Περιληψη:
Ο Ρορσακ ειναι τοσο ψυχακιας που στελνει τον ψυχιατρο για βρουβες!
Σε αυτο το τευχος εχουμε το origin story του Ρορσακ. Εχει πλακα που ο ψυχιατρος βαζει αντιμετωπο τον Ρορσακ με το τεστ Ρορσακ, απο το οποιο πηρε το ονομα του!
Γνωριζουμε την προβληματικη παιδικη ηλικια και την πορνη μανα του Ρορσακ. Σε προηγουμενες αναφορες σημειωνει οτι
η σπιτονοικοκυρα του τού θυμιζει τη μανα του, και την αντιπαθει (τη γνωρισαμε λιγο στο προηγουμενο τευχος, με κουτσουβελα διαφορων χρωματων). Αυτη μπορει να ειναι η αιτια και για τον
ασεξουαλισμο και αντισεξουαλισμο του Ρορσακ και την σταση του απεναντι στις γυναικες. Σε αλλο σημειο αναφερει οτι η εργασια του ηταν
δυσαρεστη καθοτι ειχε να κανει με γυναικεια ρουχα.
Μαθαινουμε οτι πισω απο τη "δημιουργια" του βρισκοταν η
Kitty Genovese, αφου η μασκα του ειναι απο ενα υφασμα-εφευρεση του Δρ. Μανχαταν για ενα φορεμα που δεν αγορασε η Genovese. Ο θανατος της το 1964 ειχε συγκλονισει την κοινη γνωμη καθοτι αναφορες ελεγαν οτι δολοφονηθηκε μερα, με πολλους μαρτυρες, οι οποιοι δεν τη βοηθησαν καθολου. Το περιστατικο αυτο ειχε ενδιαφερον οσον αφορα το ψυχολογικό φαινομενο του "
διαμερισμου της ευθυνης" (diffusion of responsibiliy) (δηλ. αν ειμαστε 100 ατομα και δουμε καποιο φονο, γιατι να πρεπει να ειμαι εγω αυτος που θα κανει τον ηρωα; Με αποτελεσμα να μη κανει κανενας τιποτα) και το "
φαινομενο του περαστικου" (bystander effect).
Βεβαια πρεπει να πουμε οτι μετα το περιστατικο, υπαρχουν ενδειξεις οτι οι συγκεκριμενες αναφορες για τη δολοφονια της Genovese δεν ειναι και τοσο ακριβεις, και προσφατα η New York Times παραδεχτηκε το λαθος.
Οπως και να εχει, το περιστατικο επηρρεασε πολυ τον Ρορσακ και τον εκανε να αντιληφθει οτι
η μαζα ειναι παθητικη, και πρεπει να παρει καποιος την κατασταση στα χερια του. Μια σκεψη που φανταζομαι εκαναν ολοι οι μασκοφοροι ηρωες.
Εχουμε διαφορα φλαςμπακ για γεγονοτα τα οποια ξεραμε, οπως τη συναντηση των Crimebusters (οπου αποκαλυπτει το
θαυμασμο του για τον Κωμικο), τη συνεργασια του με τον Μπουφο, και την αρνηση του να παραδοσει τη μασκα. Κυριως ομως εχουμε το περιστατικο που του αλλαξε τη ζωη και τον "τρελανε", με αποτελεσμα να υπαρχει μια διαφορα στην εμφανιση μεταξυ του Ρορ οπως ειναι τωρα και οπως ηταν στο φλαςμπακ των Crimebusters. Θυμιζω μια αναφορα του Κωμικου στο 2ο τευχος που λεει οτ ο Ρορ
τρελαθηκε μετα απο καποια απαγωγη.
Τα λογια του σε εκεινο το περιστατικο ειναι συγκλονιστικα και
μια ευγλωττη περιγραφη του υπαρξιακου μηδενισμου. Υπαρχει μονο το Τιποτα. Το νοημα της ζωης ειναι μια ψευδαισθηση που δημιουργειται επειδη κοιταμε αυτο το Κενο (γιατι οντως, αν κοιταζουμε μια επιφανεια για πολλη ωρα, θα νομιζουμε οτι υπαρχει ενα σχημα. Μου εχει τυχει πολλες φορες οταν κοιταζα τον τοιχο την ωρα του μαθηματος

). Αυτο πανω κατω ειναι και το φαινομενο με τα σχηματα Ρορσακ.
Εδω να αναφερω ενα trivia: τα ονοματα των σκυλιων,
Fred και
Barney, ειναι αναφορα στους Φλιντστοουνς
Ολο αυτο ομως ειναι απο την αφηγηματικη σκοπια του ψυχιατρου. Ενας
κομφορμιστης,
καλοζωισμενος οικογενειαρχης, ξεκιναει σαν ενας
θετικος ανθρωπος που του αρεσει να
βοηθαει τους ασθενεις του, αν και συναμα
φιλοδοξος, γιατι θελει να γραψει μια μελετη πανω στο
συνδρομο του μασκοφορου ηρωα. Στην αρχη ειναι αισιοδοξος μεχρι που τρωει μια ψυχρολουσια αντιμετωπιζοντας την ισχυρη προσωπικοτητα του Ρορσακ, και τελικα δεν εχει καμια αμυνα απεναντι στην αντικειμενικη Πραγματικοτητα. Στην αρχη παιρνει ενα μπουκαλι χαπιων, μετα δυο, και στο τελος γινονται τρια (παρατηρειστε οτι και
τα χαπια εχουν την υπογραφη του Veidt). Σε αυτο προστιθεται ο ψυχροπολεμικος τρομος, και βλεπουμε οτι ειναι και αυτος πελατης του περιπτερα στο πολυκοσμικο σταυροδρομι ενω βλεπει ενα απο τα γκραφιτι των πανκ.