Συνεχίζω με την παρουσίαση ορισμένων ακόμα βιβλίων με τις περισσότερες πωλήσεις για την χρονιά που πέρασε, αναφέροντας, πως σύμφωνα με πραγματοποιούμενες έρευνες προκύπτει ότι η ελληνική εκδοτική παραγωγή βαίνει μειούμενη, αφού πλέον οι εκδότες μειώνουν σημαντικά τους εκδιδόμενους τίτλους και κόβουν δραστικά τον αριθμό των μεταφράσεων. Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι ο κλάδος του βιβλίου που γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στραγγαλίζεται από την έλλειψη ρευστότητας. Στις εκδοτικές περικοπές υπάρχουν πάντως και εξαιρέσεις, δηλαδή το ελληνικό μυθιστόρημα αλλά και η ποίηση κυκλοφορούν σε μεγαλύτερους αριθμούς απ’ ότι παλαιότερα, κάποια βιβλία μάλιστα δείχνουν ότι και ποιοτικά η περσινή χρονιά ήταν πιο ενδιαφέρουσα από τις προηγούμενες. Είδωμεν!
Την χρονιά που πέρασε λοιπόν σημαντικές πωλήσεις έκανε και η ξένη αστυνομική λογοτεχνία. Πολύ καλά πάνε τα τρία βιβλία του Νορβηγού Τζο Νέσμπο από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο»: «Ο χιονάνθρωπος» (15.000 αντίτυπα), «Ο λυτρωτής» ( 13.000 αντίτυπα), και «Κυνηγοί κεφαλών» (12.000 αντίτυπα). Τα «Σε ζωντανή μετάδοση» και «Οικογενειακά μυστικά» της Καμίλα Λάκμεργκ (Μεταίχμιο) πούλησαν 10.000 και 12.000 αντίτυπα αντίστοιχα, ενώ η αγαπητή στο κοινό της αστυνομικής λογοτεχνίας Τζίλιαν Φλιν με «Το κορίτσι που εξαφανίστηκε» από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο» έφτασε τις 15.000 αντίτυπα.
Ο συγκεντρωτικός τόμος της «Τριλογίας του Βερολίνου» του Φίλιπ Κερ από τις εκδόσεις «Κέδρος» έφτασε τα 8.000 αντίτυπα, περίπου όσο και το «Κράτα τα μάτια σου κλειστά» του Τζον Βέρντον από τις εκδόσεις «Διόπτρα». Η «Υπόθεση Jacob» του Λάντεϊ Γουίλιαμ από τις ίδιες εκδόσεις τις 6.000 αντίτυπα.
Από τις εκδόσεις «Καστανιώτη» είχαμε ακόμα:
«Μια άψογη δολοφονία» της Π. Ντ. Τζέιμς (6.600)
«Κλεμμένος ουρανός» του Αντρέα Καμιλέρι (6.000)
«Εξίσωση θανάτου» του Γιασμίνα Χάντρα στα 5.500 αντίτυπα, όπως και το «Ρέκβιεμ για τη γυάλινη πολιτεία» της Ντόνα Λεόν.
Στα ίδια επίπεδα κινήθηκε και το μαθηματικό θρίλερ του Λέοναρντ Ρόουζεν «Όλα κραυγάζουν Χάος» (αυτό πρέπει να παρουσιάζει ενδιαφέρον και το έχω στα υπ’ όψιν), ενώ το μυθιστόρημα κατασκοπείας «Η ώρα των κατασκόπων» του Τζον Λε Καρέ πούλησε 6.000 αντίτυπα.
Στην αντίστοιχη εγχώρια λογοτεχνία το καινούργιο αστυνομικό του Πέτρου Μάρκαρη «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία» από τις εκδόσεις «Γαβριηλίδης» πούλησε σε ελάχιστες εβδομάδες 25.000 αντίτυπα, ενώ και η «Περαίωση», το δεύτερο βιβλίο της «Τριλογίας της Κρίσεως» πούλησε άλλα 10.000 αντίτυπα εφέτος.
Το «Εκ Πειραιώς» του Διονύση Χαριτόπουλου (Τόπος) στα 11.500 αντίτυπα. Το «Φως εξ' Ανατολών» του Ευάγγελου Μαυρουδή (Κέδρος) πούλησε 10.000 αντίτυπα. Το «Φίλμ νουάρ» (Ψυχογιός) πάνω από 12.000 αντίτυπα, όσο περίπου και η «Ασυνήθιστη πρόταση» του Γιώργου Πολυράκη από τις ίδιες εκδόσεις. Πάνω από 10.000 έχει πουλήσει έως τώρα και ο «Γιός του Δασκάλου» του Γιάννη Ξανθούλη(Διόπτρα), ενώ το «Χορεύουν οι ελέφαντες» της Σοφίας Νικολαΐδου(Μεταίχμιο), και τα «Ζαφειρένια μάτια» της Σοφίας Ηλιάδου από τις ίδιες εκδόσεις περί τα 5.000 αντίτυπα, όπως και το μυθιστόρημα του Θοδωρή Καλιφατίδη «Τα περασμένα δεν είναι όνειρα» (Γαβριηλίδης).
Το συλλογικό αστυνομικό «Η επιστροφή του αστυνόμου Μπέκα» (Καστανιώτης) πούλησε 8.000 αντίτυπα, ενώ σε αυτά τα επίπεδα κινείται και ο «13ος επιβάτης» του Γιάννη Μαρή (Άγρα).
Τα ιστορικά μυθιστορήματα «Η τελευταία αυτοκράτειρα του Βυζαντίου» του Θάνου Κονδύλη (Ψυχογιός), και το «Στην Αλεξάνδρεια ζάχαρη και στο Μισίρι ρύζι» της Έλεν – Έλλης Γκιάλη (Κέδρος) περί τα 7.500 και 6.000 αντίτυπα αντίστοιχα.
Ενδεικτικά αναφέρω ακόμα και τα κάτωθι:
• «Ένας ξαφνικός θάνατος» (Ψυχογιός) της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ (17.000)
• «Τελευταίας μαύρης γάτας» (Ελληνικά Γράμματα) του Ευγένιου Τριβιζά (12.000)
• «Χόμπιτ» (Κέδρος) του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν ( 12.000)
• «Κληρονομιά» (Πατάκης) του Κρίστοφερ Παολίνι (13.000), ενώ ολόκληρη η ομώνυμη τετραλογία έχει φτάσει στα 100.000.
• «Εγώ ο Ζάχος Ζάχαρης» (Καστανιώτης) της Λένας Διβάνη με εικονογράφηση Αλέκου Παπαδάτου (11.000)
...και πολλά άλλα ακόμα!
Επίσης στα μη μυθοπλαστικά βιβλία στις κορυφαίες θέσεις είναι ο «Παγκόσμιος Μινώταυρος» του Γιάννη Βαρουφάκη (οι εκδόσεις «Λιβάνη» δεν δίνουν στοιχεία), όπως επίσης και τα δύο βιβλία του Στέλιου Ράμφου στις εκδόσεις «Αρμός»: «Time out» και «Η λογική της παράνοιας».
Αυτά τα ολίγα για φέτος!
Την χρονιά που πέρασε λοιπόν σημαντικές πωλήσεις έκανε και η ξένη αστυνομική λογοτεχνία. Πολύ καλά πάνε τα τρία βιβλία του Νορβηγού Τζο Νέσμπο από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο»: «Ο χιονάνθρωπος» (15.000 αντίτυπα), «Ο λυτρωτής» ( 13.000 αντίτυπα), και «Κυνηγοί κεφαλών» (12.000 αντίτυπα). Τα «Σε ζωντανή μετάδοση» και «Οικογενειακά μυστικά» της Καμίλα Λάκμεργκ (Μεταίχμιο) πούλησαν 10.000 και 12.000 αντίτυπα αντίστοιχα, ενώ η αγαπητή στο κοινό της αστυνομικής λογοτεχνίας Τζίλιαν Φλιν με «Το κορίτσι που εξαφανίστηκε» από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο» έφτασε τις 15.000 αντίτυπα.
Ο συγκεντρωτικός τόμος της «Τριλογίας του Βερολίνου» του Φίλιπ Κερ από τις εκδόσεις «Κέδρος» έφτασε τα 8.000 αντίτυπα, περίπου όσο και το «Κράτα τα μάτια σου κλειστά» του Τζον Βέρντον από τις εκδόσεις «Διόπτρα». Η «Υπόθεση Jacob» του Λάντεϊ Γουίλιαμ από τις ίδιες εκδόσεις τις 6.000 αντίτυπα.
Από τις εκδόσεις «Καστανιώτη» είχαμε ακόμα:
«Μια άψογη δολοφονία» της Π. Ντ. Τζέιμς (6.600)
«Κλεμμένος ουρανός» του Αντρέα Καμιλέρι (6.000)
«Εξίσωση θανάτου» του Γιασμίνα Χάντρα στα 5.500 αντίτυπα, όπως και το «Ρέκβιεμ για τη γυάλινη πολιτεία» της Ντόνα Λεόν.
Στα ίδια επίπεδα κινήθηκε και το μαθηματικό θρίλερ του Λέοναρντ Ρόουζεν «Όλα κραυγάζουν Χάος» (αυτό πρέπει να παρουσιάζει ενδιαφέρον και το έχω στα υπ’ όψιν), ενώ το μυθιστόρημα κατασκοπείας «Η ώρα των κατασκόπων» του Τζον Λε Καρέ πούλησε 6.000 αντίτυπα.
Στην αντίστοιχη εγχώρια λογοτεχνία το καινούργιο αστυνομικό του Πέτρου Μάρκαρη «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία» από τις εκδόσεις «Γαβριηλίδης» πούλησε σε ελάχιστες εβδομάδες 25.000 αντίτυπα, ενώ και η «Περαίωση», το δεύτερο βιβλίο της «Τριλογίας της Κρίσεως» πούλησε άλλα 10.000 αντίτυπα εφέτος.
Το «Εκ Πειραιώς» του Διονύση Χαριτόπουλου (Τόπος) στα 11.500 αντίτυπα. Το «Φως εξ' Ανατολών» του Ευάγγελου Μαυρουδή (Κέδρος) πούλησε 10.000 αντίτυπα. Το «Φίλμ νουάρ» (Ψυχογιός) πάνω από 12.000 αντίτυπα, όσο περίπου και η «Ασυνήθιστη πρόταση» του Γιώργου Πολυράκη από τις ίδιες εκδόσεις. Πάνω από 10.000 έχει πουλήσει έως τώρα και ο «Γιός του Δασκάλου» του Γιάννη Ξανθούλη(Διόπτρα), ενώ το «Χορεύουν οι ελέφαντες» της Σοφίας Νικολαΐδου(Μεταίχμιο), και τα «Ζαφειρένια μάτια» της Σοφίας Ηλιάδου από τις ίδιες εκδόσεις περί τα 5.000 αντίτυπα, όπως και το μυθιστόρημα του Θοδωρή Καλιφατίδη «Τα περασμένα δεν είναι όνειρα» (Γαβριηλίδης).
Το συλλογικό αστυνομικό «Η επιστροφή του αστυνόμου Μπέκα» (Καστανιώτης) πούλησε 8.000 αντίτυπα, ενώ σε αυτά τα επίπεδα κινείται και ο «13ος επιβάτης» του Γιάννη Μαρή (Άγρα).
Τα ιστορικά μυθιστορήματα «Η τελευταία αυτοκράτειρα του Βυζαντίου» του Θάνου Κονδύλη (Ψυχογιός), και το «Στην Αλεξάνδρεια ζάχαρη και στο Μισίρι ρύζι» της Έλεν – Έλλης Γκιάλη (Κέδρος) περί τα 7.500 και 6.000 αντίτυπα αντίστοιχα.
Ενδεικτικά αναφέρω ακόμα και τα κάτωθι:
• «Ένας ξαφνικός θάνατος» (Ψυχογιός) της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ (17.000)
• «Τελευταίας μαύρης γάτας» (Ελληνικά Γράμματα) του Ευγένιου Τριβιζά (12.000)
• «Χόμπιτ» (Κέδρος) του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν ( 12.000)
• «Κληρονομιά» (Πατάκης) του Κρίστοφερ Παολίνι (13.000), ενώ ολόκληρη η ομώνυμη τετραλογία έχει φτάσει στα 100.000.
• «Εγώ ο Ζάχος Ζάχαρης» (Καστανιώτης) της Λένας Διβάνη με εικονογράφηση Αλέκου Παπαδάτου (11.000)
...και πολλά άλλα ακόμα!
Επίσης στα μη μυθοπλαστικά βιβλία στις κορυφαίες θέσεις είναι ο «Παγκόσμιος Μινώταυρος» του Γιάννη Βαρουφάκη (οι εκδόσεις «Λιβάνη» δεν δίνουν στοιχεία), όπως επίσης και τα δύο βιβλία του Στέλιου Ράμφου στις εκδόσεις «Αρμός»: «Time out» και «Η λογική της παράνοιας».
Αυτά τα ολίγα για φέτος!
Last edited: