Διάβασα το
Μεφίστο του Κλάους Μαν κι έχοντας καταναλώσει πολλές λογοτεχνικές και μη σελίδες αναφορικά με τον ΒΠΠ και λίγο πριν, το Ολοκαύτωμα κλπ, ομολογώ ότι ο Μεφίστο είναι στο τοπ 3 των βιβλίων αυτής της θεματικής και μάλλον καταλαμβάνει την πρώτη θέση.
Διάβασα την
Ανωμαλία του Λε Τελιε το οποίο ήταν ευρηματικό -στα όρια της ΕΦ (ποια όρια, εντός της)- pageturner, καθολου βαρύγδουπο αλλά με ανάλαφρη διάθεση κι ας θίγει διάφορα θέματα, όμως κάπου με μπουρδούκλωσε, όταν αρχισε η παράθεση πιθανών εξηγησεων για την χωροχρονική ανωμαλία γύρω από την οποία ξετυλίγεται το μυθιστόρημα, δηλαδή δεν κατάλαβα.
Διάβασα του ιδιου το
Όλα τα μανιτάρια τρώγονται (αν και ορισμένα μόνο μια φορά) ή Χίλιες απαντήσεις στην ερώτηση «Τι σκέφτεσαι;», που είναι ακριβώς αυτό: τσιτάτα, σκέψεις-σηνάκια, εξυπνάδες και σαχλαμαρότητες (σικ) που απαντούν σε αυτό το ερωτημα: Τι σκέφτεσαι; Πολύ διασκεδαστικό, εξάλλου ο Τελιέ είναι μέλος των Ουλίπο και το βιβλιο μυριζει Κενώ και Περεκ.
Διάβασα του Kelley το
Ενας διαφορετικός τυμπανιστής το οποίο, στο μυαλό μου, το συνέκρινα με τον
Ταξιδιώτη του Μποσβίτς (ένα άλλο βιβλιο για τον ΒΠΠ που διάβασα φέτος), έτσι, χωρίς λόγο. Τι γινεται, τώρα, με αυτό το βιβλίο; Εχει παράλληλη ιστορία με αυτή του Στόουνερ, δηλαδη
(επαν)ανακαλύφθηκε όψιμα κι αρχισε ένας αναλογος ντόρος. Το βιβλίο πραγματευεται με εξυπνο τρόπο το φυλετικό, στην Αμερική, από τη σκοπια των λευκών, με τρόπο που δεν εχω ξαναδιαβάσει: Ενας απελεύθερος τα βροντάει και φευγει από εκεί που μένει και κοντά σε αυτόν, εγκαταλειπουν τα σπιτια τους κι οι υπόλοιποι μαυροι κατοικοι του επινοημένου μερους της επινοημένης πολιτείας στην οποία διαδραματίζεται η ιστορία. Το βιβλιο γινεται καλύτερο και καλύτερο, όσο προχωρα η αναγνωση.
Στα θετικά του είναι ότι αποφευγει να πέσει στη μανιέρα του yet another book about racism με το να μην μιλάει για τα βάσανα και τις κακουχιες που υπέστησαν οι μαυροι από τους λευκούς, αλλά να χρησιμοποιεί τη φυγή των τελευταίων ως προσχημα ώστε να καταδειξει ότι ακόμη και με την απελευθερωση των δούλων, αυτοί ηταν μόνο κατ’ ευφημισμό ισοι με τους λευκους. Κι ίσως αυτός ο πασιφιστικός τρόπος αντιμετώπισης του φυλετικού να καταδεικνύει την ίδια τη φιλοσοφία του Κελι, με την οποία ειμαι μάλλον αντιθετη, μιας και τάσσομαι αναφανδόν με τον τελευταίο στίχο του ποιητή, στον Κεμάλ, στνο οποίο φτάνεις να καταληξεις (ξανά και πάλι και νυν και αεί) διαβάζοντας τις τελευταιες 20 σελίδες του βιβλίου.
@Τσιου, αν τον αποτολμησεις (τον παράλληλο), πες εντυπώσεις. Εχω την τριλογία αλλά διστάζω να το ξεκινήσω.
Τωρα, φλερτάρω με τον
Κατάλογο απολεσθέντων της Σαλάνσκυ που αναφέρει παραπάνω η
@Βασίλισσα μιας και οι πρώτες 50 σελίδες ειχαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και πραγματικά βουτάς μέσα τους και έχει άρωμα Δακτυλίων του Κρόνου του Ζεμπαλντ, το οποίο ειναι απο τα βιβλία αναφοράς μου. Δηλαδή, ενα απο τα δυο θα πάρει σειρά.