Αν έχω καταλάβει σωστά ,η ουσία της εμπειριοκρατίας - της οποίας ο Μπέηκον υπήρξε πρόδρομος- έγκειται στη θέση ότι κάθε ανθρώπινη γνώση προέρχεται από τον αντικειμενικό κόσμο, από τις εντυπώσεις των αισθήσεων και από τις διεργασίες του νου, που δημιουργεί από αυτές την αφηρημένη έννοια και την γενίκευση. Να συμπληρώσω ότι ο Μπέηκον ήταν ο πρώτος που τόνισε την παρατήρηση ως βάση κάθε γνώσης και τη σπουδαιότητα της επαγωγής (induction) απέναντι στην απαγωγή / παραγωγή (deduction).
Ο Μπέηκον πίστευε στην ανεπάρκεια των υπάρχουσων γλωσσών ,τις θεωρούσε ''αγοραία είδωλα'', και πίστευε ότι θα μπορούσε να υπάρξει μια γλώσσα που θα βασιζόταν στον παραλληλισμό των λέξεων με τα αντικείμενα - δεν γνωρίζω πως θα κατάφερνε έναν παραλληλισμό μεταξύ λέξεων και αφηρημένων εννοιών- και έτσι θα κατάφερνε να συγκροτήσει μια ιδανική γλώσσα για την μεταβίβαση της γνώσης. Νομίζω ότι σε αυτή την εμπειριοκρατική αντίληψη για τη γλώσσα αντιτίθεται ο Χόφμενσταλ μέσω της Επιστολής του Λόρδου Τσάντος .
Βέβαια δεν είμαι γλωσσολόγος για να έχω εμπεριστατωμένη γνώμη