Τρίτο κεφάλαιο:
Το επίκεντρο της ιστορίας περνά από τον Ρόρσαχ και τον Κωμικό στον Δρ. Μανχάταν, αφού πρώτα γνωρίσουμε τον εφημεριδοπώλη και τον αναγνώστη του Πειρατικού Κόμικ. Παράλληλα οι πρώτες σελίδες του κεφαλαίου μας εισάγουν σε μια ζοφερή πραγματικότητα. Οι Σοβιετικοί έχουν εισβάλει στο Αφγανιστάν και ο κόσμος βρίσκεται στο χείλος ενός πυρηνικού πολέμου, ενώ εκφράζονται ανησυχίες για την υγεία του Προέδρου Νίξον (στην πραγματικότητα η Σοβιετική Εισβολή έγινε το 1979, αλλά εδώ δεν είμαστε στον κόσμο όπως τον ξέρουμε)
Με τους υπερήρωες παρόντες στην κοινωνική πραγματικότητα, και με μεγάλο μέρος της κοινωνίας και της πολιτείας εναντίον τους, οι νέοι διαβάζουν πειρατικά κόμικ. Όπως κατά την δεκαετία του 1930 με τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο να πλησιάζει και τις συνέπειες του κραχ του 1929 παραπάνω από οδυνηρές, ο κόσμος ξέφευγε από την ζοφερή πραγματικότητα μέσω ενός κινηματογράφου ζοφερού μεν, εξόφθαλμα μη ρεαλιστικού δε (Universal Monsters: Δράκουλας, Φρανκενστάιν, Αόρατος Άνθρωπος, Λυκάνθρωπος, Μούμια κ.α Δρ. Τζέκυλ και κος Χάιντ) εδώ το μέσο που καλύπτει την ανάγκη φυγής σε έναν πιο παράλογα ζοφερό κόσμο από τον πραγματικό είναι το πειρατικό κόμικ όπου βλέπουμε έναν μοναχικό επιζώντα από μια πειρατική επιδρομή να προσπαθεί να επιστρέψει στην πόλη του και να προειδοποιήσει τους συμπολίτες του (κυρίως τους συγγενείς του) για την επαπειλούμενη πειρατική επίθεση.
Ο Εφημεριδοπώλης από την άλλη εκφράζει τον μέσο συντηρητικό πολίτη, που υιοθετεί μια στάση να κάνουμε εμείς το πρώτο βήμα, πριν προλάβουν να το κάνουν αυτοί (φυσικά όποιος και να κάνει το πρώτο βήμα, όπως θα δούμε αργότερα, οι συνέπειες θα είναι ολέθριες). Εδώ βλέπουμε και έναν τυχαίο φανατικό αναγνώστη μιας ακροδεξιάς εφημερίδας (ο οποίος ίσως δεν είναι και τόσο τυχαίος) ο οποίος κατά βάσει ενστερνίζεται τις απόψεις του Εφημεριδοπώλη.
Επόμενο πλάνο ο Δρ. Μανχάταν και Σιλκ Σπεκτρ ΙΙ κάνουν τα τσικ του τσικ τους, οπότε η Σιλκ ανακαλύπτει ότι ο Δρ Μανχάταν έχει διπλασιαστεί για διπλάσιο μπλε-διπλάσια ευχαρίστηση, αλλά αυτή δεν το βλέπει από αυτή την σκοπιά ενώ όταν θα ανακαλύψει ότι κυκλοφορεί και ένας τρίτος Δρ. Μανχάταν στο σπίτι που εργάζεται σε ένα πείραμα γιατί καλά τα γκομενιλίκια αλλά έχουμε και δουλειές, βγαίνει από τα ρούχα της (μεταφορικά γιατί είναι ήδη γυμνή), ντύνεται και εγκαταλείπει τον Δρ. Μανχάταν μόνο με τους εαυτούς του.
Παράλληλα μια ηλικιωμένη καπνίστρια, παλιά σχέση του Δρ. Μανχάταν (η συνοδός του στην ανάμνηση από την δεκαετία του 1960 στο προηγούμενο κεφάλαιο) τον κατηγορεί σε έναν δημοσιογράφο που ηχογραφεί τις δηλώσεις της. Βλέπουμε παράλληλα την παλιότερη πρώην του Μανχάταν να τον κατηγορεί ενώ η νεότερη πρώην πηγαίνει προς το σπίτι του Νάιτ Όουλ ΙΙ όπου του λέει τα νέα ενώ αυτός της φτιάχνει καφέ (μόνο καφέ σοου φαρ, παραείναι μπούλης για κάτι παραπάνω, δεν είναι τυχαίο ότι το σύμβολό του είναι ο μπούφος). Τελικά ο Δρ. Μανχάταν βάζει γραβάτα και κουστούμι (όπως ακριβώς έκανε ο κ. Τσίπρας όταν επέβαλε τους όρους του στην ΕΕ) και μεταφέρθηκε σε ένα τηλεοπτικό στούντιο που θα δώσει συνέντευξη. Παράλληλα (πάντα) η Λόρη και ο Μπούφος βγαίνουν για βολτίτσα για να πάνε στον Νάιτ Όουλ Ι και να δείρουν μερικά κλεφτρόνια στην διαδρομή ώστε να ξεμουδιάσουν.
Στην συνέντευξη, ο Δρ. Μανχάταν έρχεται αντιμέτωπος με την πληροφορία ότι πλήθος ατόμων που σχετίστηκαν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο (από φιλική/συναισθηματική έως αντίπαλοί του) έχουν πεθάνει ή έχουν προσβληθεί από καρκίνο. Ο Δρ. Μανχάταν εγκαταλείπει τον τηλεοπτικό σταθμό, διώχνεται από την βάση όπου διέμενε και αφού πάρει μια φωτογραφία από μια εγκαταλελειμμένη βάση θα πάει στον Άρη να τραγουδά το πιο καλή η μοναξιά. Την επομένη ο Μανχάταν είναι ήρεμος στον Άρη, αλλά οι εφημερίδες μας επαναφέρουν στην ζοφερή γήινη πραγματικότητα. Το επιτελείο του Προέδρου επεξεργάζεται σενάρια για τις πιθανές συνέπειες μιας πυρηνικής επίθεσης των ΗΠΑ στην ΕΣΣΔ και κλείνουμε με τον Δρ. Μανχάταν ν'αναπολεί κοιτώντας την φωτογραφία (που θα δούμε στο επόμενο επεισόδιο τι δείχνει)
Τέταρτο κεφάλαιο
Πάλι βασικός ήρωας είναι ο Μανχάταν στον Άρη, ο οποίος είναι και ο αφηγητής μας. Η φωτογραφία δείχνει αυτόν και την κοπέλα του πριν πάθει το (πυρηνικό) ατύχημα που θα τον κάνει τον Δρ. Μανχάταν. Γιος ενός ρολογά, ήθελε και ο ίδιος να ακολουθήσει το επάγγελμα του πατέρα του. Οι πυρηνικές βόμβες που ρίχτηκαν τον Αύγουστο του 1945 σε Χιροσίμα και Ναγκασάκι (Χιροσίμα βασικά) έκαναν τον πατέρα του να αποφασίσει ότι ο γιος του θα γίνει πυρηνικός φυσικός όπως και έγινε. Το 1958 προσλαμβάνεται σε ένα ερευνητικό κέντρο όμως από ένα ατύχημα σχετιζόμενο με ένα ρολόι ξεχασμένο σε έναν θάλαμο πειραμάτων θα τον μεταμορφώσει στον Δρ. Μανχάταν. Η σχέση του με την Τζένη που χρονολογείται από πριν το ατύχημα συνεχίζεται, όμως ο Τζον (Ο Μανχάταν) δεν είναι πια άνθρωπος. Αντιλαμβάνεται την ανθρώπινη ιστορία σαν ένα διαρκές παρόν και αυτή είναι η τραγωδία του, αλλά και η τραγωδία όσων τον περιβάλουν. Το 1960 κοινοποιείται η ύπαρξή του και οι δυνάμεις του, γνωρίζεται με τον Κένεντι αλλά δεν ασχολείται με το να αποτρέψει την δολοφονία του γιατί γι'αυτόν το μέλλον έχει ήδη συμβεί άρα δεν υπάρχει λόγος να επέμβει. Βλέπουμε το τέλος της σχέσης του με την Τζένη και την έναρξη της σχέσης του με την Λόρη, την αρχή και το τέλος των Γουότσμεν, την ανάμειξη του ίδιου και του Κωμικού στο Βιετνάμ, την έναρξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας του Οζυμανδία. Γενικά είναι ένα όμορφα σκηνοθετημένο κεφάλαιο με στόχο να μας μεταδώσει το αίσθημα ματαιότητας και μοναξιάς που συνοδεύει τις υπερδυνάμεις του Δρ. Μανχάταν και να καταλάβουμε ότι ο Μανχάταν δεν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη Γη, ούτε αιφνιδιάστηκε στην συνέντευξη, απλά αυτή ήταν η πορεία των γεγονότων.
Πέμπτο κεφάλαιο
Είναι ένα κεφάλαιο όπου κυριαρχεί η συμμετρία, όπως φαίνεται και από τον τίτλο του.
Ξεκινάμε με τον Ρόρσαχ να επισκέπτεται τον Μολώχ για να μάθει αν έχει σχέση με την επίθεση διασυρμού στον Δρ. Μανχάταν. Δεν έχει
Οι δυο αστυνομικοί που διεξήγαγαν με υποδειγματική ευσυνειδησία την έρευνα για τον φόνο του Κωμικού στο πρώτο κεφάλαιο αντιμετωπίζουν την υπόθεση ενός πολίτη που πανικόβλητος από τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο σκότωσε την οικογένειά του και αυτοκτόνησε.
Κάτοικοι της Νέας Υόρκης σκέφτονται να φύγουν για την επαρχία ενώ ο τύπος με το κόμικ διαβάζει με πάθος την συνέχεια.
Η 10η σελίδα με τον Νάιτ Όουλ ΙΙ και την Λόρυ να συζητούν είναι τέλεια σχεδιασμένη με τον καθρέφτη να παίζει δυναμικό ρόλο στην σκηνοθεσία της. Εδώ μαθαίνουμε ότι η αναχώρηση του Δρ. Μανχάταν από την Γη κάνει άχρηστη την Λόρυ οπότε διώχνεται από την βάση. Ο Μπούφος την καλεί να μείνει σπίτι του.
Γνωριμία με το σπίτι του Ρόρσαχ σε μια παρακμιακή γειτονιά και με την σπιτονοικοκυρά του που του θυμίζει την μητέρα του. Στους δρόμους επικρατεί παρακμή και άγχος, η ιστορία με τους πειρατές συνεχίζεται.
Απόπειρα δολοφονίας του Οζυμανδία. Ο επίδοξος δολοφόνος αυτοκτονεί.
Ξανά η συνέχεια της πειρατικής ιστορίας
Ξανά ο Ρόρσαχ στους δρόμους
Η Λόρυ και ο Μπούφος στο σπίτι του Μπούφου (κοιμούνται σε χωριστά δωμάτια)
Κάτοικοι της Νέας Υόρκης συζητάνει και ο μικρός διαβάζει το κόμικ
Οι αστυνομικοί συζητάνε για την υπόθεση δολοφονίας του Κωμικού και παίρνουν ένα τηλέφωνο καταγγελίας για τον Ρόρσαχ.
Ο Ρόρσαχ επισκέπτεται τον Μολώχ, τον βρίσκει δολοφονημένο και φτάνει η αστυνομία. Παρόλο που είναι έντονα αντίθετος με το ενδεχόμενο σύλληψής του, και εκφράζει δυναμικά την αντίθεσή του αυτή τελικά συλλαμβάνεται και η αφαίρεση της μάσκας μας αποκαλύπτει τον αναγνώστη της ακροδεξιάς εφημερίδας στο τρίτο κεφάλαιο.