Χρονολόγιο γεγονότων που προηγήθηκαν της τριλογίας του Γκίμπσον

Έκρινα απαραίτητο να συμπληρώσω εκ των υστέρων τις παρουσιάσεις των "Νευρομάντη", "Κόμη Μηδέν" και "Στον αστερισμό της Μόνα Λίζα" με μια καταγραφή των γεγονότων που οριοθετούν τη "μυθολογία Γκίμπσον", σε ό, τι τουλάχιστον αφορά τα έργα του μέχρι το "Εικονικό φως", το οποίο αποτελεί και μετάβαση σε μια ξεχωριστή περίοδο του συγγραφέα. Τα έργα της τριλογίας, μαζί με το "Θραύσματα από ένα ολογραφικό ρόδο", τον "Μνημονικό Τζόνι" και το "Burning Chrome" αλληλοσυνδέονται μέσω πολλών χαρακτήρων των οποίων η δράση ξετυλίγεται σ' ένα χρονικό παράθυρο μιας δεκαπενταετίας. Οι χρονολογίες είναι ενδεικτικές και κατά προσέγγιση

2000 – 2010

Ενώ οι διεθνείς εντάσεις και τα αποσχιστικά κινήματα σε διάφορα μέρη του κόσμου βρίσκονται σε έξαρση, κάνουν την εμφάνισή τους οι συσκευές «πρόσερ» οι οποίες επιτρέπουν στον χρήστη τους να βιώσει παλιότερες εμπειρίες τρίτων προσώπων. Παράλληλα, αναπτύσσεται τεχνολογία που επιτρέπει την απ ευθείας διασύνδεση εγκεφάλου και Η/Υ, μέσω ηλεκτροδίων και απουσία περιφερειακών συσκευών, τα λεγόμενα «Νευρικά Συστήματα Επικοινωνίας»

2010-2020

Το «πρόσερ» γίνεται ο πλέον διαδεδομένος τρόπος ψυχαγωγίας. Στην Ιαπωνία δημιουργείται ένα νέο προάστιο του Τόκιο, η Σίμπα, που κατακλύζεται από κλινικές με ειδίκευση στη νευροχειρουργική και τις εμφυτεύσεις. Οι μεγάλες πολυεθνικές, οι ζαϊμπάτσου, ελέγχουν πρακτικά την πολιτική και οικονομική ζωή παγκοσμίως, με το οργανωμένο έγκλημα της Γιακούζα να είναι στην πρώτη γραμμή.

2020 – 2030

Ένας συνδυασμός του υπάρχοντος Διαδικτύου και των Νευρικών Συστημάτων Επικοινωνίας δημιουργεί τη δομή της «Μήτρας», στην οποία οι τράπεζες δεδομένων των μεγάλων εταιριών αναπαριστώνται με φωτεινά γεωμετρικά στερεά, ενώ πλήθος από κλέφτες πληροφοριών αλωνίζουν το χώρο. Οι βάσεις δεδομένων προστατεύονται από τον λεγόμενο «Πάγο», δηλαδή από προγράμματα άμυνας κατά των εισβολέων που κατασκευάζουν Τεχνητές Νοημοσύνες (ΤΝ). Τα αντίμετρα των ΤΝ προκαλούν επιπλοκές στο νευρικό σύστημα των πειρατών της Μήτρας, που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στο βιολογικό τους θάνατο. Παράλληλα, η «Υπηρεσία Τούρινγκ», η ασφάλεια της Μήτρας, επιθεωρεί συστηματικά τις δυνατότητες των ΤΝ, προς αποφυγή της πιθανότητας να γίνουν περισσότερο ευφυείς από το επιτρεπόμενο όριο.

2040

Η Ελβετίδα Μαρί-Φρανς Τέσιερ και ο Αυστραλός σύζυγός της Τζος Χάρνες Άσπουλ δημιουργούν την επιχειρηματική φίρμα «Τέσιερ-Άσπουλ Α.Ε.» και εγκαινιάζουν την πρώτη λουτρόπολη σε τροχιά, το «Φρίσαϊντ»

2045

Μετά το τέλος μιας σύρραξης μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας, η παράνομη αγορά λογισμικού κατακλύζεται από παραλλαγές «παγοθραυστικών ιών» που χρησιμοποιήθηκαν από τους Αμερικανούς στην επιχείρηση «Σιωπηλή Γροθιά» κατά τη διάρκεια του πολέμου. Στην επιχείρηση έλαβε μέρος και ο Αρμιτάζ, σαν συνταγματάρχης των ΗΠΑ, πρόσωπο που θα συναντήσουμε σα μέλος μιας ομάδας κρούσης στον «Νευρομάντη». Την ίδια περίοδο, ο αγοραφοβικός Φιν, ένας κλεπταποδόχος παράνομου λογισμικού που θα συναντήσουμε επίσης στον «Νευρομάντη» όσο και στον «Κόμη Μηδέν», οργανώνει τις δραστηριότητές του γύρω από ένα κατάστημα που ανοίγει στο Μανχάταν και αποτελεί τόπο συνάντησης για τους πειρατές της Μήτρας.

2050

Ενώ οι επί πληρωμή ερωτικές συνευρέσεις αποκτούν άλλη διάσταση με τη νευρική αποκοπή των κοριτσιών (πόρνες-μαριονέτεςς) κατά τη διάρκεια του σεξ έτσι ώστε να ικανοποιούνται χωρίς αντιρρήσεις όλα τα βίτσια των πελατών, η Μαρί-Φρανς Τέσιερ φιλοδοξεί μέσω της κατασκευής δυο ΤΝ να επεκτείνει στο χρονικό άπειρο την ηγεμονία της επιχειρηματικής-οικογενειακής φατρίας της. Η μία από τις δυο ΤΝ, ο «Νευρομάντης», βρίσκεται στο Ρίο, και προορίζεται σαν «αποθηκευτικό μέσο» των συνειδήσεων των μελών της οικογένειας, ενώ η άλλη, ο Wintermute αναλαμβάνει το συντονισμό των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της φατρίας από τη Βέρνη. Προϋπόθεση για την επιτυχία του σχεδίου της Μαρί-Φρανς είναι να ξεφύγουν οι ΤΝ από τον έλεγχο της «Υπηρεσίας Τούρινγκ», έτσι ώστε να καταφέρουν αρχικά να συζευχθούν και σε τελική φάση να εξομοιωθούν απόλυτα με την υφή της Μήτρας. Ο Wintermute θα οργανώσει σε μερικά χρόνια μια ομάδα κρούσης για το σκοπό αυτό, με τα γεγονότα που θα διαδραματιστούν να αποτελούν τον καμβά του «Νευρομάντη».

Ο σύζυγος της Μαρί Φρανς έχει όμως τα δικά του σχέδια για τη διαιώνιση της οικογένειας, σχέδια που αφορούν στη διατήρηση των σωμάτων των μελών της οικογένειας με τη μέθοδο της Κρυονικής. Η διαφωνία του ζεύγους οδηγεί στη δολοφονία της Μαρί-Φρανς από τον άντρα της.

Η Μόλι Μίλλιονς, σαμουράι των δρόμων και πρώην πόρνη-μαριονέτα που προσφέρει πλέον υπηρεσίες σαν σωματοφύλακας ή και μισθοφόρος εκτελεστής, είναι στην τρέχουσα χρονική περίοδο σωματοφύλακας και ερωτική σύντροφος του «Μνημονικού Τζόνι», μεταφορέα πληροφοριών που τελικά εκτελείται από τη Γιακούζα. Θα τη συναντήσουμε σαν κεντρικό πρόσωπο τόσο στον «Νευρομάντη» όσο και στον «Κόμη Μηδέν».

2055

Ο Χένρι Ντόρσετ Κέϊς, (από τα βασικά πρόσωπα στον «Νευρομάντη» και μέλος της ομάδας κρούσης που θα δημιουργήσει αργότερα η ΤΝ της Βέρνης μαζί με τη Μόλλι Μίλλιονς, τον Αρμιτάζ και τον αγοραφοβικό Φιν), εκπαιδεύεται σαν αναβάτης της κονσόλας από τον Ντίξι «Φλάτλάϊν», πρώην αναβάτη που γλίτωσε τρεις φορές από εγκεφαλικό θάνατο κατά τη διάρκεια πειρατικών του επιδρομών στη Μήτρα. Σε μια από τις επιχειρήσεις που θα ακολουθήσουν, όντας πια μισθοφόρος ειδικευμένος στην κλοπή πληροφοριών, ο Κέϊς θα πουληθεί από τους εργοδότες του οι οποίοι θα καταστρέψουν το νευρικό του σύστημα με μια τοξίνη. Ο Κέις αρχίζει καριέρα λαθρέμπορου, αποφασισμένος ότι δεν πρόκειται να μπορέσει να ξανασυνδεθεί στη Μήτρα. Μέχρι που τον ανακαλύπτει ο Wintermute και αποφασίζει να τον συμπεριλάβει στην ομάδα που έχει σαν αποστολή τη σύζευξη των δυο ΤΝ…

Ακολουθεί η τριλογία...
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Μπραβο Λευτερη!!!! :πάνω: Εχω μανία με φανταστικα χρονολόγια και χρονοδιαγράμματα και ειναι κατι που κάνω στα πλαίσια σημειώσεων μου οταν πιανω μια "μυθολογία" :) με βοηθαει να σχηματισω μια οπτικη εικονα

Αν ημουν στη θεση σου θα το εγραφα στα Αγγλικα και θα το ανεβαζα καπου για να το μοιραστω, οπως πχ σε αυτο το wiki πανω στο συμπαν/μυθολογια του Γκιμπσον. Εκει μπορεις να βαλεις και υπερσυνδέσμους, δηλ εκει που λες οτι το 2040 δημιουργήθηκε το Freeside, μπορει καποιος να πατησει στη λεξη και να δει αρθρο για το Freeside.

Απορια: απο τα λιγα που εγω διαβασει απο Γκίμπσον, μου φαινεται πως αποφευγει να οριοθετησει τα εργα του χρονικα, και δε θυμαμαι να αναφερει πουθενα χρονολογιες. Οταν πχ διαβαζα το Νευρομαντη δε μου φανηκε οτι διαδραματιζεται στα 2050 (η σε οποιαδηποτε αλλη χρονολογια)

Και παλι μπραβο :)
 
Last edited:
Ευχαριστώ
Όντως, ο Γκίμπσον δεν κάνει λόγο πουθενά για χρονολογίες. Αυτές που έβαλα είναι καθαρά σχηματικές, χωρίς ιδιαίτερη σημασία. Είχα πάντως δυο αφετηρίες για να τις οριοθετήσω στο περίπου:

α) το "έτος - ορόσημο" 2000 σαν συμβατικό ξεκίνημα του μύθου (λόγω των συνειρμών που δημιουργούσε στους ανθρώπους της δεκαετίας του 80, όταν δηλαδή γράφτηκε ο 'Νευρομάντης")

β) την έμμεση αναφορά στην ηλικία του Τζος Χάρνες Άσπουλ σ' ένα απο τα επεισόδια του "Νευρομάντη", εκεί που βρίσκεται αντιμέτωπος με τη Μόλι Μίλλιονς. Τον υπολόγισα εβδομηνταπεντάρη εκεί, :) , οπότε ξετυλίγοντας το νήμα προς τα πίσω τοποθέτησα την κατασκευή του Φρίσαϊντ γύρω στα 2040.

Ουσιαστικά δηλαδή οι χρονολογήσεις είναι αυθαίρετες, αν και με βοήθησε επιπλέον η εικόνα του Τόκιο και του Μανχάταν, έτσι όπως περιγράφονται. Δε μου φάνηκαν και πολύ απομακρυσμένες χρονικά.

Ευχαριστώ και τη Νικόλ :)
 
Υποθετικό χρονολόγιο φαντασίας και Ζαϊμπάτσου;
Δεν κατάλαβα τίποτα.
Μπράβο κι από μένα, που δεν ξέρω γιατί έγραψα.
 
Top