Πώς αρχίζει, πώς τελειώνει

Έλλη Μ

Κοινωνός
Ο τιτλος είναι δάνειο απο βιβλίο του Έκο.
Το παρόν είναι μεταφορά απο άλλο χώρο και η λογικη του ήταν/είναι η εξής:

Γράφουμε την πρώτη και την τελευταία πρόταση ενός βιβλίου (μυθιστορήματος, διηγήματος, ποιήματος κλπ).

Σκέφτηκα να το πάμε ένα βήμα παρακάτω, προκαλώντας τα μέλη να μαντέψουν το βιβλίο (μυθ, διηγ κλπ).

Αν σας αρέσει η πρώτη εκδοχη, το κρατάμε έτσι. Αλλιώς, το κανουμε πιο δυσκολο.

Αν δε θελετε να καταγραφεί η τελευταία πρόταση για λόγους όποιους, τελος πάντων, μπορούμε να κρατήσουμε το πρώτο μισό.

Παράδειγμα:

[Εκείνη η νύχτα ήταν η βραχυτερη της χρονιάς (άνω τελεία, δεν τη βρίσκω ποτέ) μα ίσως και η θερμότερη του καλοκαιριού.
...
Ας γελάσω!]



Στην περίπτωση που καταλήξουμε στην α' εκδοχή, σας λεω ότι πρόκειται για το 10, του Καραγάτση.
Στη β' εκδοχή, θα έπρεπε να μου το πείτε εσεις:))))
Αν σας ξενερώνει να διαβάζετε την τελευταία πρόταση, θα τροποποιηθεί ώς εξής:
Εκείνη η νύχτα ήταν η βραχυτερη της χρονιάς (άνω τελεία, δεν τη βρίσκω ποτέ) μα ίσως και η θερμότερη του καλοκαιριού.


Καταλάβατε το πνευμα. Άλλο ενδεχόμενο, ειναι να σας φανει μια μπουρδα και μισή, σε κάθε εκδοχή!




Τα βιβλία που έχουν μπει είναι:

1. Φαρενάιτ 451 του Ρέι Μπράντμπουρη από την Έλλη Μ.
2. Κυνηγοί κεφαλών του Γιου Νεσμπο από τον Κόρτο Μαλτέζε
3. Ο αναρχικός των δύο κόσμων της Ούρσουλας λε Γκεν από τον Χανκ Μούντ
4. 2001: Οδύσσεια του διαστήματος του Άρθουρ Κ. Κλαρκ από τον Νικόλα δε Κιντ
5. Τρυποκάρυδος του Τομ Ρόμπινς από τον Κόρτο Μαλτέζε
6. Ο μαιτρ και η Μαργαρίτα του μ. Μπουλγκάκοφ από την Έλλη Μ.
7. Η εφεύρεση του Μορέλ του Αδόλφο Μπιόι Κασάρες από την Χίθκλιφ
8. Τι είδε η γυναίκα του Λωτ της Ιωάννας Μπουραζοπούλου από την Έλλη Μ.
9. Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας του Γκαμπριέλ Γκαρθία Μάρκες από τον Ατέρμων
10. Το υπόγειο του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι από την Ιωάννα Μος
11. Ο μεταξοσκώληκας της Τζ.Κ. Ρόουλινγκ από την Ίζι*
12. Το καταραμένο παιχνίδι του Κλάιβ Μπάρκερ από τον Νικόλα δε Κιντ
13. Η Κλάρα στο μισοσκόταδο από τον Χοσέ Κάρλος Σομόθα από την Έλλη Μ.
14. Το κουρδιστό πορτοκάλι του Άντονι Μπέρτζες από την Μεταλλαγμένη
15.Τα σταφύλια της οργής του Τζον Στάινμπεκ από τον Χρήστο Π.*
16. Εν ψυχρώ του Τρούμαν Καπότε από τον Φιλιπ
17. 22/11/63 του Στίβεν Κινγκ από τον Ατέρμων
18. Η νόσος του Πορτνόυ του Φίλιπ Ροθ από την Μεταλλαγμένη
19. Η πτώση του Αμπέρ Καμί από την Έλλη Μ.
20. Ο άρχοντας των μυγών του Γουίλιαμ Γκόλντινγκ από τον Χρήστο Π.
21. Το παλτό του Ν.Β. Γκόγκολ από την Μεταλλαγμένη\
22. Δόκτορ Τζέκυλ και Κύριος Χάιντ του Ρ.Λ. Στήβενσον από τον Νικόλα δε Κιντ
23. Χόμο Φάμπερ του Μαξ Φριτς από την Έλλη Μ.
24. Η τυφλόμυγα της Σίρι Χούστβεντ από την Χίθκλιφ*
25. Το νησί της προηγούμενης μέρας του Ουμπέρτο Έκο από τον Χρήστο Π.*
26. Το κορίτσι με το τατουάζ του Στιγκ Λάρσον από τον Χανκ Μούντι*
27. Το όνειρο ενός γελοίου, Φ.Ν. Ντοστογιέφσκι από την Πωλήνα
28. Περί τυφλότητας του Ζ. Σαραμάγκου από την Έλλη Μ.
29. Μεταμόρφωση του Φ. Κάφκα από την Ίζι
30. Εμείς του Γ. Ζαμιάτιν από τον Νικόλα δε Κιντ
31. Το αριστερό χέρι του σκότους της Ούρσουλας λε Γκεν από την Καστάλια
32. Το άρωμα του Π. Ζισκίντ από την Ιωάννα Μος
33. Το πηγάδι και το εκκρεμές του Ε. Α. Πόε από τον Χρήστο Π.
34. Το άρωμα του ονείρου του Τομ Ρόμπινς από τον Χανκ Μούντι
35. Το σπίτι των πνευμάτων της Ιζαμπέλ Αγιέντε από την Καστάλια
36. Πάντα καλά του Παύλου Μάτεσι από την Έλλη Μ.
37. Ιστορίες από την Κολιμά του Βαρλάμ Σαλάμοφ από τον Μπέιζιλ Γκραντ
38. Θάνατος στη Βενετία του Τόμας μαν από τον Φιλιπ
39. Το σπίτι της αβύσσουτο Γ.Χ. Χόντζσον από τον Νικόλα δε Κιντ
40. Το κορίτσι της διπλανής πόρτας του τζακ Κέτσαμ από την Χήθκλιφ8
41. Κεκλεισμένων των θυρών του Ζ.Π. Σαρτρ από την Μεταλλαγμένη
42. Αλέξης Ζορμπάς του Ν. Καζαντζάκη από την Ιωάννα Μος
43. Το πορτρέτο του Ντόρια Γκρέι του Όσκαρ Γουάιλντ από τον Ιαβέρη
44. Η κλέφτρα των βιβλίων του Μ. Ζούσακ από την Βάγγυ
45. Γυναίκες του Τσ. Μπουκόφσκι από την Ίζι
46. Αποχαιρετισμός στα όπλα του Έ. Χέμινγουεϊ από την Ιωάννα Μος
47. Ο μεγάλος Μολν του Α. Φουρνιέ από τον Φιλιπ
48. Σατανικοί στίχοι του Σαλμάν Ρουσντί από τον Κόρτο Μαλτέζε*

*Κατά κανόνα το επόμενο βιβλίο-κουίζ τίθεται από αυτόν που βρήκε τον τίτλο του προηγούμενου. Ο Αστερίσκος δηλώνει την περίπτωση που το κουίζ τίθεται από άτομο που δεν βρήκε το προηγούμενο είτε γιατί ο νικητής δεν μπορούσε/δεν ήθελε να βάλει κουίζ είτε γιατί το προηγούμενο έμεινε αναπάντητο
 
Last edited by a moderator:

Χήθκλιφ

Όμορφο Νιάτο
Εμένα με ενθουσιάζει η όλη ιδέα και κυρίως η δεύτερη παιγνιώδης εκδοχή της! Ήδη το βιβλίο που χρησιμοποίησες ως παράδειγμα (και δεν έχω διαβάσει) μου φάνηκε μυστηριώδες και γι' αυτό θελκτικό, κάτι που ο τίτλος «10» δύσκολα θα μου έβγαζε από μόνος του!
 

Ιωάννα Μος

Κοινωνός
Κι εμένα μ' αρέσει η ιδέα του κουίζ!! Μόνο να προσέξουμε ώστε οι τελευταίες προτάσεις να μην φανερώνουν το τέλος του βιβλίου.
 

Έλλη Μ

Κοινωνός
Κι εμένα μ' αρέσει η ιδέα του κουίζ!! Μόνο να προσέξουμε ώστε οι τελευταίες προτάσεις να μην φανερώνουν το τέλος του βιβλίου.
Γράφουμε την πρώτη και την τελευταία πρόταση ενός βιβλίου (μυθιστορήματος, διηγήματος, ποιήματος κλπ).
Αυστηρα αυτές τις 2 μονο
Αν εννοείς οτι ο δολοφόνος τελικά ηταν ο μπάτλερ, φαντάζομαι δε θα το γράφει στην τελευταια πρόταση, ίσως λιγο παραπάνω! :)))
 

Κόρτο Μαλτέζε

Μεγάλος Βεζίρης της Βαγδάτης
Αυστηρα αυτές τις 2 μονο
Αν εννοείς οτι ο δολοφόνος τελικά ηταν ο μπάτλερ, φαντάζομαι δε θα το γράφει στην τελευταια πρόταση, ίσως λιγο παραπάνω! :)))
Ναι αλλά ο ντετέκτιβ φύγει για την Βραζιλία με την καμαριέρα (ή και τον μπάτλερ), μπορεί να το αναφέρει στην τελευταία πρόταση (ή αν αναφέρει ότι ο μπάτλερ τακτοποίησε το σερβίτσιο στην προθήκη, τότε μάλλον δεν είναι ο δολοφόνος-ούτε ο μπάτλερ, ούτε το σερβίτσιο)
 

Έλλη Μ

Κοινωνός
Ναι αλλά ο ντετέκτιβ φύγει για την Βραζιλία με την καμαριέρα (ή και τον μπάτλερ), μπορεί να το αναφέρει στην τελευταία πρόταση (ή αν αναφέρει ότι ο μπάτλερ τακτοποίησε το σερβίτσιο στην προθήκη, τότε μάλλον δεν είναι ο δολοφόνος-ούτε ο μπάτλερ, ούτε το σερβίτσιο)
Σ' αυτην την περίπτωση, κατόπιν ωρίμου σκέψεως, να κάνει η μάνα.

Όπως (και αν) θέτε, παιδιά!!
 

Χήθκλιφ

Όμορφο Νιάτο
Εγώ λέω πως μεγάλα παιδιά είμαστε, μπορούμε να συμμετάσχουμε έχοντας υπ' όψη μας πως υπάρχει και η πιθανότητα να μας αποκαλυφθεί κάτι παραπάνω από όσο θα θέλαμε ή αν ανησυχούμε τόσο να απέχουμε από το συγκεκριμένο νήμα... άλλωστε υπάρχουν άπειρα βιβλία και επιλέγουμε συνειδητά, όχι στην τύχη, συνεπώς μπορούμε να αποφύγουμε το βιβλίο στο οποίο η τελευταία πρόταση μιλάει για τον μπάτλερ, την καμαριέρα (ή το δολοφονικό σερβίτσιο) και σκόπιμα να προτιμήσουμε εκείνα όπου το κλείσιμο είναι πιο αφαιρετικό.
 
Κατά [πρώτον βρίσκω την ιδέα πολύ ωραία... Μπράβο Έλλη!!!
Είδες που τελικά έπρεπε να έρθεις και από δω;;;


Ήδη το βιβλίο που χρησιμοποίησες ως παράδειγμα (και δεν έχω διαβάσει) μου φάνηκε μυστηριώδες και γι' αυτό θελκτικό, κάτι που ο τίτλος «10» δύσκολα θα μου έβγαζε από μόνος του!

Χήθκλιφ, Καραγάτση θα λατρέψεις!!! Είμαι σίγουρος!!! Σου έχω 3-4 ήδη βιβλιοπροτάσεις!!! :ναι::πάνω:

Εγώ τον έχω μέσα στους αγαπημένους μου!!!!


Λοιπόν ποιος θα κάνει την αρχή;;;
 

Ιωάννα Μος

Κοινωνός
άλλωστε υπάρχουν άπειρα βιβλία και επιλέγουμε συνειδητά, όχι στην τύχη, συνεπώς μπορούμε να αποφύγουμε το βιβλίο στο οποίο η τελευταία πρόταση μιλάει για τον μπάτλερ, την καμαριέρα (ή το δολοφονικό σερβίτσιο) και σκόπιμα να προτιμήσουμε εκείνα όπου το κλείσιμο είναι πιο αφαιρετικό.
Αυτό ήθελα να πω κι εγώ:)))
Και γενικά συμφωνώ με όλα όσα είπες! Οπότε, Έλλη θες να μας βάλεις καινούριο ζευγάρι προτάσεων για ν' αρχίσουμε να παίζουμε;
 

Χήθκλιφ

Όμορφο Νιάτο
Δε Κιντ, εκτός από όσα αναγκαστικά διάβασα στο σχολείο, πάντοτε απέφευγα την ελληνική πεζογραφία όσο κι αν μου εκθείαζαν κάποιο έργο. Εσένα όμως θα σε εμπιστευτώ χωρίς ενδοιασμούς επειδή τα γούστα μας συμπίπτουν - θα περιμένω λοιπόν τις προτάσεις σου!

Ιωάννα χαίρομαι που συμφωνούμε!

Έλλη, το παιχνίδι σε καλεί... θέσε μας το επόμενο βιβλίο - αίνιγμα! (όχι πως θα το γνωρίζω, αλλά για να διογκωθεί η «to read» λίστα μου...!) )
 

Έλλη Μ

Κοινωνός
@Χηθκλιφ, ΣΩΠΟΔΗΠΟΤΕ να διαβασεις Μ. Καραγάτση.
@Νικολαα, να βάλουμε κατω τις προτάσεις μας και να την πείσουμε.

(Υπάρχει θεμα βιβλιοπροτάσεων; )
Το λοιπον:

[Σκόρπαγε φλόγες κι ένιωθε απέραντη ηδονή
...
Που θα βρισκόμαστε ήδη στην πόλη]


Hints: ξενη πεζογραφία, 20ος αιώνας.
 

Χήθκλιφ

Όμορφο Νιάτο
Μου φαίνεται πως εσύ θα κοπιάζεις και εμείς θα μαθαίνουμε Έλλη! Φυσικά δεν το γνωρίζω και φυσικά ακούγεται ενδιαφέρον όπως λέει η Ιωάννα...

(Αύριο κιόλας θα σπεύσω στην βιβλιοθήκη για Καραγάτση!)
 

Βάγγυ

Κοινωνός
Χωρίς να έχω ιδέα και χωρίς να το έχω διαβάσει ποτέ, μήπως είναι κάτι από Έραγκον; :χμ: Γιατί αυτό με τις φλόγες, σα δρακάκι μου ακούγεται! :ρ
 

Κόρτο Μαλτέζε

Μεγάλος Βεζίρης της Βαγδάτης
τώρα γιατί ο Έραγκον της Βάγγυ μου θύμισε το Φαρενάιντ 421 και κάτι ψιλά του Μπράντμπερι;
 

Βάγγυ

Κοινωνός
Μπα, εγώ τώρα που το σκέφτομαι χαζομάρα είπα γιατί το Έραγκον απ' όσο ξέρω δεν είναι του 20ου αι. :ιδού::ένοχος:
 

Κόρτο Μαλτέζε

Μεγάλος Βεζίρης της Βαγδάτης
Ένας είμαστε :ρ

η επόμενη ερώτηση:

"Μια σύγκρουση δυο οχημάτων είναι απλή φυσική....

...αλλά εγώ είμαι ασυναγώνιστος"

Είναι ένα σύγχρονο ξένο μυθιστόρημα που ξέρω ότι το έχουμε διαβάσει αρκετοί και αρκετές από τα μέλη του φόρουμ :)
 
Top