Τελείωσα τα
The Lost Metal του Μπράντον Σάντερσον. Για μένα ήταν αρκετά μέτριο -και με την καμία δεν εντάσσομαι στο hype του βιβλίου- και αυτό κυρίως του Wayne. Σαχλό χιούμορ τετάρτης δημοτικού. Ενώ σαν ιδέα μου άρεσε η 2η Εποχή, αλλά χαρακτήρες όπως ο Wayne, μου χάλασαν την διάθεση. Το βιβλίο λειτουργεί ξεκάθαρα ως πάτημα για την 3η Εποχή της σειράς Ομιχλογέννητων, και έχει πολλά στοιχεία και easter eggs από το Cosmere. Το Lost Metal και το Edgedancer νομίζω είναι για εμένα από τα χειρότερα του Σάντερσον.
The Red Palace της June Hur. Για κάποιο λόγο νόμιζα ότι ήταν φαντασίας... Ε! κάπου στις 30 σελίδες ψιλιάστικα ότι δεν έχει καμία σχέση με φαντασία. Η συγγραφέας εμπνεύστηκε την ιστορία από ένα πραγματικό γεγονός της κορεατικής ιστορίας και το προσάρμοσε στο νεανικό στοιχείο μυστηρίου που ήθελε. Παρόλο που για άλλο πήγαινα άλλο βρήκα ήταν ευχάριστο το διάβασμα (αν και η αληθινή ιστορία ιντριγκάρει περισσότερο). Οι χαρακτήρες παρόλο που είναι νέοι σε ηλικία, δεν έχουν την χαρακτηριστική κλαψιάρικη συμπεριφορά που συναντάω σχεδόν σε όλα τα νεανικά. Συμπεριφέρονται σαν ανθρώπινα όντα, τα οποία έχουν ευθύνες χωρίς αυτό να σβήνει αυτόματα τις όποιες επιθυμίες έχουν. Ταιριάζουν επίσης στο κλίμα της εποχής που διαδραματίζεται η ιστορία, γιατί ένα 18χρονο του σήμερα με ένα 18χρονο του 1700 φαντάζομαι έχουν μια κάποια διαφορά στην ωρημότητα. Θα διαβάσω και τα άλλα μυστηρίου της συγγραφέας, που διαδραματίζονται και εκείνα πάνω κάτω στη Δυναστεία Τζόσον.
The Girl who Fell Beneath the Sea της Axie Oh είναι αναδιήγηση ενός κορεατικού παραμυθιού. Αυτή τη φορά το βιβλίο ήταν φαντασίας, με την ηρωίδα να θυσιάζεται στον θαλάσσιο θεό και ταξιδεύει στη χώρα των θεών και των πνευμάτων. Αρκετά παραμυθένια και πολύχρωμη ιστορία και για κάποιο λόγο όση ώρα το διάβαζα σκεφτόμουν κλασική μουσική (σπάνιο για μένα). Κάπου προς στο τέλος με έχασε λίγο, αλλά οκ... Δεν μπορώ να πω ότι είναι κάτι αξιοσημείωτο, και φυσικά καταλαβαίνω τους λόγους που σε αρκετούς δεν άρεσε. Ωστόσο, προσωπικά μου άρεσαν τα μυθολογικά στοιχεία και για αυτό το λόγο έπιασα το συγκεκριμένο βιβλίο. Το διαφημιζουν ως φεμινιστικό... ναι δεν είναι και ούτε πλησιάζει, οπότε δε ξέρω αν πολλοί το έπιασαν με αυτό στο νου τους. Το γεγονός ότι ο κεντρικός χαρακτήρας είναι κοπέλα δεν το κάνει αυτόματα και φεμινιστικό. Ήδη από το λαϊκό παραμύθι ο κεντρικός χαρακτήρας ήταν γυναίκα, οπότε δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στο φεμινιστικό κομμάτι. Απλά ήταν και είναι γυναίκα... Τάμπελες... τι να πεις... Πέρα από αυτό, γενικότερα είμαι και αναγνώστρια που κάποιες φορές επηρεάζομαι από τη ψυχολογία μου, οπότε το απόλαυσα.
Εξ αίματος της Οκτάβια Μπάτλερ. Ιστορικό με στοιχεία ας πούμε sci-fi. Η Ντέινα, η κεντρική χαρακτήρας μεταφέρεται για κάποιον άγνωστο λόγο στο παρελθόν 50 περίπου χρόνια την κατάργηση της δουλείας στην Αμερική. Το βιβλίο εστιάζει κυρίως στη πλοκή και όπως είναι φυσικό οι καταστάσεις περνάνε και φεύγουν. Αυτό γενικότερα με χάλασε γιατί κάποιες καταστάσεις και σχέσεις ήθελαν περισσότερο ανάπτυξη. Το πήγαινε και έλα της Ντέινα με αποπροσανατόλισε αρκετά και απλά λειτουργούσε ως μοχλός για να μεταφερόμαστε μέσα στα χρόνια και όχι για να μας δείξει πως άλλαζε σταδιακά η νοοτροπία και γενικότερα οι καιροί με κάθε μεταφορά της στο παρεθόν. Άλλο σημείο που απλά δεν έβγαζε νόημα ήταν το πέρασμα του χρόνου και στις δυο εποχές. Δεν είχε σωστή συνοχή. Ας πούμε ότι δεν πειράζει... Τώρα η βια και ο ρατισμός που περιγράφονται στο βιβλίο δεν με άφησαν άφωνη. Έχοντας δει ταινίες, όπως το 12 χρόνια σκλάβος (να θυμηθώ να διαβάσω και το βιβλίο κάποια στιγμή) που οι σκηνές χαράκτηκαν στην μνήμη μου, το βιβλίο χάνει σε αυτό το σημείο. Βέβαια χράφτηκε το 1979, οπότε το πιθανότερο είναι ότι για εκείνη την εποχή ήταν αρκετά γραφικό. Δεν έγινε το αγαπημένο μου, αλλά δε μετανιώνω που το έπιασα.
The Mercies της Kiran Millwood Hargrave. Κυκλόφορεί στα ελληνικά με τον τίτλο Οι Μάγισσες του Βάρντε. Είναι βασισμένο σε αληθινά γεγονότα γύρω από τη δίκη μαγισσών, κάτι που σπάνια συναντάω πέρα από τη πιο γνωστή αυτή του Σάλεμ. Το βιβλίο εστιάζει περισσότερο στους χαρακτήρες και λιγότερο στην πλοκή, σε σημείο που να μπουσουλάει και ένιωσα να αφαιρούμαι. Σίγουρα θα προτιμούσα περισσότερο πλοκή, αλλά μια ή άλλη αφηγείται ένα ενδιαφέρον γεγονός της Σκανδιναβικής ιστορίας άγνωστο για εμένα και μου άρεσε ως έχει. Παίζει με το φόβο και την καχυποψία και γενικότερα ένοιωσα την ατμόσφαιρά του 1600, τόσο του περιβάλλοντος όσο και της κοινωνίας. Τώρα σε σχέση με το φεμινιστικό κομμάτι που σχολίασα παραπάνω με το βιβλίο της Oh εδώ η αλήθεια είναι ότι όντως φαίνεται. Οι γυναίκες στο βιβλίο είναι πολυπρόσωπες και πολυπράγμονες και η συγγραφέας το κάνει με φυσικό τρόπο χωρίς υπερβολικά και ακραία στοιχεία που δεν θα ταιριάζουν στην εποχή που διαδραματίζεται η ιστορία, για χάρη της γυναικέιας ενδυνάμωσης. Καλά μη γίνομαι και στρίγγλα, άλλη ιστορία η μια άλλο η άλλη.
Ψάχνοντας για τη φώτο του βιβλίου είδα ότι το γεγονός έγινε θεατρικό και παίχτηκε στο θέατρο
Αυλαία.