα Ολλανδικά μού έκαναν εντύπωση τα πολλά je που έχει αυτή η γλώσσα. Το je μπορεί να σημαίνει εσύ, κτητικό σου, να δηλώνει αυτοπάθεια στον δεύτερο ενικό κάποιου ρήματος και αποτελεί την βασική κατάληξη υποκοριστικών σε μια γλώσσα που κάνει σχεδόν κατάχρηση του υποκορισμού. Οπότε βάλθηκα να σκαρώσω ένα λογοπαίγνιο όπου να παρηχεί το je και πήγα χαρούμενος στον καθηγητή και του παρουσίασα: herinner je je je jeugd? κάπως στενοχωρημένος που το jeugd (νεότητα) δεν σχηματίζει υποκοριστικόjeugdje* με το οποίο θα σημείωνα άλλον ένα βαθμό στο σκορ. Ο καθηγητής το παρουσίασε στο επόμενο μάθημα στην τάξη προσθέτοντας στο τέλος το αυτονόητο niet meer:
Herinner je je je jeugd niet meer?
Δεν θυμάσαι πια τα νιάτα σου; Με την έννοια: ξέχασες αυτά που έκανες στα νιάτα σου;
Μάλιστα, χρόνια μετά, μία εξαδέλφη μου που πήγε στην ίδια σχολή μού ομολόγησε πως ο καθηγητής χρησιμοποίησε το παράδειγμα προσθέτοντας πως του το παρουσίασε ένας Έλληνας ονόματι Δημήτρης!!!

Όπως βλέπει κανείς υπάρχουν αυτά τα τρία je συν ένα συγκενικό jeu παρέα. Έκτοτε παρόμοιες παρηχήσεις μού φαίνονται περισσότερο σαν παιχνίδι παρά σαν κακός ήχος!
Σας καλώ λοιπόν να γλεντήσουμε και να συναγωνιστούμε με παρηχήσεις σε αυτό εδώ το νημάτιο και ξεκινώ με κάτι που μού ήρθε μόλις:
Ωραιότατα τα τάματά τους!
Κατάφερα τέσσερα "τα" στην σειρά και ένα πέμπτο παραδίπλα!
Σειρά σας!