Συμφωνώ!Εριξα μια ματια σε κάτι τούβλα!
Ματιά Έλλης = προσθήκη σε wishlist = αύξηση του απαιτούμενου κεφαλαίου"Mατιά" = πενήντα σελίδες
Είχα διαβάσει μια παρουσίαση για το βιβλίο του Toibin με θέμα τον Τόμας Μαν, και ενώ μου κίνησε πραγματικά το ενδιαφέρον, μου φάνηκε λίγο κουτσομπολίστικος ο τρόπος που αναλύει τη ζωή αυτού του ανθρώπου κι αυτό με εκνεύρισε. Όπως έγραφε στην παρουσίαση, το έργο του ασχολείται κυρίως με την προσωπική ζωή του Τόμας Μαν, περιγράφοντας και διάφορα ψυχολογικά. Οπότε, μου φαίνεται ίσως πιο πετυχημένο να διαβάσω μια συλλογή με τα γράμματα του Τόμας Μαν, την οποία έχουμε σπίτι μαζί με τα διάφορα μυθιστορήματά του, παρά κάτι τέτοιο.@ΜιΛάμπρος
Ουτε Τοibin θα διαβαζα ξανά, μιας και η αρχικη επαφη μαζι του ηταν πολυ καλή γραφή μεν, αλλά κατι αλλο δεν. Ομως, οτι εγραψε μαι βιογραφομυθιστορία (δικος μου ο νεολογισμος) για τον Μαν που με την αναγνωση του Δρ. Φαουστους, επαθα σοκ, ηταν αρκετος λόγος ωστε να καμψω λιγο την απόφαση μου να μην διαβαζω βιβλια που εχουν γραφτει μετα το 2000 (κολλήματα, τι να πεις!). Πραγματικά, ειναι απολαυστικο και χαιρομαι να το διαβαζω
Δεν κάνεις λάθος, τουλάχιστον εως το σημείο στο οποίο εχω φτάσει, μιλάει κατα βαση (στον γαμο και τον ερχομο του πρώτου παιδιου του) για την προσωπική ζωή του. Κι όντως, δεν αναλώθηκε καθολου στις διεργασίες του ως συγγραφέα, κατα τη συγγραφή των Μπουντενμπροκ. Απο την άλλη, ευελπιστώ οτι παρακάτω θα εχει περισσότερες αναφορες στα έργα του, αλλά κι ετσι να μην ειναι (κι εγώ να ειμαι μια παλιοκουστοζμπόλα), εχει ενδιαφέρον η ζωή ενος ανθρώπου, τον οποιο χαλαρα χαρακτηριζω ιδιοφυή, που περασε τη ζωή του καπαπεζοντας τη σεξουαλικότητά του, που εκανε εξι παιδιά, δυο απο τα οποία επίσης ομοφυλοφιλοι και καταθλιπτικοι, με κάπως αμφιλεγόμενη σταση απέναντι στο ναζισμο, που αυτοκτόνησε κι αυτός κι ο Κλάους, τον οποιο ανταγωνιζοταν εντονα κλπ κλπΌπως έγραφε στην παρουσίαση, το έργο του ασχολείται κυρίως με την προσωπική ζωή του Τόμας Μαν, περιγράφοντας και διάφορα ψυχολογικά.
Τα διηγήματα που εχει η συλλογή κατα βαση εδράζονται καπου στη γαλλικη επαρχία και περιγράφονται αρκετά ευτράπελα γεγονότα που εχουν μιαν γλυκια μελαγχολία, αλλά ειναι γλυκά, πώς να σου πω...Όμως πώς είχα την εντύπωση ότι είναι από τους μελαγχολικούς συγγραφείς;
Να σου πώ οτι, μεχρι στιγμης, δύο απο τους τρεις κυριους χαρακτηρες, στα δικά μου ματια φαντάζουν αστειοι μιας και η γλώσσα που τους αποδίδεται είναι απο τη μια, της κουτοπόνηρης, αγράμματης οικονομου που στοχευει να καρπωθει την περιουσία του συζύγου της, ενώ ταυτοχρονα καιγεται απο ερωτικό πόθο κι ο άλλος την απαξιώνει και απο την αλλη, του νταή θυρωρου που τα πάντα λυνει με τις γροθιες του. Κι αυτες ειναι μορφες - καρικατούρες. Προφανως όχι καλοι και αρνάκια, αλλα χωρίς το βάρος με το οποιο συνηθως ενδυονται αυτοι οι χαρακτηρες.Επίσης, με παραξένεψε ο χαρακτηρισμός της Τύφλωσης του Κανέτι ως αστείο.
Μμ, καταλαβαίνω πώς το εννοείς. Κι ο ίδιος ο Καννέτι χαρακτηρίζει τους χαρακτήρες του έργου αυτού όχι ως αληθινούς ανθρώπους, αλλά ως μορφές.Να σου πώ οτι, μεχρι στιγμης, δύο απο τους τρεις κυριους χαρακτηρες, στα δικά μου ματια φαντάζουν αστειοι μιας και η γλώσσα που τους αποδίδεται είναι απο τη μια, της κουτοπόνηρης, αγράμματης οικονομου που στοχευει να καρπωθει την περιουσία του συζύγου της, ενώ ταυτοχρονα καιγεται απο ερωτικό πόθο κι ο άλλος την απαξιώνει και απο την αλλη, του νταή θυρωρου που τα πάντα λυνει με τις γροθιες του. Κι αυτες ειναι μορφες - καρικατούρες. Προφανως όχι καλοι και αρνάκια, αλλα χωρίς το βάρος με το οποιο συνηθως ενδυονται αυτοι οι χαρακτηρες.