Συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό σε αυτά που λες, ειδικά για τους ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
Κάποιοι εκδοτικοί οίκοι πχ Φανταστικός Κόσμος (πάντα θα το κράζω) εκμεταλλεύονται τις διαστάσεις ενός βιβλίου και το σπάνε στη μέση

.
Από την άλλη για τους συγγραφείς ό,τι και να λέμε εμείς που διαβάζουμε ένα βιβλίο (ανοίγει ορίζοντες, ταξιδεύουμε και μπλα μπλα) σκέψου ότι είναι δουλεία, και τις περισσότερες φορές ούτε καν η κύρια δουλεία τους. Οι Μάρτιν, Σάντερσον, Γκέιμαν, Κινγκ κτλ είναι απλά οι εξαιρέσεις στον κανόνα. Οπότε αν ο εκδοτικός ζητήσει θέλω τόσα βιβλία ο συγγραφέας τι θα πει; Όχι δε γράφω;
Πέρα από αυτό υπάρχουν σκηνικά που κάποια βιβλία γράφτηκαν με κάποιο είδος τέλους μόνο και μόνο γιατί οι εκδοτικοί δεν πίστευαν ότι θα κάνουν και τρελές πωλήσεις, άσχετα που ο συγγραφέας έλεγε εξαρχής για τριλογία, και μετά όταν είδαν τις πωλήσεις γράφτηκαν οι συνέχειες. Για αυτό πολλές φορές δε μας κολλάει κάτι στο βιβλίο. Αυτό που λέω συμβαίνει και ανάποδα. Να είναι τριλογία και τελικά να μη κάνει πωλήσεις και να μη βγάλουν το τελευταίο (ευτυχώς στο εξωτερικό γίνεται ελάχιστες φορές αυτό).
Για το Τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου, που λες και τη "βασικά" τριλογία να σημειώσω ότι δεν υπάρχει
βασική τριλογία

.
Κανένα arc των βασικών ηρώων δεν ολοκληρώνεται στο 3ο βιβλίο (εκτός ίσως από ένα). Είχε σκοπό να γράφει τριλογία, όπου στο 3ο βιβλίο θα έγραφε και ποιος κατέκτησε το θρόνο. Η μια πλοκή οδήγησε στην άλλη και έγινε "7λογία" και πήραμε 5λογία χωρίς πάλι με κάποιο ας πούμε τέλος, που θα βόλευε. Δε θα πω κάτι παραπάνω γιατί θα μπω σε
, αφού η σειρά και τα βιβλία ήδη είναι διαφορετικά από τον 4ο κύκλο.
Μια ή άλλη είτε διαβάσεις τα πρώτα 3 βιβλία είτε και τα 5 της σειράς πάλι η ιστορία ανολοκλήρωτη θα είναι, θα έχεις ερωτηματικά, θα κάνεις θεωρίες και στο τέλος θα δώσεις το τέλος που σου αρέσει στο μυαλό σου. Τα βιβλία αν τα κοιτάξουμε από τη λογοτεχνική πλευρά αποτελούν ένα σημαντικό σημείο αναφοράς στη λογοτεχνία του φανταστικού. Η γραφή, ο ρεαλισμός των βιβλίων και οι χαρακτήρες όπου ο καθένας έχει τη δική του φωνή και πολυπλοκότητα είναι αυτά που ξεχωρίζουν. Αν το κοιτάξουμε ως την παρακαταθήκη του συγγραφέα, είναι μια τρύπα στο νερό, αν στην περίπτωση δεν ολοκληρώσει τη σειρά (πιστεύω ότι ακόμα και αν καταστραφεί ο κόσμος θα συνεχίσουμε να κράζουμε αν δεν γράψει το τέλος).
Και κάπου εδώ θα κλείσω την έκθεση

ώστε να μην υποπέσω στα ταπεινά ένστικτα του κραξίματος

.