"Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ" στο θέατρο Πόλη



Το θεατρικό έργο Ποιος Φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ γράφτηκε το 1962 από τον Αμερικανό συγγραφέα Έντουαρντ Άλμπι, ο οποίος ενώ έχει γράψει πολλά ακόμα θεατρικά, το όνομά του έχει γίνει ευρέως γνωστό στο θεατρόφιλο κοινό κυρίως λόγω του συγκεκριμένου.

Πρόκειται με απλά λόγια για ένα αριστούργημα. Τα πρόσωπα του έργου αυτού είναι μονάχα τέσσερα, δύο παντρεμένα ζευγάρια, ένα μέσης ηλικίας και ένα νέο. Το έργο διαπραγματεύεται τη φθορά των σχέσεων αλλά και τα προσωπικά, ψυχικά τραύματα που κουβαλάει ο καθένας στις σχέσεις του με τους άλλους. Διαπραγματεύεται το πόσο μόνος μπορεί να είναι κανείς, ακόμα κι αν είναι με παρέα, ακόμα κι αν είναι με το έτερό του ήμισυ και μπεκροπίνει ως το πρωί. Διαπραγματεύεται τέλος την απύθμενη ανάγκη μας να μην είμαστε μόνοι μας, να έχουμε ένα στήριγμα, να έχουμε έναν ώμο που πάνω του μπορούμε να ακουμπήσουμε, κι ένα άτομο τόσο δικό μας, το οποίο να γνωρίζει τις πιο σκοτεινές πλευρές μας ακόμα καλύτερα και από μας τους ίδιους.

Το θέμα δεν είναι βέβαια και τόσο πρωτότυπο και όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές, αυτό που κάνει το συγκεκριμένο έργο αριστούργημα είναι ο τρόπος που δίνονται όλα αυτά. Στα μεγάλα ατού του εγώ θα έβαζα δύο πράγματα: πρώτα απ’ όλα τους εξαιρετικούς, γοργούς, κοφτούς, υπαινικτικούς, καθημερινούς, έξυπνους διαλόγους του, και δεύτερον, τον τρόπο με τον οποίο βηματάκι – βηματάκι ξετυλίγεται η πλοκή και αποκαλύπτονται στον θεατή οι προσωπικότητες των πρωταγωνιστών και κυρίως τα μυστικά που κρύβουν.

Το έργο παίζεται από πέρσι σε αθηναϊκή σκηνή και συγκεκριμένα στο θέατρο Πόλη στην πλατεία Βικτωρίας. Η σκηνοθεσία ανήκει στον Γιώργο Νανούρη και ερμηνευτές είναι ο Δάνης Κατρανίδης, η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, η Χρύσα Παππά και ο Παναγιώτης Εξαρχέας. Παρακολούθησα την παράσταση την Κυριακή που μας πέρασε. Ομολογώ ότι πήγα πολύ επιφυλακτικά, προσπαθώντας να μην έχω μεγάλες προσδοκίες (έχοντας δει την κινηματογραφική μεταφορά του έργου από τον Mike Nichols με πρωταγωνιστές την Elisabeth Taylor και τον Richard Burton είναι λογικό ο πήχης να ήταν ανεβασμένος).

Η παράσταση όχι μόνο δε με απογοήτευσε αλλά κατάφερε να μαγέψει όλους τους τυχερούς που είχαμε πάει να τη δούμε. Αξιοπρεπέστατη μεταφορά, υποδειγματικές ερμηνείες, ωραίο σκηνικό, μας αιχμαλώτισαν στα δίχτυα τους, για να μας αφήσουν στο τέλος σχεδόν όλους με τα μάτια να γυαλίζουν. Δεν ξέρω αν είναι η καλύτερη θεατρική παράσταση που είδα ποτέ μου, αλλά σίγουρα είναι μέσα στην πρώτη τριάδα.
 
Την συγκεκριμενη παρασταση δεν θα πηγαινα να την δω επειδη δεν με συγκινουν οι ηθοποιοι ειδικα ο Κατρανιδης.Φετος εχω παρακολουθησει μονο μια παρασταση και δεν θελω να την αναφερω γιατι θα πω ασχημα λογια αν και διαφημιζεται αρκετα ως πολυ καλη.Εχω δει ομως αρκετες περσινες που συνεχιζονται και την φετινη χρονια στις οποιες θα μπορουσα να σας τις προτεινω.

Εμεις οι θεατροφιλοι απαιτουμε εδω και τωρα το δικο μας νημα ωστε να παρουσιαζουμε,να προτεινουμε και να συζηταμε για το θεατρο!!!!!!!!!!
 
Ντοστό, ο Κατρανίδης ήταν άψογος, εκείνη που για μένα δεν ήταν τόσο άψογη, ήταν η Παπακωνσταντίνου. Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες, γιατί αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα, και το αποτέλεσμα, όπως είπα και παραπάνω, ήταν φοβερό. Άλλωστε, αυτό που χτύπησε σε μένα αρνητικά μπορεί να μην ενοχλήσει καθόλου κάποιον άλλον.

Για την τελευταία σου απαίτηση, μάλλον έχεις δίκιο. Θυμάμαι ότι το έχουν πει κι άλλα μέλη αυτό. Είναι κρίμα να μιλάμε για θέατρο στα διάφορα άσχετα.
 
Στο μεταξύ, κι εγώ αυτό μπήκα να γράψω. :)))) Πως είναι άδικο να υπάρχει υποφόρουμ για τηλεόραση και σινεμά αλλά όχι για θέατρο. Ίσως να μην είναι πολλοί όσοι παρακολουθούν συστηματικά παραστάσεις αλλά πιστεύω πως μια κριτική ενός μέλους με το οποίο ενδεχομένως να ταιριάζουμε στα γούστα, ίσως μας φέρει πιο κοντά σε αυτή την τέχνη που επιπλέον, συνδέεται άμεσα και με τη λογοτεχνία.

Πάντως Ντοστό θα πρότεινα να μοιραστείς τις εντυπώσεις σου. Άλλωστε το ότι δεν σου άρεσε δεν την ακυρώνει :))
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Για την τελευταία σου απαίτηση, μάλλον έχεις δίκιο. Θυμάμαι ότι το έχουν πει κι άλλα μέλη αυτό. Είναι κρίμα να μιλάμε για θέατρο στα διάφορα άσχετα.
Παιδιά, η Λέσχη του Βιβλιου έχει συγκεκριμένο θέμα και είναι στρατηγική απόφαση να παραμείνει διαχρονικά επικεντρωμένη στο θέμα της.

Ήδη το υποφόρουμ για το σινεμά ξέφυγε και απέκτησε την δική του οντότητα. Αυτός ήταν και ο λόγος που έφτιαξα το άλλο φόρουμ, μπας και εκτονωθεί η κίνηση προς τα εκεί ώστε να μην αλλοιωθεί εδώ ο θεματικός χαρακτήρας αυτού του φόρουμ. Δυστυχώς, το σχετικό υποφόρουμ συνεχίζει να μεγαλώνει και είναι θέμα υπό σκέψη εάν θα παραμείνει ως έχει τώρα.

Τουλάχιστον το θέατρο έχει κι άλλη διέξοδο καθώς τα θεατρικά έργα βασίζονται σε βιβλία και μέσα από αυτό το πρίσμα ταιριάζουν στην θεματική μας. Βέβαια, όχι εδώ στα Διάφορα Άσχετα. Θα κοιτάξω για μια σωστή θέση.
 
Με την Ταιυλορ την εχει δει κανείς την ταινία;:) ηταν λενε αξεπέραστη στον ρόλο ( και σε ομορφιά να συμπληρώσω εγώ):)
 
Με την Ταιυλορ την εχει δει κανείς την ταινία;:) ηταν λενε αξεπέραστη στον ρόλο ( και σε ομορφιά να συμπληρώσω εγώ):)
Αριάδνη, το λέω και παραπάνω ότι την έχω δει και την ταινία. Θα σου πω μονάχα ότι πριν την δω, δεν τρελαινόμουν καθόλου για την Ταίηλορ, για την ακρίβεια την έβρισκα ψιλοαδιάφορη. Ο ρόλος της και το παίξιμό της στην ταινία αυτή όμως ήταν τόσο καθηλωτικά, που με έκαναν να αναθεωρήσω.
 
παιδια εγω δεν μιλησα για υποφορουμ αλλα για νημα...Μπορουμε αν συμφωνει και ο φαρος να φτιαξουμε 2 νηματα...Στο ενα να κανουμε μονο παρουσιασεις παραστασεων με την προυποθεση οτι τις εχουμε δει οπως εκανε η Χρυσηιδα και σττο αλλο να συζηταμε για θεατρο.
 
"Υποφόρουμ" ονομάζουμε τις υποκατηγορίες, ας πούμε, σε ένα φόρουμ (τις θεματικές ενότητες, αν προτιμάς). Για παράδειγμα, τώρα βρισκόμαστε στο υποφόρουμ "διάφορα", όπου και έχουμε ανοίξει ένα νήμα για το θέατρο. Το αίτημα φαντάζομαι ότι είναι να ανοιχτεί ένα υποφόρουμ, όπου θα συζητάμε αποκλειστικά για το θέατρο. Αλλιώς νήματα ανοίγει ο καθένας όσα θέλει εδώ στα διάφορα.
 
Αυτο που λεω ειναι οτι δεν χρειαζεται να γινει ολοκληρη κατηγορια για θεατρο αλλα να γινει ενα νημα και εκει να συζηταμε αλλα πιο οργανωμενα απο οτι τωρα.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
Υπάρχει σχετικό νήμα που συζητάμε για τις τρέχουσες παραστάσεις που έχουμε δει. Πιστεύω όμως ότι παρουσιάσεις παραστάσεων, όπως έκανε τώρα η Χρυσηίδα, καλό είναι να γίνονται σε ξεχωριστό νήμα. Και βεβαίως, αν χρειαστεί, όπως είπε και ο Φαροφύλακας, θα μπορούσε να ανοιχτεί και ξεχωριστό υποφόρουμ για τις θεατρικές παραστάσεις.
 
Κι εγώ συμφωνώ και υπερψηφίζω να γίνει ένα υποφόρουμ για το θέατρο και αν δε με απατά η μνήμη το είχα προτείνει παλιότερα. Η συγκεκριμένη θεατρική παράσταση- κατά τη γνώμη μου- βασίζει την επιτυχία της στον τίτλο του έργου και μόνο, -το ίδιο όπως και η χολυγουντιανή ταινία εξάλλου, πάντως θα πάω μια και το λέει η Χρυς και είναι κοντά μου. Το θέμα με το ελληνικό θέατρο ήταν και είναι ...αλλά επιφυλάσσομαι όταν ανοίξει το υποφόρουμ:))
 
Αριάδνη, το λέω και παραπάνω ότι την έχω δει και την ταινία. Θα σου πω μονάχα ότι πριν την δω, δεν τρελαινόμουν καθόλου για την Ταίηλορ, για την ακρίβεια την έβρισκα ψιλοαδιάφορη. Ο ρόλος της και το παίξιμό της στην ταινία αυτή όμως ήταν τόσο καθηλωτικά, που με έκαναν να αναθεωρήσω.
Ναι Χρυς το λες στην παρουσιαση-και βλέπω πως παρ'όλο που ο πήχυς ήταν πολύ υψηλός σε κέρδισε και η θεατρική παράσταση-αυτό λέει πολλά:ναι:γιατι ειχες να συγκρινεις με δυο υποκριτικούς μύθους!( τη ταινια αυτη δεν την εχω δει, εχω δει την λυσσασμένη γατα που η λΙζ με καθηλωσε και ο Νιούμαν, εχω δει και το τελευταιο ταγκό στο Παρισι:))
 
Πεταλουδα υπαρχει ενα νημα αλλα νομιζω πρεπει να σβηστει και να ανοιξει ενα αλλο απο την αρχη.Επισης να ανοιξει και ενα νημα με τιτλο Παρουσιασεις θεατρικων παραστασεων που εκει δεν θα σχολιαζουμε αλλα θα γινονται μονο παρουσιασεις οπως της Χρυσας.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
δεν υπάρχει σχέδιο για υποφόρουμ για το θέατρο (ή την ζωγραφική, την φωτογραφία κτλ.).

Το πιο σχετικό νήμα (όσον αφορά παραστάσεις) όπου μπορεί να γίνεται κουβέντα είναι αυτό εδώ: Θεατρική παράσταση που πιάνει τόπο
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
δεν είναι η ιδέα να κάνουμε παρουσίασεις για θεατρικές παραστάσεις, μουσικά άλμπουμ κτλ. φόρουμ για βιβλία είμαστε. :)

Ό,τι θέλουμε να πούμε για μια παράσταση ας το κάνουμε σε εκείνο το νήμα.
 
δεν είναι η ιδέα να κάνουμε παρουσίασεις για θεατρικές παραστάσεις, μουσικά άλμπουμ κτλ. φόρουμ για βιβλία είμαστε. :)
Εγώ δεν θεωρώ ότι έκανα κάποια παρουσίαση, πάντως. Εγώ στο θέατρο πήγα και επειδή το θέατρο είναι και βιβλίο είπα να μοιραστώ την εμπειρία μου με τους βιβλιόφιλους της λέσχης. Και μιας και χώρος ειδικός δεν υπάρχει το έκανα στα διάφορα άσχετα. Δεν έχω άλλωστε κανένα πρόβλημα μ' αυτό.

(Και για βιβλία όταν μιλάω, ποτέ δεν θεωρώ ότι κάνω παρουσιάσεις, για να εξηγούμαι. Μονάχα λέω την εντύπωση που μου άφησε το βιβλίο στους φίλους εδώ)

Όμως τι εννοείς, Φάρε, ότι "η ιδέα δεν είναι..." κλπ; Δηλαδή κακώς έγραψα για την παράσταση;
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
δεν αναφερόμουν σε εσένα. Βασικά, δεν είδα καν οτι ανάρτησες. :))))

Γενικό το σχόλιό μου πάνω στην συγκεκριμένη κουβέντα. Αναρτήστε ό,τι θέλετε για παραστάσεις σε εκείνο το νήμα. :)
 
Top