Το εγχώριο top ten του 2012

Συνεχίζω με την παρουσίαση ορισμένων ακόμα βιβλίων με τις περισσότερες πωλήσεις για την χρονιά που πέρασε, αναφέροντας, πως σύμφωνα με πραγματοποιούμενες έρευνες προκύπτει ότι η ελληνική εκδοτική παραγωγή βαίνει μειούμενη, αφού πλέον οι εκδότες μειώνουν σημαντικά τους εκδιδόμενους τίτλους και κόβουν δραστικά τον αριθμό των μεταφράσεων. Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι ο κλάδος του βιβλίου που γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στραγγαλίζεται από την έλλειψη ρευστότητας. Στις εκδοτικές περικοπές υπάρχουν πάντως και εξαιρέσεις, δηλαδή το ελληνικό μυθιστόρημα αλλά και η ποίηση κυκλοφορούν σε μεγαλύτερους αριθμούς απ’ ότι παλαιότερα, κάποια βιβλία μάλιστα δείχνουν ότι και ποιοτικά η περσινή χρονιά ήταν πιο ενδιαφέρουσα από τις προηγούμενες. Είδωμεν!

Την χρονιά που πέρασε λοιπόν σημαντικές πωλήσεις έκανε και η ξένη αστυνομική λογοτεχνία. Πολύ καλά πάνε τα τρία βιβλία του Νορβηγού Τζο Νέσμπο από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο»: «Ο χιονάνθρωπος» (15.000 αντίτυπα), «Ο λυτρωτής» ( 13.000 αντίτυπα), και «Κυνηγοί κεφαλών» (12.000 αντίτυπα). Τα «Σε ζωντανή μετάδοση» και «Οικογενειακά μυστικά» της Καμίλα Λάκμεργκ (Μεταίχμιο) πούλησαν 10.000 και 12.000 αντίτυπα αντίστοιχα, ενώ η αγαπητή στο κοινό της αστυνομικής λογοτεχνίας Τζίλιαν Φλιν με «Το κορίτσι που εξαφανίστηκε» από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο» έφτασε τις 15.000 αντίτυπα.

Ο συγκεντρωτικός τόμος της «Τριλογίας του Βερολίνου» του Φίλιπ Κερ από τις εκδόσεις «Κέδρος» έφτασε τα 8.000 αντίτυπα, περίπου όσο και το «Κράτα τα μάτια σου κλειστά» του Τζον Βέρντον από τις εκδόσεις «Διόπτρα». Η «Υπόθεση Jacob» του Λάντεϊ Γουίλιαμ από τις ίδιες εκδόσεις τις 6.000 αντίτυπα.

Από τις εκδόσεις «Καστανιώτη» είχαμε ακόμα:

«Μια άψογη δολοφονία» της Π. Ντ. Τζέιμς (6.600)
«Κλεμμένος ουρανός» του Αντρέα Καμιλέρι (6.000)
«Εξίσωση θανάτου» του Γιασμίνα Χάντρα στα 5.500 αντίτυπα, όπως και το «Ρέκβιεμ για τη γυάλινη πολιτεία» της Ντόνα Λεόν.
Στα ίδια επίπεδα κινήθηκε και το μαθηματικό θρίλερ του Λέοναρντ Ρόουζεν «Όλα κραυγάζουν Χάος» (αυτό πρέπει να παρουσιάζει ενδιαφέρον και το έχω στα υπ’ όψιν), ενώ το μυθιστόρημα κατασκοπείας «Η ώρα των κατασκόπων» του Τζον Λε Καρέ πούλησε 6.000 αντίτυπα.

Στην αντίστοιχη εγχώρια λογοτεχνία το καινούργιο αστυνομικό του Πέτρου Μάρκαρη «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία» από τις εκδόσεις «Γαβριηλίδης» πούλησε σε ελάχιστες εβδομάδες 25.000 αντίτυπα, ενώ και η «Περαίωση», το δεύτερο βιβλίο της «Τριλογίας της Κρίσεως» πούλησε άλλα 10.000 αντίτυπα εφέτος.

Το «Εκ Πειραιώς» του Διονύση Χαριτόπουλου (Τόπος) στα 11.500 αντίτυπα. Το «Φως εξ' Ανατολών» του Ευάγγελου Μαυρουδή (Κέδρος) πούλησε 10.000 αντίτυπα. Το «Φίλμ νουάρ» (Ψυχογιός) πάνω από 12.000 αντίτυπα, όσο περίπου και η «Ασυνήθιστη πρόταση» του Γιώργου Πολυράκη από τις ίδιες εκδόσεις. Πάνω από 10.000 έχει πουλήσει έως τώρα και ο «Γιός του Δασκάλου» του Γιάννη Ξανθούλη(Διόπτρα), ενώ το «Χορεύουν οι ελέφαντες» της Σοφίας Νικολαΐδου(Μεταίχμιο), και τα «Ζαφειρένια μάτια» της Σοφίας Ηλιάδου από τις ίδιες εκδόσεις περί τα 5.000 αντίτυπα, όπως και το μυθιστόρημα του Θοδωρή Καλιφατίδη «Τα περασμένα δεν είναι όνειρα» (Γαβριηλίδης).
Το συλλογικό αστυνομικό «Η επιστροφή του αστυνόμου Μπέκα» (Καστανιώτης) πούλησε 8.000 αντίτυπα, ενώ σε αυτά τα επίπεδα κινείται και ο «13ος επιβάτης» του Γιάννη Μαρή (Άγρα).

Τα ιστορικά μυθιστορήματα «Η τελευταία αυτοκράτειρα του Βυζαντίου» του Θάνου Κονδύλη (Ψυχογιός), και το «Στην Αλεξάνδρεια ζάχαρη και στο Μισίρι ρύζι» της Έλεν – Έλλης Γκιάλη (Κέδρος) περί τα 7.500 και 6.000 αντίτυπα αντίστοιχα.

Ενδεικτικά αναφέρω ακόμα και τα κάτωθι:

• «Ένας ξαφνικός θάνατος» (Ψυχογιός) της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ (17.000)
• «Τελευταίας μαύρης γάτας» (Ελληνικά Γράμματα) του Ευγένιου Τριβιζά (12.000)
• «Χόμπιτ» (Κέδρος) του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν ( 12.000)
• «Κληρονομιά» (Πατάκης) του Κρίστοφερ Παολίνι (13.000), ενώ ολόκληρη η ομώνυμη τετραλογία έχει φτάσει στα 100.000.
• «Εγώ ο Ζάχος Ζάχαρης» (Καστανιώτης) της Λένας Διβάνη με εικονογράφηση Αλέκου Παπαδάτου (11.000)
...και πολλά άλλα ακόμα!

Επίσης στα μη μυθοπλαστικά βιβλία στις κορυφαίες θέσεις είναι ο «Παγκόσμιος Μινώταυρος» του Γιάννη Βαρουφάκη (οι εκδόσεις «Λιβάνη» δεν δίνουν στοιχεία), όπως επίσης και τα δύο βιβλία του Στέλιου Ράμφου στις εκδόσεις «Αρμός»: «Time out» και «Η λογική της παράνοιας».

Αυτά τα ολίγα για φέτος! :)
 
Last edited:
Από τις κουκίδες όλα τα έχω εκτός από τον Ζάχο Ζάχαρη, που όμως το είχα σκεφτεί να τον πάρω γιατί είχε αστείο όνομα!
 
Ας δούμε το θέμα από μία άλλη σκοπιά, αυτήν της ηλικίας. Οπως έδειξε σχετική δημοσκόπηση, τα μέλη της Λέσχης μας είναι κατά πλειοψηφία νεαρά, κάτω των 40 ετών. Αυτό δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την περιέργεια για ό,τι καινούριο, αλλά και το ενδιαφέρον για τα ερωτικά/ σεξουαλικά/ συναισθηματικά θέματα. Ημουν κι εγώ αδηφάγος αναγνώστρια και καταβρόχθιζα τέτοια αναγνώσματα, από ξενέρωτα Αρλεκιν (νεαρές και άβγαλτες πωλήτριες/ νοσοκόμες/ γραμματείς ερωτεύονται το ώριμο αφεντικό με το θεληματικό πηγούνι, κατατροπώνουν την κοσμοπολίτισσα αντίζηλο και τον παντρεύονται) μέχρι Ξαβιέρα (call me madame)Χολάντερ και "Ιστορία της Ο". Εννοείται ότι δεν υπήρχε best seller που να μην είχα διαβάσει πρώτη και καλύτερη. Μεγαλώνοντας, άρχισα να γίνομαι επιλεκτική και να διαλέγω όλο και δυσκολότερα θέματα, που απαιτούν συγκέντρωση και διεγείρουν τη σκέψη. Δεν διανοούμαι να ασχοληθώ με ευπώλητα και ελαφρά βιβλία. Πιστεύω ότι όλοι εσείς που αγαπάτε το διάβασμα, θα φτάσετε εκ των πραγμάτων εκεί συν τω χρόνω.
 
Πάντως στην ξένη λογοτεχνία σκίζουν τα αστυνομικά ε?Το καλοκαίρι διάβασα τόσα πολλά Σκανδιναβικά που έτσι και επισκεφθώ το Όσλο θα το περπατώ με κλειστά μάτια!:χαχαχα:
 
Ο απολογισμός της χρονιάς που μας πέρασε στην εγχώρια εκδοτική βιομηχανία, κοινώς τα δέκα εμπορικότερα λογοτεχνικά έργα για το 2012 είναι ο κάτωθι:


Στο Νο 1 με 95.000 πωλήσεις - για μαντέψτε - το μυθιστόρημα του Ε.Λ. Τζέιμς "Πενήντα αποχρώσεις του γκρί" - σωστά μαντέψατε - από τις εκδόσεις "Πατάκης"

Στην θέση ακολουθεί με 90.000 πωλήσεις το μυθιστόρημα της Λένας Μαντά "Όσο αντέχει η ψυχή" από τις εκδόσεις "Ψυχογιός"

Στο Νο 3 - για μαντέψτε και πάλι - το μυθιστόρημα του Ε.Λ. Τζέιμς "Πενήντα πιο σκοτεινές αποχρώσεις του γκρί" απο τις εκδόσεις "Πατάκη" με 53.000 πωλήσεις

Στο Νο 4 - και όμως ναι - με 50.000 πωλήσεις, το μυθιστόρημα της Χρυσηίδας Δημουλίδου "Οι τρείς υποσχέσεις" από τις εκδόσεις "Ψυχογιός"

Στο Νο 5 ακολουθεί με 46.000 πωλήσεις, η Καίτη Οικονόμου με το μυθιστόρημα "Έρωτας πόλεμος" από τον "Ψυχογιό"

Στην θέση - για ξαναμαντέψτε - το μυθιστόρημα του Ε.Λ. Τζέιμς "Πενήντα αποχρώσεις του γκρί, η απελευθέρωση" (επιτέλους), απο τις εκδόσεις "Πατάκη" με 40.000 πωλήσεις

Στο Νο 7 το μυθιστόρημα του Ρόμπερτ ντε Μπορντ με 37.500 πωλήσεις, "Βάτραχος στο ντιβάνι" από τις εκδόσεις "Καλέντη"

Ακολουθεί στην 8η θέση με 35.000 πωλήσεις, η Μαρία Τζιρίτα με το "Η γυναίκα που ήξερε μόνο ν' αγαπάει" από τις εκδόσεις "Ψυχογιός"

Στην 9η θέση με 28.000 πωλήσεις, η αγαπητή μας Αγγελική Νικολούλη με το μυθιστόρημα της "Ονειρεύτηκα τον δολοφόνο σου" από τον "Καστανιώτη" και

Στο Νο 10 με επίσης 28.000 πωλήσεις, η Ρένα Ρώσση - Ζαΐρη με το μυθιστόρημα "Μικροί άγγελοι" και αυτό από τις εκδόσεις "Ψυχογιός"

(Ως φαίνεται λοιπόν στην χώρα μας, το σοφτ πορνό σώζει, και η καθιερωμένη μπεστσελερίστρια της τελευταίας δεκαετίας Λένα Μαντά, ψυχαγωγεί)! :)
Κοιτα ,ολα θεμιτα ειναι κ η ζωη εχεις πολλες πτυχες.Κ την ενδοσκοπηση κ τη φιλοσοφια κ την ηθικη κ την πολιτικη, κ το αισθησιακο,το πιο ευτελες,το πιο αστειο κλπ...Ετσι κ τα αναγνωσματα-καθενα καλυπτει αλλες πλευρες κ διαφορετικες αναγκες του νου κ της ψυχης.

Καθε ειδος χρειαζεται γιατι φωτιζει ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ αυτου που λεμε στην ολοτητα του,Ανθρωπο!!Οχι μονο η φιλοσοφια ουτε μονο το πιο λαιτ.Σε καθε ειδος ομως υπαρχουν καλα κ αρνητικα δειγματα.Κ να σας πω.Εγω τον ΑΡΚΑ τον θεωρω διαχρονικο αριστουργημα.Καθολικο,διοτιο ολοι εχουν προσβαση στα νοηματα του εστω κι οχι στο ιδιο βαθοςΠρωτοτυπο-δυσκολα βρισκεις κατι σαν αυτον-στη δε χωρα μας ουτε κατα διανοια.....
Ανωτερο απο ο,τι ειναι στη δικη του κατηγορια πχ ο ΚΑΦΚΑ(υπαρχουν πολλα ανωτερα εργα απο του Καφκα στο πεδιο κ υφος που κινειται αυτος).!
Κοινωνικη σατιρα αριστης ποιοτητας ο ΑΡΚΑΣ,λοιπον.Γελας αλλα απο πικρια διοτι αυτο το γελιο π προκαλει ο ΑΡΚΑΣ ενεργοποιει νεκρωμενους θυλακες συνειδησης.

Ως προς την πιο λαιτ λογοτεχνια...Το ΕΡΩΤΑΣ ΣΑ ΒΡΟΧΗ της Μαντα ειναι μαλλον αδιαφορο βιβλιο.Το ΒΑΛΣ ΜΕ 12 ΘΕΟΥΣ της Μαντα παλι-ανεξαρτητα πως θα αποδοθει στην TV- ηταν ενα καλο δειγμα αυτου του πιο αναλαφρου ειδους.Εχει κι αλλα θετικα δειγματα το ειδος.Πχ την ΠΟΙΝΗ της ΕΡΣΗΣ ΤΣΟΥΚΑΡΑΚΗ.ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!!!!

Η την ΤΡΑΥΛΟΥ.Τρομερα τα ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ κ το ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΟ ΣΥΡΤΑΡΙ -πολυ μετριοτερο Η ΜΑΤΖΙΚΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ χωρις να το λες κακο.

Ομοιως οι ιστοριες της ΡΕΝΑΣ ΖΩΣΣΗ ΖΑΙΡΗ ειναι γεματες λυρισμο,ευαισθησια ,γλυκυτητα.Διδασκουν πραγματα .Σμιλευουν το συναισθημα του αναγνωστη.Οχι μονο τον ερωτα αλλα γενικοτερα την ανθρωπια.Κ αυτο κακως το υποτιμαμε.Εχουμε αποθεωσει τη νοηση και παραγκωνιζουμε την εννοια του Συναισθηματος.Αυτο ειναι το μεγα ζητουμενο ομως.Δε μας λειπει η μορφωση σημερα!!!Ουτε η γνωση.Η ηθικη κ οι αξιες λειπουν απο την εποχη μας.Ο αλτρουισμος η ενσυναισθηση...Το ονειρο κ το οραμα!!

Γιατι να ενοχοποιειται το πιο απλο...???Το απλο εχει κ ταπεινοτητα ενιοτε...

Εκτος αυτου,η χαλαρωση ειναι μια πρωταρχικη αναγκη ιδιως στις μερες μας.

βασικα αυτο που προβαλλει λιγουλακι απογοητευτικο ειναι η σχετικη μονομερεια της λιστας.Αλλα, αγορακια μου γλυκα, πριν κατακεραυνωσετε τη γυναικεια λογοτεχνια σκεφτειτε οτι τα νουμερα υπογραμμιζουν τη δικη σας ηχηρη αποχη απο τα αναγνωστικα δρωμενα μαλλον-χαχαχαχαχαχα!!!!
 
Last edited:

βασικα αυτο που προβαλλει λιγουλακι απογοητευτικο ειναι η σχετικη μονομερεια της λιστας.Αλλα, αγορακια μου γλυκα, πριν κατακεραυνωσετε τη γυναικεια λογοτεχνια σκεφτειτε οτι τα νουμερα υπογραμμιζουν τη δικη σας ηχηρη αποχη απο τα αναγνωστικα δρωμενα μαλλον-χαχαχαχαχαχα!!!!
Φαντίνα, εξήγησέ μου σε παρακαλώ, μια απορία που έχω εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πώς γίνεται οι γυναίκες να διαβάζουν περισσότερο (και αποδεδειγμένα) αλλά οι άντρες να γίνονται οι σπουδαιότεροι συγγραφείς και ποιητές (παρομοίως αποδεδειγμένα);

Σα να μου φαίνεται ότι όλη αυτή η συζήτηση και το τοπ τεν που μας έδειξε ο Ονειρευτής απαντούν στην απορία μου...
 
Last edited:
Από τις κουκίδες όλα τα έχω εκτός από τον Ζάχο Ζάχαρη, που όμως το είχα σκεφτεί να τον πάρω γιατί είχε αστείο όνομα!
Ήμουν σίγουρος επ' αυτού.:ναι: Η λέξη άλλωστε "ενδεικτικά" που εσκεμμένα χρησιμοποίησα υποδηλώνει πως έλαβα υπ' όψιν μου μέλη, για τα οποία έχω σχηματίσει κάποια γνώμη επί των αναγνωστικών προτιμήσεων τους. Αν είχε υποπέσει εις την αντίληψη μου πως υπάρχουν και μέλη που τους αρέσει η μαγειρική, θα συμπλήρωνα πως το βιβλίο του Τζέιμι Όλιβερ «30λεπτα γεύματα» από τις εκδόσεις "Διόπτρα" πλησίασε τα 13.000 αντίτυπα και του Βασίλη Καλλίδη «Η νέα ελληνική κουζίνα σε 88 συνταγές» από τις εκδόσεις "Πατάκη" έχει πουλήσει από τον Μάρτιο του 2012, 10.000 αντίτυπα. :μαναι:

(Η βιβλιοπαραγωγή μας, δόξα τω Θεό ακόμα καταφέρνει και καλύπτει τις ανάγκες μιας ευρείας γκάμας ενδιαφερόντων, εκ των οποίων το 40% περίπου επί του συνόλου είναι μεταφράσεις ξένων συγγραφέων). :)
 
Last edited:
Φαντίνα, εξήγησέ μου σε παρακαλώ, μια απορία που έχω και πάρα πολλά χρόνια. Πώς γίνεται οι γυναίκες να διαβάζουν περισσότερο (και αποδεδειγμένα) αλλά οι άντρες να γίνονται οι σπουδαιότεροι συγγραφείς και ποιητές (παρομοίως αποδεδειγμένα);

Σα να μου φαίνεται ότι όλη αυτή η συζήτηση και το τοπ τεν που μας έδειξε ο Ονειρευτής απαντούν στην απορία μου...
Δε σε καταλαβαινω αλλα δεν πειραζει.Καταρχην εγω ΑΣΤΕΙΖΟΜΑΙ κ ειναι εμφανεστατο.Ενα πειραγμα εκανα.Αλλα αν θες σοβαρη απ[αντηση θ σ πω μια σκεψη μου:

Ισως η γυναικα δεν εχει τοσο εντονη την αναγκη να Δημιουργησει Κατι, αφου ειναι εκ φυσεως Δημιουργος της ιδιας της Ζωης, διοτι γινεται Μητερα!!!Σιγουρα την εννοια της Συνεχειας την αισθανεται κ ο αντρας με την τεκνοποιια αλλα το Σωμα της Μητερας "χτιζει"το Νεο Ανθρωπο.Αγωνας εκεινης κ μονο ειναι να ερθει το νεο ανθρωπινο πλασμα στο φως.Αυτη ρισκαρει τη ζωη της την ιδια για να γεννηθει ο ανθρωπος κ να συνεχιστει ο κυκλος της ζωης.

Αν τ καλοσκεφτουμε της γυναικας η δραστηριοτητα απο τις πρωτες κοινωνιες στην αρχη υπηρξε δοσιμο κ Φροντιδα στο νεογεννητο κ τν αντρα-κυνηγο.Κ παντα η γυναικα καλειται να ειναι πιο περιποιητικη κ να μεριμνα.Ακομη κ το ιδιο της το σωμα το επιτασσει αυτο(θηλασμος)

Ο αντρας απο τη στιγμη της Γονιμοποιησης κ μετα ειναι Αμετοχος σε ολο αυτο το θαυμα της δημιουργιας.Ειναι ενα ελλειμμα αυτο.Γι αυτο το υποκαθιστα με ολα αυτα τα θαυματα π εχουμε δει του Πολιτισμου ο οποιος ειναι οντως Ανδροκρατουμενο πεδιο...Του αντρα η δημιουργικοτητα ομως σταθηκε παντα στραμμενη στη δικη του Αναδειξη - ειναι ξεκαθαρα ναρκισσιστικη διαδικασια.

Οι αντρες κατεχουν τη μεριδα του λεοντος σε ,τεχνες επιστημες κλπ διοτι αυτα ειναι υποκαταστατα αυτου του αρχεγονου μοτιβου δημιουργιας.Της Κυοφοριας κ Γεννησης.Που ειναι μηχανισμος της Φυσης ολης αλλα κ κυριο χαρακτηριστικο κ σκοπος του γυναικειου κορμιου απο αποψεως Φυσιολογιας.Προσομοιαζει αλλωστε κ η ολη διαδικασια εκπονησης οποιουδηποτε εργου με τη διαδικασια της Γεννας.

Ο,τι δημιουργει η γυναικα,λοιπον,σε τεχνη επιστημη ,γραμματα ειναι αποθεμα κ περισσεμα Δημιουργιας ,οχι πρωταρχικη αναγκη-ετσι πιστευω.

@Οσο για τν ΚΑΦΚΑ υπαρχουν αλλα εργα ανωτερο κ πιο προσιτα επισης που μιλουν κ για τη Συνειδηση ,για τις κοινωνικες δομες κ τη μικροαστικη ηθικη(ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΠΑΣ,ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΚΡΕΙ,ΥΠΟΓΕΙΟ,ΑΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΑΚΟ-σε αλλο στιλ βεβαια κλπ)
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
@Οσο για τν ΚΑΦΚΑ υπαρχουν αλλα εργα ανωτερο κ πιο προσιτα επισης που μιλουν κ για τη Συνειδηση ,για τις κοινωνικες δομες κ τη μικροαστικη ηθικη(ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΠΑΣ,ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΚΡΕΙ,ΥΠΟΓΕΙΟ,ΑΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΑΚΟ-σε αλλο στιλ βεβαια κλπ)
επ! μας έταξες ίδιο στιλ. Πάντως, δεν νομίζω πως ο Κάφκα μοιάζει σε οτιδήποτε με οποιοδήποτε από αυτά που αναφέρεις, μήτε σε ύφος μήτε σε περιεχόμενο. Τον Κάφκα μήτε οι κοινωνικές δομές τον απασχολούν, μήτε η μικροαστική ηθική είναι στο στόχαστρό του. Τίποτα από αυτά (τα παρεμπιπτόντως αγαπημένα) δεν είναι πάνω από τον Κάφκα, όπως και δεν είναι κάτω από τον Κάφκα γιατί απλά τίποτα από αυτά δεν μπορεί να σταθεί δίπλα στον Κάφκα.

Η ταπεινή μου άποψη.
:)
 
Κορίτσια που με παρακινείτε να ανοίξω καινούργιο νήμα, εδώ δεν είναι καλά; Είναι κι αυτό μια παράμετρος, στην οποία μας οδήγησε η κουβέντα. Τώρα, αν επιμένετε, από αύριο. Αυτή τη στιγμή είναι πολύ αργά για τη φαιά μου ουσία :ρ

Φαντίνα, δεν συμφωνώ ότι η γυναίκα επειδή δημιουργεί ζωή δεν επιθυμεί να δημιουργήσει κάτι άλλο. Πώς ας πούμε περηφανεύεται για τα φαγητά που φτιάχνει; Δημιουργία δεν είναι κι αυτό; Ή για τα πετσετάκια που πλέκει;

Και όταν λέω ότι το παρόν νήμα στην ουσία απαντάει στο ερώτημά μου, εννοώ ότι οι γυναίκες διαβάζουν λάιτ, οπότε επόμενο είναι να γράφουν και λάιτ. Και μιλάμε πάντα για την πλειοψηφία, όχι για μεμονωμένες περιπτώσεις.
 
Δεν ειπα πουθενα οτι ΚΑΙ η γυναικα δε δημιουργει.Αλλα ειναι Γεγονος αδιαφιλονικητο οτι στα επιτευγματα του Πολιτισμου υπερτερουν οι αντρες.Ε,εγω δεν το αποδιδω μοναχα σε ενδεχομενες καταπιεστικες δομες των κοινωνιων.Το αποδιδω στη φυση των πραγματων αν διαβασει κανεις προσεκτικα το ποστ μου.

Σκεψου το ομως...Αυτα ,που ευστοχα κ ανακλαστικα σ ηρθαν ως παραδειγματα γυναικειας δημιουργικοτητας δεν ειναι τυχαια.Ειναι φαγητο κ κεντηματα.Το πρωτο εχει ΑΜΕΣΟ κ συγκεκριμενο ΣΤΟΧΟ την Προσφορα,να ικανοποιησει μια στοιχειωδη -κι οχι απωτερη- αναγκη του Αλλου,συνηθως των προσφιλων προσωπων-Οικογενειας.Την τροφη.Αρα,οι... νοστιμιες θα αποδειξουν εμμεσα εστω οτι η γυναικα ειναι επιτυχημενη στο ρολο του να Φροντιζει.Τα δε πετσετακια θα ομορφυνουν αμεσα κ πρακτικα το περιβαλλον οπου συνηθεστερα ζει ο αντρας κ τα παιδια της.Η θα ειναι προικα σε καποια κορη δειγμα νοικοκυροσυνης=ικανοτητας να φροντιζει.
[/
 
Last edited:
Δεν αντιλέγω, αλλά οι ίδιες οι γυναίκες μας δείχνουν ότι η δημιουργία τις ενδιαφέρει γενικότερα. Οι γυναίκες γράφουν και μάλιστα πολύ. Αν μετρούσαμε τα νέα ονόματα συγγραφέων, ίσως και να υπερτερούσαν οι γυναίκες των αντρών. Πέραν αυτού, οι γυναίκες γράφουν μπεστ σέλλερ, ίσως σε μεγαλύτερη συχνότητα από τους άντρες (Ρόουλινγκ, Τζαίημς, Μέγιερ, Δημουλίδου, Μαντά, πριν λίγα χρόνια η Παπαθανασοπούλου). Αυτό όμως που βγαίνει σαν συμπέρασμα είναι ότι οι πιθανότητες να γράψει κανείς ένα έργο που θα αντέξει στο χρόνο, άρα ποιοτικό, γέρνουν προς τους άντρες (εδώ βέβαια η Ρόουλινγκ εξαιρείται).
 
Κατά την ταπεινή μου πάντως άποψη, μιας και αναφέρθηκε, ακόμα και στο μαγείρεμα οι καλύτεροι σεφ παγκοσμίως είναι άντρες! :μαναι:
 
Κάπου έχω διαβάσει για μια στατιστική που έγινε στην -πάλαι ποτέ- Σοβιετική Ενωση
λοτι τα κορίτσια στην μεγάλη τους πλειοψηφία δεν προτιμούσαν τις σπουδές που είχαν μαθηματικά δηλ τις πολυτεχνικές ενώ είχαν πλήρη ισότητα (υποτροφίες,κλπ) με τα αγόρια. Αυτά τα αποτελέσματα των ερευνών, τελικά τα απέδωσαν στη βιολογία δηλ στη Φύση.που δίνει τους ρόλους για τη δική της οικονομία...!Η γυναίκα είναι πολύ αδικημένη σε κάθε τομέα και σε κάθε της βήμα και αυτά τα περί Δημιουργίας τ'ακούω βερεσέ. Δουλεύει ασταμάτητα και αν διαμαρτυρηθεί θα τις φάει έστω και μεταφορικά.
 
Κατά την ταπεινή μου πάντως άποψη, μιας και αναφέρθηκε, ακόμα και στο μαγείρεμα οι καλύτεροι σεφ παγκοσμίως είναι άντρες! :μαναι:
Ναι αλλα στο σπιτι προτιμουν να τους μαγειρευει η γυναικα τους-χαχαχαχα!!!!Αλλωστε η συνθεση ενος Επαγγελματικου Πιατου εχει τη δικη της μυσταγωγια.Ειναι ενα εργο τεχνης-ιδιο μερακι-ενιοτε κ ιδια μοναξια τη διαπνεει...
Η υπεροχη των ανδρων σε επιτευγματα παντως δεν ειναι θεμα υπεροχης καποιου -ειναι ως επι το πλειστον ζητημα ψυχολογιας -ισως κ σες επιπεδο ασυνειδητου.Απο κει κ περα ΧΡΥΣΙΗΔΑ εννοειται κ η γυναικα ενδιαφερεται για τη δημιουργια.Απλως ισως η αναγκη της δεν ειναι τοσο επιτακτικη λογω του καταλυτικου βιωματος της Μητροτητας...Απο την αλλη ,σιγουρα στη γυναικεια απουσια απο Μεγιστα εργα πολιτισμου εχει το μεριδιο της κ η κοινωνικη καταπιεση.

@Θεωρω btw καπως αρνητικο οτι η κοινωνια αποθεωσε ενα εργο σαν της ΡΟΟΥΛΙΝΓΚ(sorry,Αλικακι μου).Ειδικοτερα μικρα παιδια.Θεωρω τα εθιζει σε πολλη ασχημια.Οργιαζουσα φαντασια,αχταρμας θρυλων,στοιχειων απο τον κοσμο της μαγειας...Τα θετικα μηνυματα ειναι ισχνα μπροστα σε τοση τερατολαγνεια,μπροστα σε τοσο σκοταδι.
Πειτε με πουριτανη-δε με νοιαζει.Αλλα εγω θα χαρω αν το παιδι μου απορριψει το ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ,εστω κ αν απο τον ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ προτιμησει τον πιο συγχρονο ΜΙΚΡΟ ΝΙΚΟΛΑ.
 
Κάπου έχω διαβάσει για μια στατιστική που έγινε στην -πάλαι ποτέ- Σοβιετική Ενωση
λοτι τα κορίτσια στην μεγάλη τους πλειοψηφία δεν προτιμούσαν τις σπουδές που είχαν μαθηματικά δηλ τις πολυτεχνικές ενώ είχαν πλήρη ισότητα (υποτροφίες,κλπ) με τα αγόρια. Αυτά τα αποτελέσματα των ερευνών, τελικά τα απέδωσαν στη βιολογία δηλ στη Φύση.
Συμφωνώ απολύτως επ' αυτού. Αποδεικνύεται επομένως σύμφωνα με μελέτες και στατιστικώς πως οι διαφορές οφείλονται καθαρά σε θέμα εγκεφάλου! :)

Ναι αλλα στο σπιτι προτιμουν να τους μαγειρευει η γυναικα τους-χαχαχαχα!!!!
Εγώ πάλι προτιμώ να μαγειρεύω, γιατί μου αρέσει η μαγειρική. Άλλωστε είναι γνωστό και το ανάλογο ρητό! :) :ντροπή:

Αλλωστε η συνθεση ενος Επαγγελματικου Πιατου εχει τη δικη της μυσταγωγια.Ειναι ενα εργο τεχνης-ιδιο μερακι-ενιοτε κ ιδια μοναξια τη διαπνεει...
Προσωπικά όταν προσκαλώ σε γεύμα κατ' οίκον μία κοπέλα η σύνθεση του πιάτου που σερβίρω δεν ανάγεται σε "επαγγελματικό" διατηρεί όμως όλα τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να το θεωρήσουν και "έργο τέχνης".
Συμφωνώ πάντως πως γενικά η μοναξιά προδιαθέτει την δημιουργία!
 
Last edited:

@Θεωρω btw καπως αρνητικο οτι η κοινωνια αποθεωσε ενα εργο σαν της ΡΟΟΥΛΙΝΓΚ(sorry,Αλικακι μου).Ειδικοτερα μικρα παιδια.Θεωρω τα εθιζει σε πολλη ασχημια.Οργιαζουσα φαντασια,αχταρμας θρυλων,στοιχειων απο τον κοσμο της μαγειας...Τα θετικα μηνυματα ειναι ισχνα μπροστα σε τοση τερατολαγνεια,μπροστα σε τοσο σκοταδι.
Πειτε με πουριτανη-δε με νοιαζει.Αλλα εγω θα χαρω αν το παιδι μου απορριψει το ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ,εστω κ αν απο τον ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ προτιμησει τον πιο συγχρονο ΜΙΚΡΟ ΝΙΚΟΛΑ.
Φαντίνα θα σου απαντήσω ως παιδί που μεγάλωσε κυριολεκτικά με το Χάρι Πότερ αφού τα βιβλία αλλά και οι ταινίες του ήταν πάνω κάτω στην ηλικία μου όταν εκδόθηκαν και προβλήθηκαν αντίστοιχα.
Όταν είχα διαβάσει το πρώτο βιβλίο απλά μαγεύτηκα. Δεν έχω λόγια να περιγράψω τη χαρά και γενικά τα συναισθήματα που μου πρόσφερε αυτό το βιβλίο. Για μένα ήταν μια φανταστική ανακάλυψη αυτός ο μαγικός κόσμος και τόσο ενθουσιασμό με κάποιο βιβλίο δεν έχω ξανανιώσει. Με συντρόφευσε στην παιδική και εφηβική μου ηλικία και μου πρόσφερε απίστευτες στιγμές.
Φαντάζομαι τα έχεις διαβάσει τα βιβλία για να μιλάς έτσι απλά ίσως δεν τα διάβασες στη σωστή ηλικία (εννοώ σαν παιδί συνομήλικο με τους πρωταγωνιστές για να ταυτιστείς μαζί τους). Και εγώ αν τα διάβαζα μεγαλύτερη ίσως να τα απέρριπτα ή απλά να αδιαφορούσα, δεν ξέρω.
Προσωπικά όμως λατρεύω τον κόσμο που έχει δημιουργήσει η Ρόουλινγκ! :γιούπι:
Και η οργιάζουσα φαντασία δεν νομίζω να είναι κάτι κακό :))
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Ειδικοτερα μικρα παιδια.Θεωρω τα εθιζει σε πολλη ασχημια.Οργιαζουσα φαντασια,αχταρμας θρυλων,στοιχειων απο τον κοσμο της μαγειας...Τα θετικα μηνυματα ειναι ισχνα μπροστα σε τοση τερατολαγνεια,μπροστα σε τοσο σκοταδι.
Για την Ιλιάδα και την Οδύσσεια μιλάς, είπαμε; :ρ
 

Ίζι

Κυρά των Σκιών
Κατά την ταπεινή μου πάντως άποψη, μιας και αναφέρθηκε, ακόμα και στο μαγείρεμα οι καλύτεροι σεφ παγκοσμίως είναι άντρες! :μαναι:
Ακόμα ένας ωραίος μύθος που αναπαράγεται κυρίως από άντρες που δεν ανέχονται να αισθάνονται κατώτεροι απ' τις γυναίκες έστω στα "επουσιώδη" όπως το μαγείρεμα! (δεν αναφέρομαι σ' εσένα Ονειρευτή). Οι καλύτεροι σεφ είναι άντρες γιατί οι περισσότεροι σεφ είναι άντρες. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους η πλειοψηφία αυτών που κάνουν τελικά καριέρα είναι άντρες. Όχι γιατί οι γυναίκες έχουν λιγότερες δυνατότητες, αλλά γιατί τις σταματούν οι κοινωνικές συνθήκες και η μητρότητα.
 
Top