Κάποιες σκόρπιες σκέψεις μετά το τέλος της ανάγνωσης του
Πολωνού...
Η μουσική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μας, ίσως πολλές και τον πιο σημαντικό και ας μην το καταλαβαίνουμε. Η μουσική, η ήχοι, οι νότες τακτοποιημένες σε μια σειρά (αρμονία που λένε) μπορεί να γίνουν σημείο αναφοράς, να σημαδέψουν ευχάριστα ή δυσάρεστα γεγονότα να αποτυπωθούν ως σκέψεις που δεν μπορούσαν να αποτυπωθούν με άλλον τρόπο στη μνήμη μας.
Μια μελωδία σημαίνει για τον καθένα μας διαφορετικά πράγματα. Μέσα σε μια μουσική φράση χωράει ολόκληρη η Δυτική φιλοσοφία η οποία είναι τόσο άμεση προς των δέκτη, μέσω των νοτων, που ακόμη και η πιο σύνθετη ανάλυση αυτής φαντάζει ασήμαντη μπροστά της. Ακούμε μουσική διότι δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Όλα ξεκινάν και τελειώνουν με ένα τραγούδι που έλεγε και ο Τσιτσάνης!
Όταν όμως η μουσική συνδυάζεται με τον έρωτα τότε συμβαίνει κάτι μαγικό. Ένα κομμάτι ή μια σύνθεση "παγιδεύει" τους ερωτευμένους σε μια άλλη διάσταση όπου τα πάντα είναι ασήμαντα εκτός από την ίδια τη μουσική και τα αισθήματα. Ακόμα κι αν όλα τελειώσουν μια μέρα και ο έρωτας έχει την φυσιολογική κατάληξη όλων των έντονων συναισθημάτων, ένα κομμάτι θα παραμένει ο άγνωστος, αχαρτογράφητος και άχρονος τόπος που τον δρόμο ήξερα μόνο 2 ερωτευμένοι μια φορά κι έναν καιρό...
Ο Πολωνός είναι λοιπόν ένας μουσικός, ένας πιανίστας που νομίζει ότι παίζει καλά τον Σοπέν. Νομίζει πως είναι δλδ καλός μουσικός, καλός ποιητής αλλά και νομίζει πως είναι ερωτευμένος με μια μοναδική (στα μάτια του) γυναίκα.
Ο έρωτας πολλές φορές μας κάνει να βλέπουμε κάποιον τόσο μοναδικό, τόσο ξεχωριστό και να του δίνουμε τόση αξία όση δεν έχει πάρει ή αξιώσει σε όλη του τη ζωή και κυρίως χωρίς να την αξίζει. Πιστεύουμε εν γένει πως η τύχη μας οδήγησε σε κάτι το ξεχωριστό παραβλέποντας την ασημαντότητα μας μπρος στην "προκαθορισμένη τυχαιότητα" των γεγονότων. Πόσες παράμετροι και πόσα μικρά περιφερειακά γεγονότα μας οδηγούν σε μια απόφαση; Δε γίνεται να υπολογιστούν μα ούτε και να εκτιμηθούν από τον πεπερασμένο εγκέφαλο μας, πόσο μάλλον όταν αυτός θολώνει από τις απανωτές χημικές αντιδράσεις του έρωτα!
Οπότε για όλα αυτά που εμείς νομίζουμε δε φταίει ο άλλος και κυρίως σε αυτά που νομίζουμε δεν μπορεί να μας ακολουθήσει άλλος. Ο έρωτας μας αποσυνδέει από την πραγματικότητα, όπως κάνει και μια μεγαλειώδης μουσική σύνθεση. Η διαφορά τους είναι πως ο μεν πρώτος τελειώνει και τότε γίνεται και πάλι η επανασύνδεση με την πραγματικότητα ενώ η μουσική παραμένει πάντα ως παράθυρο διαφυγής από τον αμοραλιστικό κόσμο μας.
Επαναφορά στην πραγματικότητα λοιπόν με χιούμορ ή με βαρυθυμία;
Φυσικά, δεν είναι ανάγκη πάντα να επιστρέψει κανείς στην πραγματικότητα, αλλά δυστυχώς μετά αναλαμβάνουν οι κύριοι με τις λευκές ποδιές, οπότε η κατάσταση περιπλέκεται, βγαίνουμε εκτός θέματος και κυρίως δεν φιλοσοφούμε πάνω σε αγαπημένα αναγνώσματα. Ή μάλλον φιλοσοφούμε χωρίς να μας κοιτάν σαν τον Νικόλα Άσιμο στην Πλατεία Εξαρχείων!
Ο Πολωνός νόμιζε πως ήξερε και κάπως έτσι τελείωσαν όλα...
Αν όμως η προσγείωση είναι ανώμαλη πολύ πριν τελειώσουν όλα, τότε τι γίνεται;
Ευτυχώς υπάρχει η μουσική!