Το πιο ταιριαστό ζευγάρι

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Πολλές φορές στα βιβλία γινεται λόγος για ένα ζευγάρι πρωταγωνιστών που απασχολούν συνήθως το μεγαλύτερο μέρος της αφήγησης.

Στις περισσότερες περιπτώσεις γινεται λόγος για ζευγαρι αντρα-γυναικας.

Δεν είναι όμως απαραίτητο. Ζευγάρι ταιριαστό μπορεί να ειναι και δύο αντιπαλοι (αντρας με αντρα πχ) που η αντιπαλότητα τους σφράγισε την πλοκή και έμεινε ανεξίτηλη στην μνημη μας.

Μπορεί επίσης να είναι δυό συνοδοιπόροι ή δυο φίλοι, που και πάλι μας εκανε εντυπωση η αλληλουποστηριξη τους στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ιστορία.

Ζευγαρι που αφησε ιστορια, εκτος απο καποια εργα του Σαικπηρ : Ρωμαιος και Ιουλιετα κτλ. ειναι η Σκαρλετ Ο' Χαρα ο Ρετ Μπαλτερ στα οσα παιρνει ο ανεμος.

Λιγοτερο δημοφιλη αλλά.. αγαπημενα ειναι η Κος Νταρσι με την Λιζυ της Περηφάνιας και Προκατάληψης.


Για ζευγαρια ανταγωνιστων.. θα σκεφτω και θα επανελθω :)))
 
Last edited:
Το ζευγάρι που έχω κρατήσει σαν κάτι το ξεχωριστό και το απόλυτα ταιριαστό είναι η Πεντάμορφη και το Τέρας. Όσο και να προσπάθησα να βρω κάτι που να έχει μείνει εξίσου δυνατά μέσα μου δεν τα κατάφερα.

Ούτε και να εξηγήσω ακριβώς τους λόγους μπορώ. Ίσως γιατί σ' αυτό το παραμύθι το απόλυτο ταίριασμα έρχεται μέσα από την απόλυτη διαφορετικότητα, ίσως γιατί παρέα με τον έρωτα εισέρχονται και άλλα στοιχεία όπως ο φόβος και το δέος. Ίσως ακόμα γιατί ψοφάω να βλέπω ζόρικα αρσενικά να λιώνουν τελικά κάτω από τα βέλη του φτερωτού θεού. Και, τέλος, γιατί εκείνη η σκηνή που η Πεντάμορφη έχοντας αθετήσει την υπόσχεσή της στο τέρας τον βρίσκει μισοπεθαμένο πλάι στις αγαπημένες του τριανταφυλλιές είναι πολύ δυνατή για μένα και χαραγμένη προφανώς ανεξίτηλα κάπου βαθειά.
 
Last edited:
Μιας και ειπαμε για ζευγάρι αντρών αυτό που μου ήρθε στο μυαλό είναι ο βιος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, που οι δύο αχώριστοι φίλοι περάσανε τόσα, μαζί!!
Και ας μην ξεχνάμε τον Οδυσσέα που πέρασε τόσα για να γυρίσει στην Ιθάκη και να βρει την καλή του την Πηνελόπη<3:))
 
Να ασχοληθώ με δυο λογοτεχνικά ζευγαρια που δεν ήταν και τοσο ταιριαστά σε θεωρητικό επιπεδο απο την αρχή και μονο οι γυναικες έβλεπαν καθαρά την ελξη αλλα τελικά και η καρδιά των συντροφων τους άλλα έλεγε:

Η Μαγκι Βερβερ με τον συζυγό της Αμέρικο, ευγενη , άφραγκο Ιταλό στο 'χρυσό κύπελλο'! Η μαγκι ειναι αφελέστατη ακόμα και όταν καταλαβαινει οτι ο ωραιος συζυγος της την απατά με την πολυ νεα και ωραια μητρια της και καταστρωνουν ταξιδια μαζί! αρχιζει ομως να συνητοποιει οτι δεν μπορεί να είναι και γυναίκα και παιδι, εξαρτημένο απο τον πατερα του για μια ζωή και παιρνει την ζωή στα χέρια της! και ο ανδρας της την θεωρει ευπιστη και αφελή, οταν όμως 'ξυπνησει' τοτε θα ειναι και η πρωτη φορά που θα προκαλεσει τον θαυμασμο του και θα την προσεξει πια και σαν γυναικα!!

και η δευτερη η πολυ αγαπημενη μου Φαννυ Πραις , ντροπαλη και συνεσταλμένη από παιδί κρυφα ερωετυμέμη με τον ξαδελφο της Εντμουντ Μπερτραμ ! εκεινος εχει όμως αλλα σχέδια και με την σειρα του ερωτευεται μια κοπέλα με αγάπη για τα υλικά πραγματα( η Φαννυ απο την αρχη βλέπει τον πραγματικο της χαρακτηρα) αλλα η τυχη θα βοηθησει την απελπισμένη αγάπη της Φαννυ!! :φιλί: :ψουψου:

Ποτε ας μην απογοητευομαστε, δεν ξερεις...
 
Last edited:
ο Κ.Νταρσυ και η Ελιζαμπεθ απο το περηφανια και προκαταληψη,χηθκλιφ και καθριν απο τα ανεμοδαρμενα υψη,ρωμαιος και ιουλιετα του σαιξπηρ και ο Κ.Ροτσεστερ με την τζειν ευρ της μπροντε και θελω να τονισω πως ολα αυτα τα ζευγαρια μας δειχνουν πως τα ετερωνυμα ελκονται.
 
Εντάξει δεν είναι ζευγάρι με την ερωτική έννοια αλλά νομίζω πως μπαμπάς και γιος από τις Χαμηλές πτήσεις του Αρκά δίνουν ρέστα :)))
Όπως και η Λουκρητία με τον Καστράτο. Απίστευτο γέλιο και απίστευτη χημεία :))
(γενικά στον Αρκά υπάρχουν πολλά ντουέτα αλλά αυτά είναι τα αγαπημένα μου)
Τώρα από "κανονικά" ζευγάρια δεν μου έρχεται κάποιο στο μυαλό οπότε θα επανέλθω κάποια στιγμή :)
 
:ντροπή: Ο Ενζολωρας και ο Γκρανταιρ (ή, οπως συνανταται σε καποιες μεταφρασεις, Μεγαρος) απο τους Αθλιους. Σιγουρα οχι ζευγαρι, αλλα η σχεση τους ειναι ιδιαιτερη. Ο Ενζολωρας πιστευει στην προοδο και δινει τη ζωη του στην επανασταση, ο Γκρανταιρ δεν πιστευει σε τιποτα εκτος απ'τον Ενζολωρα, παρολο που ο τελευταιος δειχνει να τον υποτιμα.

Και φυσικα τα κλασικα: Τζέιν/Ροτσεστερ, Καθυ/Χηθκλιφ και Λιζυ/ΝΤΑΡΣΥ
 
Ο Φρόντο και ο Σαμ στον Άρχοντα των δαχτυλιδιών
ο Αγιάννης και ο Ιαβέρης στους Αθλίους
ο Οθέλος και ο Ιάγος από τον Οθέλο
ο Ροβινσώνας και ο Παρασκευάς από τον Ροβινσώνα Κρούσο
ο Κόναν και το Σπαθί του
 
Ο Χήθκλιφ και η Κάθριν (Ανεμοδαρμένα ύψη) παντοτινή αντανάκλαση ο ένας του άλλου.
 
Last edited:
Aaa τι ωραιο θεμα!!!!!Διπολα της Λογοτεχνιας μμμ
Μ αρεσει μου ανακινει εξαισιες αναγνωστικες εμπειριες!!!!

Λοιπον

Νικητα-Βασιλι απο το ΑΦΕΝΤΗΣ Κ ΔΟΥΛΟΣΕιναι μια σταλια και δεν λεω τιποτα.

Λυκος Λαρσεν vs Χωμφρευ Βαν Γουιντεν (Ο ΘΑΛΑΣΣΟΛΥΚΟΣ)Ατομικισμος και υλισμος αντιπαρατιθεται με το πνευμα ,τον πολιτισμο κ την αλληλεγγυη

Διονυσης vs Μηνας (Το Δικιο,Ν.Αραπακης)Αντιπαραθεση ιδεολογιων αλλα και κοσμοθεωριων που στιγματισε τη συγχρονη ιστορια μας ετσι κι αλλιως.

Λορδος Χενρι-Ντοριαν Γκρει.

Ιησους-Ιεροεξεταστης(Αδελφοι Καραμζοφ)Το κορυφαιο ισως φιλοσοφικο χωριοτου εργου.

Τζορτζ-Λενι (ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΠΟΝΤΙΚΙΑ,Σταινμπεκ)

Μπρουνο-Σμουελ (ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΜΕ ΤΗ ΡΙΓΕ ΠΙΤΖΑΜΑ,ΜΠΟΙΝ)Ενα Γερμανοπουλο κι ενα Εβραιοπουλο καταλυουν το ηλεκτροφορο συρμα του Πολεμου...



Γιαννης -Αγιαννης/ΦαντιναΕνας ερωτας αγνος,σχεδον αυλοςΟ Αγιαννης αφιερωσε ολη τη ζωη του στην Υποσχεση που εδωσε στη Φαντινα,την οποια περιεθαλψε στοργικα και προστατευσε με αυταπαρνηση ως το τελος.Θελησε να της δωσει την "Ομορφια" της Πισω...Ενα κραμα πατρικοτητας και ερωτα θυσιαστικου χωρις αισθησιασμο.Και η Φαντινα τον λατρεψε αγνα κι απολυτα-με ολη τη φλογερη ψυχη της!!!Εφτασε αργα στη ζωη της.Αλλα ποτε αλλη γυναικα δε θα εβρισκε θεση στην μοναχικη ζωη του,γιατι καμια δεν ειχε την αρετη της.

Αλιοσα-Γκρουσενκα(Αδερφοι Καραμαζοφ).Το συγκλονιστικο τετ α τετ τους μου θυμισε την καθαρη καρδια της Πορνης που ζητησε αφεση με αληθινη αγαπη μπροστα στα ποδια του Ιησου κι ηταν η ακατεργαστη αγαπη της στην "Αληθεια"που την οδηγησε στο Φως της αγιοσυνης...

ΕΡΙΚ-ΚΡΙΣΤΙΝ(ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΟΠΕΡΑΣ,Γκαστον Λερου)Το γενναιοδωρο παθος εκεινου οδηγησε την Κριστιν στην Αυτογνωσια,φερνοντας στην επιφανεια μια αξια που χωρις το πνευμα αυτου θα εμενε στη μετριοτητα

Θεκλα-Αλεξιος(Για την Πατριδα)Πηνελοπη Δελτα.Ο πρωτος μεγαλος ερωτας που διαβασα.Η απολυτη ευτυχια και μετα...Πεμπτη πηγαινα.Αχ,δεν μπορουσα να συγκρατησω τα δακρυα μου.

Ερμινα-Χαρι(Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΠΠΑΣ ,ΕΡΜΑΝ ΕΣΣΕ)...

Εσμεραλντα -Κουασιμοδος-Το απολυτο ζευγαρι.Ειχαν αφετηρια την ιδια αγνη,πονετικη ψυχη-αρα ,κατ 'επεκταση, την ιδια "Ομορφια".



...Και σε πιο ελαφρια διαθεση....

Ντατα vs Αστυνομος Σαββιδης (ΜΕ ΛΕΝΕ ΝΤΑΤΑ-Λενα Μαντα)Ενδιαφερουσα και αφοπλιστικη η αντιπαραθεση τους.Απογειωσε το βιβλιο.

Χρηστος "Ντουσκος"-Δημητρα Μαργαριτη(Δρακος στο Χιονι,Καιτη Οικονομου.Ο Λαβωμενος "Δρακος"και η "Νεραιδα"...Α,ο πιο ωραιος ερωτας που διαβασα σε ελληνικο γυναικειο μυθιστορημα)

Γρηγορης -Σεμινα(Με τα Ματια της Ψυχης,Ομηρος Αβρααμιδης).Μου σπαραξε την καρδια στην απλοτητα του.Μεγαλειο και αναταση ψυχης.


Αν θυμηθωη αν ανακαλυψω αλλα ,θα επανελθω δριμυτερηηηηηη!!!!!!!!!!!!
 
Τον Γιάννη Αγιάννη και τη Φαντίνα καθόλου δε μου πάει το μυαλό να τους φανταστώ ερωτευμένους, ούτε καν αθώα ερωτευμένους.... Δε μου κολλάει καθόλου η λέξη "έρωτας" στη συγκεκριμένη περίπτωση.. Είναι σα να μου λένε ότι είμαι ερωτευμένη με τη μαμά μου :μαναι:
 
Θα συμφωνήσω με την Αλίκη. :) Φαντίνα μου, αν θυμάμαι καλά ανέφερες τον Αγιάννη και στους λογοτεχνικούς έρωτες! Και σίγουρα αγαπάς πολύ τη Φαντίνα, για να την έβαλες παρωνύμι. Μήπως απλά θέλεις πολύ να τους δεις και τους δυο ερωτευμένους; Αν θυμάμαι καλά, το έλεγε και στο βιβλίο, ο μόνος έρωτας που έζησε ο Αγιάννης σε όλη του τη ζωή ήταν για την Τιτίκα.
Κι αυτός ο έρωτας, εννοείται πέρα για πέρα αθώος! Πρέπει να βρω το κομμάτι που το έλεγε αυτό. Ο Αγιάννης, που είχε περάσει μια ολόκληρη ζωή χωρίς γυναίκες, ελλείψει ερωτικού πρότυπου, αγάπησε την Τιτίκα με κάθε τρόπο: σαν αδερφή, σαν μητέρα, σαν κόρη και... σαν σύζυγο, καθώς βλέπουμε την επιθυμία του να την κρατήσει κοντά του για πάντα και τη ζήλεια του, όταν ο Μάριος του την "κλέβει". Ή κάτι τέτοιο, δηλαδή.
 
Ο Ρον και η Ερμιόνη από το Χάρι Πότερ
Η Λίζι και ο Ντάρσυ από το ΠκΠ
και (φυσικά) ο Χήθκλιφ και η Κάθρην από τα Ανεμοδαρμένα Ύψη!!
 
!!!!!!!!!!!!!!!!!ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!!!ΦΑΝΕΡΩΝΕΤΑΙ ΠΛΟΚΗ,αλλα δε μου κατεβαζει τον Επεξεργαστη ΟΛΟΚΛΗΡΟ.Οποιος δεν εχει διαβασει τους ΑΘΛΙΟΥΣ,ΜΗΝ το διαβασει!!!!!!!!!!!!!!

@ΑΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΖΕΛΜΑ

Εχω μια ενσταση λιγακι.Να θυμισω πως στον τροπο που ορισα τη δυαδικοτητα της ΦΑΝΤΙΝΑΣ και του Αγιαννη-τη διαχωρισα απο καθε πλευρα αισθησιασμου.Αρα -καταρχας λιγο ακαιρη κι ατυχης η παρομοιωση της Αλικης εκτος της λογικης του σχολιου μου.Βρισκω αντιθετα ελλιπη κατανοηση του εργου αν παρακαμψει κανεις το στοιχειο του "ερωτα" σε αυτους τους δυο.Και ,επειδη οντως χωρουν παρανοησεις ,εξηγουμαι πιο αναλυτικα -για οποιον εχει υπομονη -σχετικα με οσα σημειωνουν Αζελμα-Αλικη:

@Αζελμακι, δεν ειμαι καμια αφελης να ερμηνευω ενα τοσο μεγαλο εργο με βαση "εφηβικες φαντασιωσεις",οπως υπαινιχθηκες.Λαθος με καταλαβες!Δεν πειραζει.Ισως πρεπει να τεκμηριωσω καλυτερα!Ειναι και δυσκολο το θεμα...

Καταρχην,στηριξα το συλλογισμο μου ΑΥΣΤΗΡΑ στα δεδομενα του κειμενου κ τον ψυχισμο των ηρωων και απλα αποκωδικοποιησα τη δυαδικοτητα ΦΑΝΤΙΝΑΣ -ΑΓΙΑΝΝΗ,οπως παρουσιαστηκε στις μεταξυ τους σκηνες οι οποιες ειχαν "Παραφορά" και "Ουρανο".Το εξηγω.

Καταρχην,συμφωνουμε νομιζω οτι η λατρεια της ΦΑΝΤΙΝΑΣ στον Αγιαννη ειναι σχεδον θρησκευτικη!Ειναι ενα κραμα ευγνωμοσυνης και τυφλης εμπιστοσυνηςστο σωτηρα της..Πρωτιστα μεσα απο το πρισμα της Μανας που αγωνια ,αλλα και γιατι ο Αγιαννης ηταν γι αυτην ο "παραδεισος",το φως που επεστρεφε μεσα στη νυχτα της!!!!!

Ο Αγιαννης ,οπως εκανε ο Μυριηλ με αυτον, της εδωσε αναπαντεχα Αγαπη,Αφεση και την "λαβωμενη της Τιμή"πισω.Της εδωσε το χερι εξιλεωνοντας ολοκληρη την Κοινωνια που την πεταξε.Αυτη τον λατρευει ,ας μας συγχωρεθει η αντιπαραβολη,οπως ο Τυφλος της Ιεριχους τον Ιησου.Οπως το απολωλος τον Ποιμενα του...

Ο Αγιαννης ειναι η χαμενη της αθωοτητα.Της εδωσε γενναιοδωρα πισω το "κοριτσακι" που της λεηλατησαν.Την αγαπησε,χωρις τιμημα.Ειναι εκεινος που μπαινει μπροστα να επωμισθει το οποιο ηθικο τιμημα για εκεινη για να εξαγορασει τα χαμενα της χρονια.

Στα ματια του η ΦΑΝΤΙΝΑ βλεπει να καθρεφτιζεται ξανα η εξαισια ομορφια της αγνοτητας της και της αγνοιας!Στα ματια του παιρνει πισω το καλλος της ανυποψιαστης παιδουλας ,που της κατασπαραξαν...Τα ματια του τη συγχωρουν.Τη σκεπαζουν απο το κρυο...
...Και του παραδιδεται.Του εναπωθετει την ψυχη της !Απεκδυεται το προσωπειο της Πορνης των Παγωμενων Δρομων,που της φορεσαν!Απαρνειται την Οργη,τον παραμορφωτικο της Σαρκασμο!
Στον Αγιαννη πρωτη φορα μετα απο τοσα χρονια δε νιωθει την αναγκη να προταξει τα "δοντια" και τα γρυλισματα του λαβωμενου θηριου,οπως με τους ενοικιαστες που την πεταξαν εξω,τους πελατες στα χιονια,με τις γυναικες που την κουτσομπολευαν κ την αποδιωχναν,τους Θερναδιερους που την κρατουσαν σε ομηρια....
.Στον Αγιαννη μπορει επιτελους!-να χαμογελα ξανα,σαν το μικρο κοριτσακι,που με τη γλυκυτητα του υμνει τη Δημιουργια...Στο Γιαννη Αγιαννη λαμπει απαστραπτουσα στο μυστικο της φως!Οπως η ψυχη του βρεφους οταν νιωθει ασφαλεια ,χαρα και χαμογελα...Γιατι αθωα -σαν αυτο-ειναι και κεινος το καταλαβε.
("του χαμογελασε ΣΑΝ ΠΡΩΤΑ ασυγκριτα ,εξαισια",λεει ο αφοπλιστικα Ουγκο στη μεταξυ τους σκηνη.)Επειτα η Φαντινα,με ολοκαθαρη αναβάτισμενη την ψυχη ,σε απολυτη παραδοση καταρρεει απο ακρατη ευτυχια κ ευγνωμοσυνη στα ποδια του με τον Αγιαννη να την κοιτα γεματος δακρυα

Απο την αλλη η ευλαβεια του Αγιαννη μπρος στο μαρτυριο και την αθωοτητα της Φαντινας θυμιζει ταπεινο προσκυνητη.Ο ΑΓΙΑΝΝΗΣ βλεπει στην μικρη πορνη μιαν Αγια.Βλεπει την καρδια της,οχι την ταμπελα της κοινωνιας ,οπως εγινε -με λιγο αλλαγμενους ορους,(πιο κοντα στη σκηνη των Καραμαζωφ, που αναλυω παραπανω)στην ευαγγελικη περικοπη.

Ο Αγιαννης διεγνωσε το "Καλλος της Φαντινας ,οχι στη συμμετρια μα -ακριβως στην απολυτη Ασχημια που αυτη δεχτηκε να γευθει αδιαμαρτυρητα για χαρη του Παιδιου της. Στο αρρωστο κορμι της,στην κοινωνικη της κατρακυλα ,στο παραμορφωμενο της χαμογελο,στην ανυπαρκτη υποληψη της ...Για εκεινον το χαμογελο αυτο ειναι "εξαισιο"-ακομη κ χωρις τα δυο δοντια που εχουν πουληθει,η μαλλον εξαιτιας τους...Για κεινον η ΦΑΝΤΙΝΑ λουσμενη στο Φως.Της Ωραιας Θυσιας..

Και σαφως ενυπαρχει το πατρικο στοιχειο,που επικαλειστε, απο το Γιαννη Αγιαννη.Στη στοργη,στη διαθεση θυσιας του για το κοριτσι αυτο..Ο Αγιαννης να το πω απλα,θα θυσιαζε και τη ζωη του για να σωθει η ΦΑΝΤΙΝΑ,αν ηταν δυνατον η για να της φερει την ΤΙΤΙΚΑ!!Χωρις προσδοκια ανταποδοσης.Χωρις αξιωσεις ως αρσενικο.Αφηνοντας της την επιλογη("Θα ζησετε ελευθερη στο Παρισι η αλλου,Αν θελετε δε θα εργαστειτε ποτε ξανα!Θα ειστε ευτυχισμενη!) με μοναδικο του εναγωνιο μελημα μοναχα αυτην την ευτυχια της και τιποτα μα τιποτα αλλο...Σαν πατερας στοργικος...που παντα θα ειναι εκει...που παντα θα αγαπαει,παντα θα προσφερει αθορυβα...
Ομως μια ενσταση εδω περα,ΚΟΡΙΤΣΙΑ μου γλυκα κι η ουσια!.

Ο Αγιαννης δεν οικτηρει τη ΦΑΝΤΙΝΑ,ως αδυναμο πλασμα,ως ενας κοινος πατερας τον "Ασωτο" που επιστρεφει πχ.

Ο ΑΓΙΑΝΝΗΣ διαγιγνωσκει αντιθετως στη ΦΑΝΤΙΝΑ την Υπερτατη Δυναμη,την υπερτατη Αγιοτητα και σπευδει να την προασπισει ,οπως ο Πιστος τα ΟΣΙΑ του ενατι των ιεροσυλων!Ως κατι ακριβο που απειλειται.
Ο Αγιαννης ανυψωνει τη ΦΑΝΤΙΝΑ στο εικονοστασι της ψυχης του!!Η ψυχη του συνταρασσεται ολακερη και κλινει το γονυ μπροστα της ταπεινα.
Αρκει να θυμηθουμε τη συγκλονιστικη Προσευχη του Αγιαννη πλαι στο κρεβατι της Φαντινας.

Λεει στον Εσταυρωμενο:"Προσευχομαι στο Μεγαλο Μαρτυρα γι αυτην που μαρτυρει το ιδιο..."!Προσεξτε!!!Ως Εκει την υψωσε!!Ως Τον Υπερτατο,τον Ασυγκριτο!!Ανυψωνει με μιαν υπερβολη οχι τυχαια τα παθη της Φαντινας ως ακομη κ αυτα Τα Παθη του Χριστου,που δεν εχουν ιεροτερο,μεγαλειωδεστερο στα χρονικα(τουλαχιστον για καθε Χριστιανο)!!!!!!!!!!!

Γιατι στη ΦΑΝΤΙΝΑ δεν τον συγκλονισαν απλα οι κακουχιες,αλλα πρωτιστα η υπερτατη θυσια της,η πληρης αρνηση του Εγω της ,η ακρα ταπεινωση της,το νοημα του Σταυρού,που το ειδε να ενσαρκωνεται και απο κεινη!!!
Μια Προσευχη ,ισως τολμηρη, μα σιγουρα σπαρακτικη και γεματη δεος.Μια προσευχη απο τις πιο θερμες που ελαβε ποτε Του ο Ουρανος.
Μια προσευχη που μπορει να την ανακραξει μονο μια Μεγαλη Ψυχη σε Απολυτη Ταπεινωση,μια Ψυχη που εχει καταλυσει το Εγω (υπερτατη "ερωτικη"πραξη) ,μια Ψυχη απολυτα δοσμενη,απολυτα συντετριμμενη ,εξαγνισμενη απο την απρουποθετη αγαπη.Κι οταν λεω αγαπη την εννοω στη θρησκευτικη της υποσταση,οχι τη σεξουαλικη...
Ως Ερωτα εννοω το να προτασσω τον Αλλον"εναντι του εαυτου μου!!!!


Ειναι σε καθε περιπτωση ,τρομακτικη η δυναμη της σχεσης Γιαννη Αγιαννη&Φαντινας,απροσμετρητο το βαθος τηςκι η ενταση της!!!
Δεν υπαρχει ωστοσο κα-νε-νας σεξουαλισμος εδω.Μα σε ΚΑΜΙΑ περιπτωση ομως!!!!
Ειναι κατι υπερβατικο,κατι ιερο,μυσταγωγικο, που αναγεται περιπου στο Ιδεατο ,οπως το ορισε κι ο Πλατωνας ισως.Με αυτην την εννοια συμπεριελαβα τον ορο "ερωτας".Ηταν κ συντομο το κειμενακι,πως να το εξηγουσα...
Πουθενα παντως, δε μιλησα για σεξουαλικης υφης υπαινιγμους.Θα ηταν ιεροσυλια αλλωστε να υπαρξει κατι τετοιο μεσα σε τοση θρησκευτικοτητα,τοση οδυνη ,τη στιγμη που η ΦΑΝΤΙΝΑ ψυχορραγουσε και τη στιγμη που προτασσοταν η αγιοσυνη της μητρικης θυσιας.(Ο "ερωτας" ειπα αυτολεξει προβαλλει "ιδεατος",ΑΥΛΟΣ!!!Πλατωνικα, μα απολυτα.)

(Κλεινοντας αυτο το κομματι,να θυμισω οτι πολλες κινηματογραφικες μεταφορες παντως εχουν παρουσιασει την οπτικη μου ως προς το ζευγαρι "Φαντινα-Αγιαννης"-χωρις βεβαια να αποδιδουν τοσο την ευλαβικοτητα αυτη,τη συγκλονιστικοτερη ,δηλαδη ,παραμετρο τουτης της δυαδικοτητας.)
Οσο για τη σχεση ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΙΑΝΝΗ-ΤΙΤΙΚΑΣ,θα συμφωνησω,Αζελμα,εχεις απολυτο δικιο.

Ο Αγιαννης,διωγμενος και πενταρφανος,με τη Φαντινα νεκρη ,ενιωσε οτι μεσα απο την Τιτικα πρωτον ξεπληρωνε το ηθικο χρεος στο Μυριηλ κ στη νεκρη Φαντινα και δευτερον η Τιτικα συμβολισε γι αυτον την καθαρση απο τις δικες του ενοχες.Ηταν η αγνοτητα.Ηταν η χαρα που ηθελε να προσφερει.
Επειτα σαν πατερας ουσιαστικα της Τιτικας , ο Αγιαννης βιωσε ,θα λεγαμε απο ψυχαναλυτικης πλευρας, ενα ισχυρο οιδιποδειο συμπλεγμα
.
Απολυτα λογικο ,καθως η αθωα Τιτικα εγινε γι αυτον ο,τι πιο δικο του ειχε στη γη.Το μονο σπιτικο του,η οικογενεια του,η ομορφια της ζωης,που ο ιδιος δεν αγγιξε.

[Υ.Γ. Σωστα οριζεται ως ερωτας.Οι οιδιποδειακες σχεσεις θεωρουνται αλλωστε και στην ψυχαναλυση ερωτικης υφης κ χαρακτηριζονται απο ενταση,ενω αν το οιδιποδειο συμπλεγμα δε λυθει ομαλα στα 4 πρωτα χρονια για να οδηγησει στη σεξουαλικη ταυτοτητα του παιδιου ,επισειει ενοχες και δυσλειτουργιες στον ψυχισμο και στην οικογενειακη ζωη...Το εντεινει η απουσια καλης σχεσης μεταξυ των γονεων η η απουσια του ομοφυλου με το παιδι γονιου!!!Στη λανθανουσα,ανωδυνη συνηθως μορφη του ειναι αυτη η πολυ -πολυ εντονη "αδυναμια"που ενιοτε εχουν καποιοι πατεραδες για τις κορες και καποιες μανες για τους γιους.]

Πισω στο εργο τωρα και το σκεπτικο μου.Η ΤΙΤΙΚΑ,ειπαμε, ηταν ο,τι απεμεινε στο Γιαννη Αγιαννη.Ο,τι δικο του ειχε,υστερα απο 30 χρονια "ορφανιας". Αν η Φαντινα ομως ηταν ζωντανη,οι δυναμικες των σχεσεων θα ηταν πολυ πολυ διαφορετικες-κι ειμαι βεβαιαη γι αυτο αξιολογωντας τους ΔΟΘΕΝΤΕΣ χαρακτηρες και την ανθρωπινη Ψυχολογια κι οχι ...ανεδαφικες φαντασιωσεις.
Η Φαντινα,λοιπον, θα δινοταν ολοψυχα κι αμετακλητα στον Αγιαννη,το ιδιο αδιαπραγματευτα κι ανυποψιαστα,οπως παραδοθηκε πχ στον Φελιξ Θολομιε και δε μιλαω για τη σεξουαλικη τους επαφη ,οσο για τη λατρεια της Φαντινας προς αυτον, γιατι σαν χαρακτηρας ειχε πυρηνα της την αυταπαρνηση.Αυτο τη διαφοροποιησε,αλλωστε, απο τα υπολοιπα ανεμελα κοριτσια της συντροφιας, κι αυτο ακριβως επετεινε την τραγικοτητα της.

Η ΦΑΝΤΙΝΑ ,αν επιβιωνε,θα λατρευε το ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΙΑΝΝΗ,θα τον στηριζε στη δυστυχια του,οσοι κι αν τον καταδιωκαν, ενω ο ιδιος ο Αγιαννης το σημειο αναφορας που βρηκε στην Τιτικα,θα το ηδη εβρισκε στην αθωοτητα εκεινης,στην τραγικοτητα εκεινης.Τις ενοχες του θα τις επουλωνε ,γιατρευοντας τις πληγες εκεινης και του παιδιου-κατ'επεκταση ομως....Ακομη κ παραμενοντας προστατης της και ποτε συντροφος.Παντα θα υπηρχε τουτη η ενταση,η απολυτοτητα των συναισθηματων,η ευλαβεια κι η αγνοτητα αναμεσα τους.
Φυσικα δε γραφουμε τη...ΛΑΜΨΗ κι ο σκοπος του εργου δεν ειναι να "αποκαταστησουμε" το ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΙΑΝΝΗ ως αλλο "Χαραλάμπη!!!!".Η ΦΑΝΤΙΝΑ τελεψε τη θητεια της στη ζωη μεσω της μητρικης θυσιας κι ετσι εφθασε στην τελειωση.Το μηνυμα της παρουσιας της στο εργο ηταν αυτο-κατα τη γνωμη μου.Ετσι βλεπω εγω τα πραγματα.Απο κει και περα ,κοριτσια ,ο τροπος που κανεις ερμηνευει και βιωνει ενα εργο ειναι καθαρα κι αυστηρα προσωπικος ,νομιζω ,δεν υπαρχει σωστο κ λαθος εκτος κραυγαλεων περιπτωσεων.
.

Ελπιζω,παντως , να αποσαφηνισα καπως τι εννοουσα και συγνωμη για την εκταση και την εκ-σ-ταση ενδεχομενως...

Αυτο ηταν που με συγκλονισε στους ΑΘΛΙΟΥΣ μετα τον ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΜΥΡΙΗΛ και τα κηροπηγια κι αυτος ο ερωτας συνταραξε την παιδικοεφηβικη μου ψυχη.Καμια σχεση με σαρκικη διασταση και ρομαντζα.Δεν το ανελυσα πολυ στο σχετικο τοπικ.

Ειναι ψυχοφθορο να μιλας για κατι τοσο βαθια μεσα σου ριζωμενο και αφ εαυτου του αρκετα οδυνηρο.Παντως ευχαριστω για την αφορμη -πρωτη φορα το λεκτικοποιω!Ηταν σχεδον λυτρωτικο!...Αχ γι αυτο λατρευω τη ΒΙΒΛΙΟΛΕΣΧΗ!!!!!!!!!!!!!!!!...
 
Last edited by a moderator:
Δίχως να έχω διαβάσει τους Αθλίους, με άγγιξε πολύ η σε βάθος ψυχολογική ανάλυση των ηρώων και παράλληλα κατάθεση ψυχής από μέρους σου Φαντίνα. Ένιωσα δέος μπροστά στο πύρινο πάθος που εκπέμπουν τα λόγια σου.

Είναι πραγματικά πολύ προσωπικός ο τρόπος που βιώνουμε ένα έργο, διαφορετικός, όσο διαφορετική είναι η ψυχοσύνθεση κάθε ανθρώπου. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Από τη στιγμή που το έργο αυτό απελευθερώνεται από τον δημιουργό, ανήκει πλέον σε όλους αλλά και στον καθένα ξεχωριστά για να το αποκωδικοποιήσει και να το ερμηνεύσει. Εκεί έγκειται το μεγαλείο της Τέχνης, στη δύναμη της να έχει καθολική απήχηση και ταυτόχρονα να αποτελεί μοναδική - 'αμετάφραστη' βιωματική εμπειρία.
 
Last edited:
Φαντίνα :προσκυνώ:

Ασχέτως αν συμφωνεί κανείς ή όχι δεν μπορεί παρά να εντυπωσιαστεί από την ανάλυσή σου και την επιχειρηματολογία σου. Μακάρι ό,τι αγαπάς να το κάνεις με τέτοιο πάθος.
 
Κατ Βέλις & Αλεξάντερ Σολάριν απ' το Οχτώ της Νέβιλ
Κύριος Ντάρσυ & Λιζ από την Περηφάνεια & Προκατάληψη της Ώστεν
Κατίνα & Σύριος Καραμάνος από τις Μάγισσες της Σμύρνης της Μεϊμαρίδη

Αυτά τα ζευγάρια θυμάμαι προς το παρόν...
Χμ... είμαι η μόνη που πιστεύω ότι η Σκάρλετ κι ο Ρετ απ' το Όσα παίρνει ο άνεμος δεν ταίριαζαν ιδιαίτερα; :ουχ:
 
Top