Τελείωσα ενα σύντομο, πολύ γοητευτικό αλλά πιο δυσβατο απο τα υπόλοιπα, βιβλίο του Αντονα, την
Τραγουδίστρια και την πολυθρόνα, αποτελούμενο απο δύο κείμενα, με τους αντιστοιχους τιτλους και την αντιθετη σειρά έκδοσης: Η πολυθρόνα προηγείται της τραγουδίστριας.
Ο Αντονάς χρησιμοποιεί ενα τέχνασμα για την συναρμογή του κειμένου εις όλο: Η πολυθρόνα αποστελλεται στον ιδιο κι εκδίδεται ενώ στη συνέχεια, ο εκδοτικός οικος λαμβάνει το άλλο κείμενο με το σημειωμα "
προς τον άνθρωπο της πολυθρόνας, από τον άνθρωπο του παραθύρου".
To βιβλίο ξεκινά ως μυστήριο αστυνομικής φύσεως, όπου, ενας μοναχικός άνθρωπος, ο άνθρωπος του παραθυρου, δεχεται ξαφνικά την εισβολή μιας γυναικας, μιας τραγουδίστριας και, κοντά σε αυτήν, δυο αστυνομικούς. H πολυθρόνα ειναι το αντικειμενο ενόχλησης, πολύ γνωριμο και απο τα υπόλοιπα εργα του. Κατα τη γνώμη μου, το απαιτητικότερο απο τα κειμενα του Αντονά που εχουν πεσει στα χέρια μου, στα μάτια μου αρκετά ερμητικο, αλλά κι αυτό υψηλής αισθητικής κι εξίσου θεατρικο. Ο ανθρωπος παραδίδει κομψοτεχνήματα.-
Συνοδεύεται από αυτόν τον
ιστότοπο.
Τελειωσα και μια σύντομη νουβέλα του Χένρι Τζέημς,
Η εικόνα στο χαλί. Αρχικά, το κείμενο μοιάζει χλευαστικό προς τους κριτικους που ψάχνουν τα κρυμμένα νοήματα και την αληθεια πίσω απο κάθε λέξη ενός συγγραφέα (
ενας κριτικός σε αναζήτησή της, αυτό ειναι το Main plot), το οποίο απο μόνο του εγείρει πολλές αφορμές για συζητησεις (προθεσεις του συγγραφέα, αν το κείμενο ειναι ανεξαρτητο απο αυτές, αν το νοημα υπάρχει αφ' εαυτου του, αν ολοι πρεπει να καταλαβαινουμε ιδια πράγματα και, βεβαιως, αν δουλειά του κριτικού ειναι να απογυμνωνει ενα λογοτεχνικό εργό, να το ερμηνευει, αποδομώντας το στα εξ ων συνετεθη, παραδίδοντας έτσι, στον αναγνώστη, ένα άδειο κέλυφος) όμως, εγω, καθοτι απλοϊκότερος άνθρωπος, προτιμησα να το διαβάσω ως μια συντομη πραγματεία πάνω στην ανθρώπινη εμμονή και διαρκή αναζήτηση του άπιαστου.
Τα τεσσερα δοκίμια που συνοδευουν την έκδοση διαβάζονται αν φοράΩ γυαλιά και κρατΩ ταυτόχρονα μεγεθυντικη laminated
σελίδα πάνω από τις σελιδες του βιβλίου. Δηλαδή, ντρόπή.